Πανελλήνιες 2024: Οι ανερχόμενες τάσεις και οι ευκαιρίες γύρω από τον τουρισμό - Εξειδικεύσεις για φοιτητές
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Η βιομηχανία του Τουρισμού είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες παγκοσμίως. Στη χώρα μας αντιπροσωπεύει περίπου το 20% του ΑΕΠ, γεγονός που αποκαλύπτει τον καθοριστικό ρόλο του τουρισμού στην οικονομική μας ανάπτυξη. Για να μπορέσει όμως ο κλάδος να προσφέρει τα μέγιστα στη χώρα είναι ανάγκη να στοχεύσει στην εισροή τουριστών που θα έχουν ένα διαφορετικό του συνηθισμένου προφίλ.
Η τουριστική σεζόν σε αρκετές περιπτώσεις φτάνει και τους 11 μήνες το χρόνο, καθιστώντας σαφές πως δεν περιορίζεται πλέον μόνο στον ήλιο και τη θάλασσα. Η ζήτηση φαίνεται να στρέφεται σε ένα πιο βιώσιμο τουριστικό μοντέλο, καθώς οι τουρίστες αρχίζουν να αναζητούν πολιτιστικές εκδρομές, καλό φαγητό και άμεση επαφή με την αυθεντική καθημερινότητα των ντόπιων. Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες στρέφονται από τον Μαζικό τουρισμό στον λεγόμενο Αργό τουρισμό.
Όπως τονίζει στο ethnos.gr η Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Κατερίνα Ζησιάδη, «διαφαίνεται λοιπόν η μεγάλη σημασία νέων εξειδικεύσεων όπως αυτή του Destination Management που έχει ως σκοπό τη διαχείριση, προώθηση και την αντικειμενική πληροφόρηση για το σύνολο του τουριστικού προϊόντος σε έναν συγκεκριμένο τουριστικό προορισμό. Πρόκειται δηλαδή για μια λεπτομερή καταγραφή όλων των τουριστικών δραστηριοτήτων που διαθέτει μια περιοχή και στη συνέχεια την οργάνωση όλων των απαιτούμενων ενεργειών για την προβολή και την προώθησή της στις τουριστικές αγορές. Απαιτείται, λοιπόν, μια ολιστική προσέγγιση της περιοχής, που θα εξασφαλίσει την ακριβή γνώση τόσο των προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών της, όσο και των αξιοθέατων που αυτή διαθέτει, είτε πρόκειται για σημεία φυσικής ομορφιάς π.χ. παραλίες, είτε για μνημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Στο ίδιο πλαίσιο, η εξειδίκευση στον Γαστροτουρισμό μοιάζει να είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή. Αυξάνεται κάθε χρόνο ο αριθμός των τουριστών που, έχοντας ως αποκλειστικό ταξιδιωτικό κίνητρο την άσκηση δραστηριοτήτων γαστρονομικού ενδιαφέροντος, επιδιώκουν να ανακαλύψουν νέες γεύσεις εμβαθύνοντας ταυτόχρονα? στην ιστορία και τις παραδόσεις του επιλεγόμενου προορισμού».
Η Σύμβουλος Σταδιοδρομίας συμπληρώνει «το γεγονός αυτό αναδεικνύει με τη σειρά του τη δημιουργία εξειδικευμένου προσωπικού και επιχειρήσεων που θα είναι σε θέση να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση για γαστρονομικά ταξίδια. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη πως οι γαστροτουρίστες - σύμφωνα με έρευνες - είναι άνθρωποι με υψηλότερο εισόδημα από τον μέσο τουρίστα, που δαπανούν μεγάλο ποσό του προϋπολογισμού τους σε δραστηριότητες γαστρονομικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, γίνεται αντιληπτή η σημασία μιας τέτοιας εξειδίκευσης.Τέλος, μια από τις ανερχόμενες τουριστικές τάσεις είναι και το Glamping. Ο όρος προέρχεται από την σύζευξη των αγγλικών λέξεων glam και camping και συνδυάζει την πολυτέλεια και την διαμονή στη φύση. Πληθαίνουν σταδιακά τα τουριστικά καταλύματα που αναγείρονται στην ύπαιθρο, εναρμονίζονται με το φυσικό περιβάλλον και συνδυάζουν υψηλή αισθητική και παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών. Η νέα αυτή τάση αναδεικνύει την ανάγκη εξειδίκευσης σε αυτό που ονομάζεται Τουρισμός Υπαίθρου, δηλαδή τουρισμός που σχετίζεται με τις δραστηριότητες εκείνες που αναπτύσσονται στη φύση. Καθώς ο τουρισμός εξελίσσεται εμφανίζονται συνεχώς νέες ευκαιρίες για όσους θέλουν να εργαστούν στον τομέα αυτό. Το σημαντικό είναι παρακολουθεί κανείς αυτές τις εξελίξεις και να αφουγκράζεται τα νέα δεδομένα, για να ανακαλύπτει πώς μπορεί να εναρμονιστεί με τα αυτά».
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr