Suzuki GSX-S1000GX: Νέο, δουλεμένο Crossover με θέση ανάμεσα σε Yamaha Tracer 9 GT και BMW S 1000 XR
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Στο σαλόνι της EICMA 2023 η Suzuki παρουσίασε το πολυαναμενόμενο crossover μοντέλο της GSX-S1000GX, με τον κινητήρα του να βασίζεται στο GSX-S1000GT, ενώ αποτελεί την πρώτη μοτοσυκλέτα της εταιρείας που εξοπλίζεται με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, έχοντας ως στόχο τον σπορ-τουρισμό με όρθια θέση οδήγησης.
Μέχρι τώρα το εργοστάσιο του Hamamatsu δεν είχε παρουσία στην κατηγορία των crossover. Αυτό αλλάζει το 2024 με το “όρθιο” GSX-S1000GX που έρχεται να ανταγωνιστεί τα best-seller στις αγορές της Ευρώπης Tracer 9 GT και S 1000 XR. Πέρα από τη νέα, καλαίσθητη και εντυπωσιακή εμφάνιση που συνοδεύει την πιο όρθια και άνετη θέση οδήγησης της νέας μοτοσυκλέτας, το GSX-S1000GX δείχνει άρτια εξοπλισμένο, σε κορυφαίο επίπεδο. Στα ατού του, όσον αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα που είναι “όλα τα λεφτά” τα τελευταία χρόνια, περιλαμβάνεται μια ολοκληρωμένη σουίτα cornering βοηθημάτων, χάρη στη συνεργασία της ECU με μια μονάδα μέτρησης αδρανειακών δυνάμεων IMU 6 αξόνων. Ο σύγχρονος εξοπλισμός περιλαμβάνει και το Suzuki Advanced Electronic Suspension (SAES), καθιστώντας το GSX-S1000GX την πρώτη μοτοσυκλέτα της Suzuki που εξοπλίζεται με τέτοιο σύστημα.
Ο κινητήρας του GSX-S1000GX είναι ο γνωστός υγρόψυκτος τετρακύλινδρος εν σειρά, ο οποίος έρχεται από το… αθάνατο supersport GSX-R 1000 K5, που σχεδόν δύο δεκαετίες μετά το ντεμπούτο του συνεχίζει να εξοπλίζει τις μεγάλες Suzuki. Έχοντας δεχτεί τις απαραίτητες βελτιώσεις για να προσαρμοστεί με τις νέες προδιαγραφές ρύπων αλλά και τον νέο του ρόλο, έχει ήδη τοποθετηθεί στο sport-touring GSX-S 1000GT και το σπορ γυμνό GSX-S 1000, ενώ το crossover μοντέλο αποτελεί την τρίτη μοτοσυκλέτα που θα τροφοδοτείται από αυτόν. Με σχέση συμπίεσης 12,2:1 καταφέρνει να έχει μέγιστη απόδοση 152 ίππων στις 11.000 στροφές και 10,8 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 9.250 στροφές. Καθόλου άσχημα απέναντι στους 115 του Tracer 9 GT και τους 170 του S 1000 XR.
Οι αναρτήσεις είναι της Showa, ενώ όπως ήδη αναφέρθηκε συνεργάζονται με το σύστημα SAES. Το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και το μονό αμορτισέρ προσφέρουν αμφότερα διαδρομή 150 χιλιοστών, με την απόσταση από το έδαφος να αγγίζει τα 155 χιλιοστά. Η ημι-ενεργητική λειτουργία SAES διαθέτει τρεις προκαθορισμένες επιλογές Hard, Medium και Soft. Επιπλέον υπάρχει η custom, η οποία δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη να αυξομειώσει την βασική ρύθμιση που έχει επιλέξει κατά τρία βήματα.
Έχοντας ως γνώμονα την πολυχρηστικότητα και την προσαρμοστικότητα τόσο στην καθημερινή χρήση, όσο και την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με διαφορετική ποιότητα οδοστρώματος, το GSX-S1000GX εξοπλίζεται και με το Suzuki Road Adaptive Stabilisation (SRAS), το οποίο εξελίχθηκε από το Hamamatsu και τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα του εργοστασίου. Αυτό που ουσιαστικά κάνει είναι να λαμβάνει στοιχεία από την IMU, αλλά και τους αισθητήρες στους τροχούς, για την κατάσταση του οδοστρώματος και στην συνέχεια ενεργοποιεί το Suzuki Floating Ride Control (SFRC). Έτσι, η λειτουργία των αναρτήσεων ρυθμίζεται ανάλογα με την ποιότητα της ασφάλτου, σε πραγματικό χρόνο. Το SFRC ρυθμίζει ταυτόχρονα και το άνοιγμα της ηλεκτρονικής πεταλούδας για πιο ήπια απόκριση της γκαζιέρας και κατά συνέπεια ευκολότερα διαχειρίσιμη από τον αναβάτη.
Όπως αρμόζει σε ένα υπερσύγχρονο sport-touring μοντέλο που θα κληθεί να καλύψει ποικίλους ρόλους, φορτωμένο με αποσκευές και συνεπιβάτη ή χωρίς, η προφόρτιση του ελατηρίου του πίσω αμορτισέρ είναι και αυτή ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Έτσι, ο αναβάτης μπορεί μέσω ενός κουμπιού να επιλέξει είτε την αυτόματη ρύθμιση, είτε μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών λειτουργιών. Χωρίς λοιπόν να κατέβει καν από τη σέλα του, μπορεί να φέρει τη λειτουργία του αμορτισέρ στα μέτρα του, ανάλογα τις ανάγκες και τα γούστα του. Οι τέσσερις αυτές οι επιλογές αφορούν τις εξής συνθήκες: μόνο αναβάτης, αναβάτης και αποσκευές, δικάβαλο (με ή χωρίς αποσκευές). Στην αυτόματη λειτουργία της προφόρτισης του ελατηρίου δίνεται η δυνατότητα αυξομείωσης κατά 3 βήματα, ενώ στην χειροκίνητη κατά 4, σε σχέση με τις βασικές ρυθμίσεις.
Το GSX-S1000GX χρησιμοποιεί την πρώτη έκδοση του Suzuki Drive Mode Selector (SDMS-α), η οποία προσφέρει τρία διαφορετικά Riding Mode, τα active, basic και comfort. Κάθε ένα αλλάζει τα χαρακτηριστικά της απόδοσης, την ευαισθησία του traction control και την λειτουργία των ημι-ενεργητικών αναρτήσεων. Στην περίπτωση του GX το Lift Limiter (anti-wheelie control), όπως και το Roll Torque Control είναι ενσωματωμένο στο traction control εφτά επιπέδων. Για να καλύπτουν όλες τις συνθήκες αλλά και τις ανάγκες του αναβάτη, υπάρχουν τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις.
Το Roll Torque Control, που ουσιαστικά είναι η λειτουργία cornering του traction control, αποτελεί ένα ακόμα νέο σύστημα της Suzuki που εμφανίζεται για πρώτη φορά στο GSX-S1000GX. Λαμβάνοντας δεδομένα από την IMU και τους αισθητήρες στους τροχούς, το RTC υπολογίζει την κλίση σε συνδυασμό με την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας. Στη συνέχεια, προκαθορίζει την απόκριση και τον ρυθμό επιτάχυνσης στο όριο της πρόσφυσης που θεωρεί ότι υπάρχει, ειδικά στις εξόδους τον στροφών. Αν το RTC διαπιστώσει ότι η περιστροφή του πίσω τροχού υπερβαίνει τα ασφαλή όρια που έχει καθορίσει, τότε η δύναμη που στέλνεται σε αυτόν αυτομάτως μειώνεται.
Τα ηλεκτρονικά του GX περιλαμβάνουν ακόμα ride-by-wire γκαζιέρα, quickshifter δύο κατευθύνσεων, cornering ABS, Slope Dependent Control για τη αποτροπή ανύψωσης του πίσω τροχού στο δυνατό φρενάρισμα, easy start system και low RPM assist. Εννοείται ότι από μία σύγχρονη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τον βασικό εξοπλισμό το cruise control, το οποίο μάλιστα έχει δεχθεί αναβαθμίσεις μένοντας σε λειτουργία ακόμα και όταν ο αναβάτης αλλάζει ταχύτητες.
Τα όργανα αποτελούνται από μία έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας για πλοήγηση, διαχείριση επαφών και κλήσεων, εμφάνιση σημαντικών ενημερώσεων και ειδοποιήσεων και μουσική. Για τη σύνδεση του smartphone με την TFT οθόνη απαιτείται η δωρεάν εγκατάσταση στο λογισμικό του, της εφαρμογής mySPIN της Suzuki. Δίπλα στην οθόνη υπάρχει θύρα φόρτισης USB, για την φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών.
Το αλουμινένιο ψαλίδι εδράζεται σε πλαίσιο δύο δοκών από το ίδιο υλικό με αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 1.470 χιλιοστά, με το ύψος της σέλα να βρίσκεται στα 845 χιλιοστά. Το βάρος ανακοινώνεται στα 232 γεμάτα κιλά, με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 19 λίτρων.
Τα full-LED φωτιστικά σώματα, η ψηλή και φαρδιά ζελατίνα και οι χούφτες ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό. Το ίδιο ισχύει για την ευρύχωρη σχάρα, η οποία έρχεται στο ίδιο επίπεδο με την ευρύχωρη σέλα του συνεπιβάτη, για μεγαλύτερη ευκολία φορτώματος αντικειμένων. Στον μακρύ κατάλογο υπάρχουν πλαϊνές βαλίτσες 36 λίτρων, για ακόμα περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.
Οι παραγγελίες για το GSX-S1000GX έχουν ήδη αρχίσει, με τις πρώτες παραδόσεις να υπολογίζονται τα Χριστούγεννα του 2022. Οι χρωματικές επιλογές είναι τρεις και ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ των Metallic Triton Blue, Glass Sparkle Black και το νέο Pearl Matt Shadow Green.
Συγκλονιστικά στοιχεία της ΕΛΑΣ για την ενδοοικογενειακή βία - Περισσότερες από 15.000 γυναίκες θύματα σε 10 μήνες
Ο ΣΥΡΙΖΑ εκλέγει νέο πρόεδρο: Ανοιχτές οι κάλπες - Όλες οι εξελίξεις στο ethnos.gr
Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
Ο Μασκ θέλει να δει τον... Φειδία πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr