Ηλεκτροκίνηση: Στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο - Γενναία κίνητρα στους αγοραστές
Σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σκούτερ και ποδηλάτου, τα οποία δεν θα είναι κλιμακωτά, προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Με ταχείς ρυθμούς φιλοδοξεί να προχωρήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση, θεσπίζοντας γενναία κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σκούτερ και ποδηλάτου, τα οποία αποκάλυψε το «Εθνος της Κυριακής». Οπως ανακοίνωσε την Τετάρτη, 27 Μαΐου, ο υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real στο υπουργικό συμβούλιο της Πέμπτης θα παρουσιαστούν οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.
Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα κίνητρα που θα παρέχει το κράτος μέσω επιδοτήσεων στους αγοραστές ηλεκτρικών Ι.Χ., σκούτερ και ποδηλάτων, προωθώντας ένα νέο τρόπο μετακινήσεων, τα οποία θα είναι σταθερά και όχι κλιμακωτά. Υπενθυμίζεται πως ένα από τα επικρατέστερα σενάρια ως προς την επιδότηση είναι η επιχορήγηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με ποσό εφάπαξ ενίσχυσης περίπου 4.500 ευρώ για την αγορά ιδιωτικών οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων και λιανική τιμή πώλησης έως 40.000 ευρώ.
Η αντίστοιχη ενίσχυση για ταξί, η οποία θα συνδυάζεται και με απόσυρση του παλαιού οχήματος, το οποίο θα έχει φτάσει την ηλικία αντικατάστασης, εξετάζεται να κυμανθεί μεταξύ 3.500 – 5.000 ευρώ, ενώ η αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου θα επιχορηγηθεί με ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 500 – 1.000 ευρώ και η αγορά ηλεκτρικού σκούτερ με ακόμα μεγαλύτερο ποσό, το ύψος του οποίου εξετάζεται.
Ειδικότερα, αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση σημείωσε πως «θα γίνει μια πρώτη συζήτηση αύριο στο υπουργικό συμβούλιο. Ανακοινώσεις θα γίνουν αργότερα». Όπως είπε, τα τρία συναρμόδια υπουργεία (Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών) έχουν ήδη συμφωνήσει ως προς την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν. «Πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου, τα μικροσωματίδια και γενικότερα να βελτιώσουμε την ποιότητα της ατμόσφαιρας στα αστικά κέντρα και όχι μόνο. Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν μπει στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Στα πιο προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη –Ολλανδία, Γερμανία κ.λπ.- το 10% του στόλου των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά. Εδώ έχουμε μόνο μερικές εκατοντάδες».
«Θα υπάρξουν λοιπόν κίνητρα με ένα ειδικό πρόγραμμα», εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης, που στόχο θα έχουν «να βοηθήσουμε όλους όσοι θέλουν να πάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να μπορούν να πάρουν με μία έκπτωση σε σχέση με τις τιμές της αγοράς. Η έκπτωση αυτή θα είναι σταθερή. Είτε πάρεις ένα ακριβό αυτοκίνητο είτε ένα φθηνό, την ίδια έκπτωση θα πάρεις, διότι δεν θέλουμε να βοηθάμε τους πλουσιότερους».
Ο υπουργός Περιβάλλοντος υπογράμμισε πως για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα οι επιδοτήσεις θα είναι πιο γενναίες, «γιατί θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στα δίκυκλα, ιδιαίτερα στα ποδήλατα. Θεωρούμε ότι είναι η κίνηση της νέας εποχής. Μας νοιάζει η νέα γενιά και μας νοιάζει ιδιαίτερα το ποδήλατο. Γι’ αυτό εκεί θα δώσουμε σημαντικά κίνητρα. Επομένως δεν μιλάμε για απόσυρση των αυτοκινήτων όπως ορισμένοι κατά καιρούς είχαν πει, μιλάμε για ένα νέο τρόπο μετακινήσεων».
Επίσης ο κ. Χατζηδάκης διαβεβαίωσε πως θα προχωρήσει αμέσως η εγκατάσταση φορτιστών, τα «ηλεκτρικά βενζινάδικα», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. «Δεν μπορεί να τελεσφορήσει το μέτρο αυτό αν δεν έχεις φορτιστές. Έχουμε αντίστοιχες συνεννοήσεις με τον ΔΕΔΔΗΕ, με τους δήμους κ.λπ. Το άλλο που επίσης σκεφτόμαστε είναι η υιοθέτηση ενός πακέτου κινήτρων έτσι ώστε εδώ στην Ελλάδα να παράγονται φορτιστές και μπαταρίες για τα αυτοκίνητα αυτά, ώστε να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας. Διότι δεν μας νοιάζει απλά και μόνο να περάσουμε σε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης, μας ενδιαφέρει να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Στόχος είναι να υπάρχει και προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας σε αυτή την πολιτική, όχι μόνο στο περιβαλλοντικό, αλλά και στο αναπτυξιακό επίπεδο», είπε ο υπουργός.
Παράταση οικοδομικών αδειών
Αναφορικά με τις οικοδομικές άδειες, ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε πως «προσανατολιζόμαστε να δώσουμε μια παράταση σε αυτές που είναι εκκρεμείς μέχρι τα τέλη του 2022 για την ολοκλήρωση της κατασκευής, για να μην υπάρχουν προβλήματα με την κατασκευή των επιμέρους κτιρίων. Γενικά είμαστε ευέλικτοι σε αυτό να δούμε πώς η αγορά θα μπορέσει να ανασάνει».
Νέος κύκλος «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον»
Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης επανέλαβε πως προγραμματίζεται η διενέργεια τρίτου κύκλου του προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», σε συνεννόηση με το Υπουργείο Ανάπτυξης. «Θέλουμε να βγάλουμε τον τρίτο κύκλο Σεπτέμβριο-Οκτώβριο. Ο στόχος είναι να είναι 350 εκατ. έτσι ώστε συνολικά οι τρεις κύκλοι –ένας με την προηγούμενη κυβέρνηση και δύο με εμάς- να πάνε στο 1 δισ.», ανέφερε. «Είναι ένα πρόγραμμα χρήσιμο για τα νοικοκυριά, γιατί βοηθάει τις επισκευές, την ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών τους, αλλά χρήσιμο και για τον κατασκευαστικό κλάδο. Θα δουλέψουν χιλιάδες άνθρωποι με αυτό το πρόγραμμα. Είναι ένα πρόγραμμα με το οποίο είμαι κι εγώ προσωπικά συνδεδεμένος, διότι εγώ το ξεκίνησα το 2009 και θέλω να το στηρίξω».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr