Ducati Hypermotard 698 Mono: Η ισχυρότερη μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα παραγωγής, και η μόνη με σύστημα Desmo
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Η Ducati ξεφεύγει από το μοτίβο δικύλινδρων και τετρακύλινδρων μοτοσυκλετών που την χαρακτηρίζει, για να παρουσιάσει το νέο για το 2024 Hypermotard 698 Mono, το οποίο παίρνει με το καλημέρα τον τίτλο του ισχυρότερου μονοκύλινδρου supermotard παραγωγής που έχει φτιαχτεί μέχρι σήμερα.
Στόχος του Hypermotard 698 Mono είναι να ανταγωνιστεί τα KTM 690 SMC, Husqvarna 701 Supermoto και GASGAS SM 700, που παραμένουν χωρίς αλλαγές το 2024. Για τη νέα χρονιά, το Borgo Panigale μπορεί δικαίως να περηφανεύεται ότι έχει τον ισχυρότερο μονοκύλινδρο κινητήρα παραγωγής στον κόσμο, απόδοσης 77,5 ίππων. Ο κινητήρας Superquadro Mono προέρχεται από τον V2 Superquadro 1.285 κυβικών του Panigale 1299. Από αυτόν κληρονόμησε τη διαδρομή εμβόλου 116 χιλιοστών, τον θάλαμο καύσης, τις βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου διαμέτρου 46,8 χιλιοστών και τις ατσάλινες εξαγωγής των 38,2 χιλιοστών, όπως επίσης και το δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων.
Το όνομα Superquadro αντλεί την έμπνευσή του από τις διαστάσεις του εμβόλου, χάρη στον ακραία υπερτετράγωνο σχεδιασμό του. Χάρη στην πολύ μικρή διαδρομή του, οι ταχύτητες περιστροφής του κινητήρα πλησιάζουν εκείνες των αγωνιστικών. Η αναλογία διαμέτρου επί διαδρομής στην περίπτωση του Superquadro Mono είναι ίση με 1,86, όντας η πιο ακραία στην κατηγορία, χάρη στη διαδρομή των μόλις 62,4 χιλιοστών. Η διάμετρος ρεκόρ των 116 χιλιοστών προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης βαλβίδων μεγάλης διαμέτρου, με αποτέλεσμα τις αυξημένες επιδόσεις, που καθίστανται εφικτές χάρη στη χρήση του δεσμοδρομικού συστήματος. Το Desmo καταφέρνει να υπερβεί τα όρια που θέτουν τα ελατήρια στις βαλβίδες, δίνοντας ακραία χαρακτηριστικά στην ανύψωση των βαλβίδων και εξασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχει αναπήδηση στο τέλος της διαδρομής τους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε απότομη απώλεια της ισχύος. Έτσι, με το Desmo δίνεται η δυνατότητα επίτευξης πολύ υψηλών στροφών με ασφάλεια, γεγονός που οδηγεί στην αυξημένη απόδοση. Συνέπεια όλων αυτών είναι η μέγιστη ισχύς του Superquadro Mono να αγγίζει τους 77,5 ίππους στις 9.750 στροφές, με την ροπή να αγγίζει τα 6,4 χιλιογραμμόμετρα στις 8.000 στροφές. Με την προσθήκη της αγωνιστικής ολόσωμης εξάτμισης της Termignoni, η απόδοση φτάνει τους 85 ίππους στις 9.500 στροφές!
Το Hypermotard 698 Mono, όπως είναι φυσικό για μία σύγχρονη μοτοσυκλέτα, βρίθει από ηλεκτρονικά, τα οποία βοηθούν τον αναβάτη να οδηγήσει το μοντέλο της Ducati όπως αρμόζει σε ένα αγωνιστικό supermotard, δηλαδή ακραία γρήγορα. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών Riding Modes (Sport, Road, Urban και Wet), που μπορούν να ρυθμιστούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους και τον τρόπο χρήσης.
Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η συνεργασία της ECU με IMU 6 αξόνων της Bosch χαρίζει ένα υπέρ-πλήρες “οπλοστάσιο” ηλεκτρονικών βοηθημάτων όπως cornering ABS με Slide by Brake, Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC), Ducati Traction Control (DTC), Ducati Power Launch (DPL) και Ducati Wheelie Assist (DWA). Το Ducati Quick Shift (DQS) δύο κατευθύνσεων ανήκει στον βασικό εξοπλισμό για την έκδοση RVE του 698 Mono, ενώ στη βασική έκδοση διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Για πρώτη φορά η Ducati, στο Hypermotard 698 Mono, προσφέρει 4 επίπεδα ρύθμισης για το ABS. Δύο εξ αυτών έχουν ενσωματωμένη τη λειτουργία Slide by Brake, η οποία επενεργεί στο πίσω φρένο για ηθελημένη πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού με ασφάλεια, ειδικότερα στην πίστα.
Στη θέση 3 του ABS, το Slide by Brake ενεργοποιείται όταν ο αναβάτης πατήσει έντονα το πίσω φρένο, για βελτιωμένη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας όταν βρίσκεται υπό κλίση. Στο 2ο επίπεδο, το Slide by Brake διευρύνει τη γωνία ολίσθησης για πιο έντονο “ντριφτάρισμα” της μοτοσυκλέτας μέσα στη στροφή. Όσοι το επιθυμούν μπορούν να επιλέξουν τη θέση 1 για το ABS, όπου εκείνο απενεργοποιείται εντελώς στον πίσω τροχό ενώ καταργείται και η λειτουργία cornering.
Τέσσερα επίπεδα ρύθμισης έχει και το Wheelie Control, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό του Hypermotard 698 Mono. Στις τρεις από αυτές εξασφαλίζει τη μέγιστη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών, αποτρέποντας όσο γίνεται την ανύψωση του μπροστινού τροχού. Το επίπεδο 1 έχει εξελιχθεί για χρήση σε πίστα, επιτρέποντας την ασφαλή και ελεγχόμενη σούζα, ένα χαρακτηριστικό που θα εκτιμήσουν οι πιο έμπειροι αναβάτες. Ενδιαφέρον έχει η ύπαρξη του Wheelie Assist (έλεγχος σούζας), το οποίο έρχεται από την Ducati Performance με γνώμονα αποκλειστικά την οδήγηση στην πίστα. Για να αποκτήσει κανείς το Wheelie Assist, ως αξεσουάρ της Ducati Performance, μπορεί να το κάνει μόνο σε συνδυασμό με την αγωνιστική εξάτμιση της Termignoni.
Στις αναρτήσεις του Hypermotard 698 Mono, μπροστά υπάρχει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 χιλιοστών της Marzocchi, ενώ πίσω το επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ έρχεται από την Sachs. Στον τομέα της πέδησης μπροστά βρίσκεται ένας δίσκος 330mm με ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα M4.32 της Brembo. Πίσω, ο δίσκος 245mm και η δαγκάνα προέρχονται επίσης από την ιταλική εταιρεία, ενώ το cornering ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli Diablo Rosso IV, με διαστάσεις 120/70-17, μπροστά και 160/60-17, πίσω.
Ως γνήσιο τέκνο του Borgo Panigale, το Hypermotard 698 Mono ξεχωρίζει για την εμφάνισή του. Το κόκκινο χρώμα κυριαρχεί και στις δύο εκδόσεις, 698 Mono και 698 Mono RVE, με τη μοτοσυκλέτα να έχει επιθετικό σχεδιασμό και λεπτή σιλουέτα. Η ψηλή σέλα στα 904 χιλιοστά -υπάρχει και χαμηλότερη επιλογή στα 889 χιλιοστά-, η λεπτή ουρά με τις δύο εξατμίσεις, οι ζάντες αλουμινίου σε σχήμα “Y” μαζί με το ψηλό μπροστινό φτερό, δίνουν στο Hypermotard της Ducati αγωνιστική αύρα. Στην περίπτωση της έκδοσης RVE, τα Graffiti γραφικά στα πλαστικά και η διχρωμία κόκκινο-μαύρο στις ζάντες αναμένεται να τραβήξουν ακόμη περισσότερα τα βλέμματα, τόσο στην μοτοσυκλέτα όσο και στον αναβάτη, ενώ σε αυτή την έκδοση η μοτοσυκλέτα ανακηρύχθηκε και ως “η ομορφότερη μοτοσυκλέτα της EICMA 2023”. Τη σύγχρονη εμφάνιση ολοκληρώνουν ο προβολέας τεχνολογίας LED σε σχήμα ανάποδο “C” και το οπίσθιο φανάρι ίδιας τεχνολογίας. Η μονόχρωμη LCD οθόνη 3,8 ιντσών, χρησιμοποιεί την τεχνολογία IBN (Improved Black Nematic) με λευκούς χαρακτήρες σε μαύρο φόντο. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί προκειμένου ο αναβάτης να βλέπει με ευκρίνεια την ένδειξη για την αλλαγή ταχυτήτων και το στροφόμετρο.
Για τους κατόχους διπλώματος κατηγορίας Α2, η Ducati θα προσφέρει μια περιορισμένης απόδοσης έκδοση του Hypermotard 698 Mono με 43,5 ίππους. Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, το μοντέλο αναμένεται να φτάσει στους αντιπροσώπους τον Ιανουάριο του 2024.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr