Ωνάσεια σχολεία: Αντιδράσεις από γονείς, μαθητές, φορείς και κόμματα για την ίδρυση τους
«Φοβού τούς Δαναούς και δώρα φέροντας», λένε οι εκπαιδευτικοί🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Σοβαρές επιφυλάξεις και πλήθος εντάσεων εκφράζουν δήμοι, κόμματα γονείς και εκπαιδευτικοί για τη ίδρυση των 22 Ωνάσειων σχολείων, που προωθεί η κυβέρνηση με τη συνέργεια του ιδρύματος Ωνάση και πρόκειται να λειτουργήσουν τα δυο επόμενα σχολικά έτη.
Τα σχολεία έχουν ήδη επιλεγεί με βασικό κριτήριο όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας «ευάλωτες οικονομικά και κοινωνικά περιοχές». Όμως όπως λένε όσοι αντιδρούν τα σχολεία αυτά, μόνο σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες δεν απευθύνονται, αλλά σε όσους θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε απαιτητικές εξετάσεις και στα έξοδα προετοιμασίας και συνεπώς μαθητές προερχόμενοι από φτωχότερες οικογένειες και οι γονείς τους θα υποβληθούν στη βάσανο αναζήτησης άλλης σχολικής μονάδας, με απλά λόγια θα εκδιωχθούν από το σχολείο που είναι κοντά στα σπίτια τους.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Σύλλογος Διδασκόντων του 10ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης (το οποίο θα μετατραπεί σε Ωνάσειο) «οι μαθητές του σχολείου αυτού θα εισάγονται με εξετάσεις κατά τον ανταγωνιστικό θεσμό των Πρότυπων σχολείων, που απαιτεί γερή και κοστοβόρα προετοιμασία με ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια. Αβίαστα λοιπόν ήρθε στο μυαλό μας η σοφή ρήση των προγόνων μας «Φοβού τούς Δαναούς και δώρα φέροντας».
Μόνο που αυτά τα δώρα δε θα τα δεχτούν οι ευπαθείς οικογένειες της ευάλωτης περιοχής των Δειλινών του δήμου Ηρακλείου Κρήτης , αλλά μαθητές που θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να εισαχθούν στο «αναβαθμισμένο» σχολείο του ιδρύματος Ωνάση. Πως λοιπόν θα καρπωθούν τα οφέλη του εκσυγχρονισμού οι μαθητές αυτής της περιοχής, από τη στιγμή που δε θα φοιτήσουν σε αυτό το σχολείο, αλλά αντιθέτως θα εκδιωχθούν από αυτό, ψάχνοντας θέση στα όμορα και ήδη υπερπλήρη σχολεία του Ηρακλείου;
Πρόβλημα και για τους εκπαιδευτικούς
Όπως αναφέρει ο σύλλογος «όσο για τους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν τόσα χρόνια σε αυτό το σχολείο και δίνουν καθημερινό αγώνα για την εκπαίδευση αυτών των μαθητών με αντίπαλο τις
οικονομικές, κοινωνικές και μαθησιακές δυσκολίες, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, έστω με τη μεταβατική διάταξη, που ισχύει και στα Πρότυπα σχολεία, που προβλέπει την παραμονή των εκπαιδευτικών με διετή θητεία και αξιολόγηση με τη λήξη της. Αντιθέτως, απομακρύνονται βιαίως και ξαφνικά, χωρίς καμία ενημέρωση και συζήτηση σχετικά με την απορρόφησή τους σε άλλες οργανικές θέσεις.
Θα περιφέρονται ως πρόσφυγες, παραμένοντας στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και αναμένοντας πού και πότε θα βρεθεί οργανική θέση για αυτούς. Χωρίς να εκπροσωπούμε καμία πολιτική παράταξη , πέρα από την ιδιότητά μας ως παιδαγωγοί που αγαπούν και σέβονται το λειτούργημά τους, ζητούμε να παραμείνει δημόσιος ο χαρακτήρας του σχολείου μας με χορηγό για την αναβάθμισή του την Πολιτεία, για να υποστηριχθεί το αγαθό της γνώσης για όλους τους μαθητές των Δειλινών Ηρακλείου Κρήτης, αν πραγματικά η ευαλωτότητα της περιοχής δεν αποτελεί απλά προμετωπίδα για την επιβολή του νέου θεσμού ως μία κεκαλυμμένη «ευγενική χορηγία του δημόσιου σχολείου μας στο Ίδρυμα Ωνάση!»
Η θέση του ΠΑΣΟΚ
Ο εισηγητής, της αξιωματικής αντιπολίτευσης, του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Στέφανος Παραστατίδης, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τόνισε ότι:
- Τα σχολεία αυτά γίνονται σε περιοχές που αντιμετωπίζουν «κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις». Τι σημαίνει αυτό; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής που για παράδειγμα απέκλεισαν μία περιοχή από την φτωχότερη περιφέρεια της Ελλάδος, την Ήπειρο; Επίσης δεν μπορώ να κατανοήσω τον μηχανισμό μέσω του οποίου οι περιοχές αυτές ενισχύονται και αναβαθμίζονται. Από την απλή παρουσία ενός ανακαινισμένου και αναβαθμισμένου σχολείου; Αρχιτεκτονικά; Συμβολικά; Πώς; Διότι μία περιοχή είναι οι άνθρωποί της. Και μία περιοχή με κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις είναι μία περιοχή στην οποία συνυπάρχουν πολλές ευάλωτες κοινωνικές ομάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και με υψηλά ποσοστά κοινωνικού αποκλεισμού
- Και για να εξηγήσω τον προβληματισμό μου να φέρω ένα παράδειγμα: στο Ωνάσειο σχολείο Μενιδίου, θα έχουν πρόσβαση μαθητές από όλο το λεκανοπέδιο Αττικής μέσω της προβλεπόμενης εξέτασης ή τεστ δεξιοτήτων. Θα διασφαλίζεται με κάποιο τρόπο ότι θα φοιτήσουν μαθητές από το Μενίδι; Θα δοθεί η δυνατότητα σε μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες να έχουν πρόσβαση σε ένα Πρότυπο Σχολείο;.
- Επίσης, δεν βλέπω να υπάρχει πρόνοια για τους μαθητές των συγκεκριμένων περιοχών που θα υποχρεωθούν να αλλάξουν την σχολική τους πορεία και να επιλέξουν άλλη σχολική μονάδα. Εγγυάστε ότι θα αποτραπούν φαινόμενα υπεραριθμιών; Εγγυάστε ότι θα αποτραπούν φαινόμενα στα οποία μαθητές προερχόμενοι από φτωχότερες οικογένειες και οι γονείς τους θα υποβληθούν στη βάσανο αναζήτησης σχολικής μονάδας; Υπάρχουν αυτές οι εγγυήσεις και οι προβλέψεις; Και το επισημαίνω αυτό έχοντας ζήσει την εμπειρία της πολύ μεγάλης αναποτελεσματικότητας και των καθυστερήσεων του παρελθόντος.
- Δεν υπάρχει επίσης καμία πρόνοια για τους εκπαιδευτικούς που έχουν οργανική θέση στα υπό ίδρυση ΔΗΜΩΣ και οι οποίοι καλούνται αιφνιδιαστικά να αναζητήσουν άλλη θέση. Θυμίζω ότι για τα Πρότυπα Σχολεία στους οποίους δίνεται η δυνατότητα να υπηρετήσουν για δύο έτη σε νεοϊδρυόμενο Πρότυπο. Τι θα προβλέπεται για αυτούς;
Επεισοδιακό τηλεφώνημα Τραμπ με πρωθυπουργό της Δανίας για την Γροιλανδία – Απειλές για στοχευμένους δασμούς - «Το νησί δεν είναι προς πώληση»
Συντάξεις Φεβρουαρίου, εφαπαξ, επίδομα ανεργίας και άλλες παροχές: Τι πληρώνουν ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ έως τις 31 Ιανουαρίου
Τρόμος για θανατηφόρο challenge σε λεωφορείο στη Θεσσαλονίκη: Ανήλικοι ανεβαίνουν στο πίσω μέρος ενώ είναι εν κινήσει
Το συλλυπητήριο μήνυμα της UEFA για τον Μίμη Δομάζο: «Αναπαύσου εν ειρήνη»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr