Η τεχνητή νοημοσύνη στο πλευρό των καταναλωτών: Πώς μπορεί να βοηθήσει στις χριστουγεννιάτικες αγορές
Νέα εργαλεία και εταιρείες τεχνολογίας χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να βρουν δώρα και να πάρουν αποφάσεις σχετικά με τις λίστες αγορών τους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Αυτή την εορταστική περίοδο, οι αγοραστές έχουν στη διάθεσή τους περισσότερη τεχνητή νοημοσύνη για να τους βοηθήσει με τις λίστες δώρων τους. Οι Target, Walmart, Ralph Lauren και άλλοι πωλητές παρουσίασαν φέτος chatbots που λειτουργούν ως βοηθοί αγορών. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που θέλουν να βρουν κάτι ωραίο για την οικογένειά τους, τους φίλους και τους συγγενείς τους μπορούν να ζητήσουν από ένα chatbot να ταξινομήσει τις επιλογές ή να τους δώσει μια σύνοψη των κριτικών.
Ταυτόχρονα, οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης εισέρχονται στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τον Σεπτέμβριο, η OpenAI παρουσίασε μια λειτουργία άμεσης ολοκλήρωσης αγοράς στο ChatGPT, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να αγοράζουν προϊόντα από καταστήματα όπως το Etsy χωρίς να εγκαταλείπουν τη συνομιλία. Αυτό το μήνα, η Google ανακοίνωσε έναν βοηθό τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να καλεί τοπικά καταστήματα για να ελέγχει αν ένα προϊόν είναι διαθέσιμο, ενώ η Amazon παρουσίασε μια λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης που παρακολουθεί τις πτώσεις των τιμών και αγοράζει αυτόματα ένα προϊόν αν αυτό εμπίπτει στον προϋπολογισμό κάποιου.
«Αλλάζει ριζικά ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι κάνουν τις αγορές τους»
Ο στόχος είναι να προσφέρουν στους αγοραστές μια εξατομικευμένη εμπειρία. Πολλά από τα νέα chatbots είναι «πράκτορες», δηλαδή προγράμματα που λειτουργούν αυτόνομα και μπορούν να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις και να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένο πλαίσιο. Ξεπερνούν τα chatbots εξυπηρέτησης πελατών που μπορούσαν να χειριστούν μόνο περιορισμένες ερωτήσεις σχετικά με επιστροφές ή την κατάσταση μιας παραγγελίας. Τα τελευταία chatbots μπορούν να κάνουν τις αγορές των διακοπών πιο «εξατομικευμένες, αποδοτικές και οικονομικές», δήλωσε η Lori Schafer, διευθύνουσα σύμβουλος της Digital Wave Technology, η οποία βοηθά τις εταιρείες με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. «Αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι κάνουν τις αγορές τους — από την αναζήτηση προϊόντων από τους ανθρώπους στην τεχνητή νοημοσύνη που τους προσφέρει τα σωστά προϊόντα, στην καλύτερη τιμή, απευθείας σε αυτούς», είπε.
Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν την «κόπωση από τις ατελείωτες επιλογές», δήλωσε ο Luca Cian, καθηγητής μάρκετινγκ στο Darden School of Business του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια. Οι καταναλωτές στρέφονται στα chatbots για να συγκρίνουν τιμές και να εξοικονομήσουν χρόνο, ώστε να αισθάνονται πιο σίγουροι για τις αποφάσεις τους, πρόσθεσε. «Η μεταμόρφωση που μας περιμένει δεν είναι μόνο τεχνολογική, είναι και ψυχολογική», είπε ο Δρ Cian. «Αναθεωρούμε τη σχέση μας με την ίδια την επιλογή, μαθαίνοντας πότε να αναθέτουμε τις αποφάσεις και πότε να διατηρούμε τον έλεγχο».
Υπάρχουν και οι… απογοητεύσεις
Περίπου το 42% των αγοραστών χρησιμοποιούν ήδη εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τις αγορές των διακοπών τους, σύμφωνα με μια έρευνα σε περισσότερους από 4.000 καταναλωτές που διεξήγαγε η Harris Poll για τη Mastercard τον περασμένο μήνα. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες της Γενιάς Ζ και της χιλιετίας δήλωσαν ότι εμπιστεύονται την τεχνητή νοημοσύνη για να τους προτείνει μοναδικά δώρα. Ωστόσο, πολλά από τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης είναι ακόμα πειραματικά και δεν έχουν αποδειχθεί. Ορισμένοι καταναλωτές δήλωσαν ότι τα chatbots δεν κατάφεραν να προσφέρουν αρκετές μάρκες ή τύπους προϊόντων στις συνομιλίες τους. Η Olivia Meyer, 24 ετών, που εργάζεται στον κλάδο της μόδας στη Νέα Υόρκη, χρησιμοποίησε το ChatGPT αυτό το μήνα για να αναζητήσει ένα ζευγάρι χειμερινές μπότες και απογοητεύτηκε όταν της έδειχνε συνεχώς τις ίδιες μάρκες. «Δεν έμεινα απόλυτα ικανοποιημένη με αυτά που βρήκα, οπότε κατέληξα να επιστρέψω στην αναζήτηση Google ή στο TikTok για να προσπαθήσω να βρω αυτό που ψάχνω», είπε η κ. Meyer.
Οι προσδοκίες των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές με τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι μπροστά από την πραγματικότητα, δήλωσε ο Tyler Murray, διευθυντής επιχειρηματικών λύσεων εμπορίου και τεχνολογίας στη VML, μια εταιρεία μάρκετινγκ. Οι πραγματικά αυτόνομες αγορές, «όπου οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης σας καταλαβαίνουν πραγματικά, βρίσκουν το τέλειο δώρο και οργανώνουν ολόκληρη τη διαδικασία αγοράς, δεν έχουν ακόμη φτάσει σε αυτό το επίπεδο για την εορταστική περίοδο», είπε.
Ποσοστά στην OpenAI από κάθε πώληση
Εν τω μεταξύ, οι λιανοπωλητές λανσάρουν αναβαθμισμένα chatbots και λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό το μήνα, η Target παρουσίασε ένα δωρεάν chatbot που προσφέρει να βρει δώρα, συζητώντας με τον χρήστη για την ηλικία του ατόμου για το οποίο αγοράζει ο αγοραστής, τα ενδιαφέροντα του παραλήπτη, την περίσταση και τον προϋπολογισμό του αγοραστή. Πρόκειται για μια πιο προηγμένη έκδοση του «gift finder» τεχνητής νοημοσύνης της Target από πέρυσι, το οποίο δεν επέτρεπε ελεύθερες συνομιλίες.
Η OpenAI ενίσχυσε επίσης τις λειτουργίες αγορών του ChatGPT φέτος. Τον Απρίλιο, η εταιρεία πρόσθεσε εικόνες και συνδέσμους στα αποτελέσματα προϊόντων στο ChatGPT. Τον Σεπτέμβριο, παρουσίασε τη λειτουργία άμεσης ολοκλήρωσης αγοράς με την Etsy, ώστε οι χρήστες του ChatGPT στις Ηνωμένες Πολιτείες να μπορούν να πατήσουν το κουμπί «αγορά» σε ορισμένα προϊόντα χωρίς να εγκαταλείψουν τη συνομιλία. Οι έμποροι του Shopify, όπως οι Skims, Spanx και Glossier, πρόσφατα άρχισαν επίσης να προσφέρουν άμεση ολοκλήρωση αγοράς. Η OpenAI λαμβάνει ένα ποσοστό από κάθε πώληση, αλλά αρνήθηκε να αποκαλύψει το ύψος του. Αυτή την εβδομάδα, η OpenAI ανακοίνωσε ότι άρχισε να λανσάρει μια λειτουργία έρευνας αγορών στο ChatGPT, η οποία προσφέρει στους χρήστες πιο εξειδικευμένα αποτελέσματα προϊόντων από ό,τι μια τυπική συνομιλία.
«Θα ρίξω το φταίξιμο στο ChatGPT»
Η OpenAI εργάζεται για την επέκταση των προϊόντων που εμφανίζονται στο άμεσο checkout του ChatGPT, δήλωσε η Michelle Fradin, υπεύθυνη εμπορικών προϊόντων του ChatGPT, προσθέτοντας ότι το ψώνισμα με τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται ακόμα στα «αρχικά» στάδια. Η εταιρεία ανακοίνωσε μια συνεργασία με την Walmart, αν και τα προϊόντα της δεν είναι ακόμα διαθέσιμα μέσω της λειτουργίας checkout.
Μεταξύ αυτών που έχουν ενθουσιαστεί με τις αγορές με τεχνητή νοημοσύνη είναι ο James Wilsterman, 38 ετών, στέλεχος τεχνολογίας στο Σαν Φρανσίσκο. Αυτό το καλοκαίρι, χρησιμοποίησε το ChatGPT για να αγοράσει σακάκια και λινά πουκάμισα για έναν γάμο στη Γαλλία. Δεν του αρέσει να πηγαίνει για ψώνια, οπότε η σειρά εικόνων και οι άμεσοι σύνδεσμοι του ChatGPT τον βοήθησαν να βρει νέες μάρκες, είπε. Ο κ. Wilsterman είπε ότι σκοπεύει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να τσεκάρει τα είδη στη λίστα των αγορών του για τις γιορτές. «Αυτό που έχει αλλάξει για μένα είναι ότι πλέον δεν με τρομάζει τόσο», είπε. Υπάρχει και ένα άλλο πλεονέκτημα. Αν στην οικογένειά του δεν αρέσουν τα δώρα, είπε, «θα ρίξω το φταίξιμο στο ChatGPT».
Ο αντίκτυπος της ομιλίας Τσίπρα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, η απάντηση Φάμελλου για τα περί ιδιοτέλειας και ο υπερ-γουρλής Μαγειρίας που πήρε δώρο μια Ferrari
Από το Καστέλι μέχρι τον ΒΟΑΚ και το μετρό: Αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ απειλούν μέχρι και να διπλασιάσουν το κόστος των μεγάλων έργων
Κακοκαιρία Byron: «Βροχή» τα 112 όλη τη νύχτα - Πώς θα κινηθούν οι καταιγίδες τις επόμενες ώρες
Αμετακίνητοι οι αγρότες στα μπλόκα - Ποιες κινήσεις εξετάζει η κυβέρνηση
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr




