Σεξ, σκάνδαλα και άσεμνες άριες στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Η όπερα «Powder her Face», που παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη από την εναλλακτική σκηνής της ΕΛΣ, είναι μια κυνική κοινωνική σάτιρα για την παρακμή της ανώτερης τάξης, τον αμοραλισμό αλλά και την δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Η πιο προκλητική όπερα όλων των εποχών, ένα λυρικό έργο που βασίζεται σε μια ιστορία γεμάτη ερωτικά σκάνδαλα και σεξουαλικές ακρότητες και περιλαμβάνει την πιο άσεμνη άρια - γνωστή ως blowjob aria - που γράφτηκε ποτέ έρχεται στην Αθήνα. Ο λόγος για το «Powder her Face», την τολμηρή σύγχρονη όπερα του Βρετανού συνθέτη, μαέστρου και πιανίστα Τόμας Άντες η οποία θα παρουσιαστεί, σε πανελλήνια πρώτη, από την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής, για έξι συνολικά παραστάσεις, από τις 25 Οκτωβρίου έως τις 9 Νοεμβρίου, σε μουσική διεύθυνση Νίκου Βασιλείου και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη.
Η όπερα εξιστορεί την πολυτάραχη ζωή της δούκισσας Μάργκαρετ Κάμπελ του Αργκάιλ, η οποία έμεινε στην ιστορία και ως η «βρώμικη δούκισσα» εξαιτίας της σκανδαλώδους σεξουαλικής ζωής της, των αμέτρητων ερώτων της, των παθών της αλλά και του πολύκροτου διαζυγίου της με τον δεύτερο σύζυγό της, τον 11ο Δούκα του Αρκάιλ ο οποίος την κατηγόρησε πως κατά την διάρκεια του γάμου της είχε 88 διαφορετικούς εραστές!
Η υπόθεση έφθασε, το 1963, στα δικαστήρια όπου αποκαλύφθηκαν όλες οι σοκαριστικές λεπτομέρειες της υπερδραστήριας σεξουαλικά ζωής της δούκισσας. Ανάμεσά τους η λίστα με τους εραστές της, η οποία περιελάμβανε πολύ γνωστά ονόματα πολιτικών, μελών της βασιλικής οικογένειας και καλλιτεχνών αλλά και μια σειρά φωτογραφιών πολαρόιντ στις οποίες είχαν καταγραφεί κάποιες από τις παθιασμένες στιγμές που μοιράστηκε με τους πολυάριθμους εραστές της. Μία από αυτές τις φωτογραφίες μάλιστα είχε σοκάρει όταν δημοσιεύθηκε στις βρετανικές εφημερίδες καθώς απεικόνιζε τη δούκισσα σε ερωτική συνεύρεση με έναν ακέφαλο άνδρα!
Μέσα από την τολμηρή αυτή ιστορία η όπερα του Τόμας Άντες, που πρωτοπαρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 1995 ενθουσιάζοντας μεν τους κριτικούς σοκάροντας δε κάποιους συντηρητικούς κύκλους των βρετανικών ΜΜΕ, γίνεται μια απόπειρα διερεύνησης της σχέσης του διαχρονικού τρίπτυχου φύλο – πολιτική – εξουσία. Πρόκειται, επί της ουσίας, για μια κυνική κοινωνική σάτιρα για την παρακμή της ανώτερης τάξης, τον αμοραλισμό αλλά και την δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας.
«To Powder her face είναι από τις λίγες όπερες των τελευταίων τριάντα χρόνων που μπορούν τόσο εύκολα να διεκδικήσουν μια σημαντική θέση στην ιστορική συνέχεια του είδους. Η μορφολογική του πολυπλοκότητα, το εύρος των αναφορών του, η τολμηρή σύνδεσή του με την πολιτική πραγματικότητα της εποχής του και η υπόρρητη αλλά ευδιάκριτη κριτική των έμφυλων ταυτοτήτων συγκροτούν ένα εξαιρετικά πολυεπίπεδο έργο, που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε και αριστούργημα, αν δεν ήταν τόσο ξεκάθαρο ότι το πρώτο που υπονομεύεται στο έργο του 24χρονου, όταν το έγραψε, συνθέτη είναι η ίδια η έννοια του αριστουργήματος», υπογραμμίζει σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης.
Τον απαιτητικό ρόλο της δούκισσας ερμηνεύει η διακεκριμένη Αυστραλοβρετανή υψίφωνος Τζαστίν Βιάνι ενώ στους υπόλοιπους ρόλους του έργου εμφανίζονται οι πρωταγωνιστές της ΕΛΣ, Χρύσα Μαλιαμάνη, Χρήστο Κεχρή και τον Γιάννη Γιαννίση. Τα σκηνικά και κοστούμια έχει φιλοτεχνήσει ο Γιάννης Κατρανίτσας,οι φωτισμοί της είναι της Μελίνας Μάσχα και η κινησιολογία του Φώτη Διαμαντόπουλου.
Το Θεαγένειο εκπέμπει «SOS»: Τον... έναν χρόνο φτάνει η λίστα αναμονής για χειρουργεία - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Στον Εισαγγελέα η Ειρήνη Μουρτζούκου - Κρύβεται από τις κάμερες
Το δύσκολο σταυροδρόμι της κυβέρνησης, η σύλληψη Ρωμανού και η αλλαγή ατζέντας
Η Σοφία Βεργκάρα υποδεικνύει πως χορεύουν οι λατινοαμερικάνες για την περίοδο των Ευχαριστιών
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr