BMW M 1000 XR: Αποκαλύφθηκε η ακραία crossover των Βαυαρών με 201 ίππους
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Το M 1000 XR είναι το τρίτο κατά σειρά μοντέλο με το γράμμα M που παρουσιάζει η BMW Motorrad, μετά τo superbike M 1000 RR και το streetfighter M 1000 R. Βασίζεται στα ήδη υπάρχοντα S 1000 XR και S 1000 RR, αποδίδοντας 31 επιπλέον ίππους σε σύγκριση με το “απλό” S 1000 XR και φέροντας κορυφαίο M εξοπλισμό πατώντας ταυτόχρονα σε δύο κόσμους, των Sport-Touring και των αγωνιστικών Superbike μοτοσυκλετών!
Η επιλογή της BMW Motorrad να εισάγει την ήδη επιτυχημένη γκάμα μοντέλων M από τον κόσμο των αυτοκινήτων και σε αυτόν της μοτοσυκλέτας, χρονολογείται πίσω στο 2018.
Με την απόδοση του κινητήρα να ανακοινώνεται στα 148kW, ήτοι 201 ίπποι, στις 12.750 στροφές και 11,5 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 11.000 στροφές και το επίσημο βάρος των 223 στεγνών κιλών, σημαίνει ότι το M 1000 XR αποτελεί αυτή την στιγμή το κορυφαίο Crossover όσον αφορά στις απόλυτες επιδόσεις. Αφήνει εύκολα πίσω του το επίσης νέο Multistrada V4 RS της Ducati, το οποίο έχει ανακοινώσιμη ισχύ 180 ίππων. Τα νούμερα αυτά είναι ακραία και για τις δύο μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, με βασικό στόχο της δημιουργίας αυτών των μοντέλων να είναι η άκρατη υπερβολή.
Εκτός τώρα από τους 201 ίππους, η BMW… κόντυνε συνολικά την μετάδοση, τοποθετώντας γρανάζι με 47 δόντια πίσω, αντί για των 45 που χρησιμοποιεί το S 1000 XR! Ακόμη, η 4η, 5η και 6η σχέση έχουν κοντύτερη μετάδοση από την βασική έκδοση.
Το νέο M 1000 XR, εκτός του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα με την κτηνώδη ιπποδύναμη, διαθέτει και αεροδυναμικά φτεράκια στα μπροστινά πάνελ του φαίρινγκ, θυμίζοντας τις Superbike και MotoGP μοτοσυκλέτες. Αυτά, στα 220 χ.α.ω., φορτώνουν τον μπροστινό τροχό με 12 κιλά κάθετης δύναμης, για να μειώσουν όσο είναι δυνατόν την τάση του να αποχωριστεί την άσφαλτο.
Τόσο το αλουμινένιο πλαίσιο όσο και οι αναρτήσεις του νέου M 1000 XR βασίζονται στο S 1000 XR. Έτσι, μπροστά βρίσκεται ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45mm με τεχνολογία κλειστού φυσιγγίου. Το νέο χαρακτηριστικό για την έκδοση M είναι η δυνατότητα ρύθμισης της βάσης των ελατηρίων σε συνδυασμό με την ημι-ενεργητική λειτουργία Dynamic Damping Control (DDC), που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Αυτό που η BMW αποκαλεί “ρύθμιση βάσης των ελατηρίων”, είναι η προφόρτιση. Ένα χαρακτηριστικό που οι υπόλοιπες μοτοσυκλέτες με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις δεν έχουν, ενώ το M 1000 XR διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό. Ο αναβάτης έχει την δυνατότητα να επιλέξει το σημείο εκκίνησης, που σημαίνει ότι αυτός ορίζει το μηδέν με την μοτοσυκλέτα να επεμβαίνει η ίδια στις ρυθμίσεις, από εκεί και έπειτα.
Νέα είναι η τιμονόπλακα, αλλά και το τιμόνι που έχει μεγαλύτερη κλίση προς τα μπροστά για να βοηθάει στην σπορ οδήγηση, ενώ έχει χαραγμένο με lazer πάνω του το “BMW M 1000 XR”. Η υπογραφή “M” βρίσκεται και στα φρένα με μπλε ανοδιωμένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων ακτινικά τοποθετημένες, μαζί με ακτινική τρόμπα φρένου και δύο δίσκους 320mm. Οι τροχοί με μπράτσα είναι σφυρήλατοι αλουμινίου, ενώ όποιος το επιθυμεί μπορεί να τοποθετήσει τις M carbon ζάντες που βρίσκονται στον εξτρά εξοπλισμό.
Στα ηλεκτρονικά του M 1000 XR βρίσκεται και το Brake Slide Assist, που έκανε πρώτα την εμφάνισή του στο S 1000 RR του 2023. Η λειτουργία αυτή έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τον αναβάτη στην πλαγιολίσθηση, κατά την είσοδο στις στροφές και η τοποθέτησή του στο νέο M 1000 XR δείχνει με τον καλύτερο τρόπο τον σπορ χαρακτήρα της νέας μοτοσυκλέτας. Στα όργανα βρίσκεται μία έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας, αλλά και τηλεμετρίας μέσω των M GPS Laptrigger και M GPS Datalogger, που βρίσκονται στα γνήσια έξτρα αξεσουάρ της BMW Motorrad.
Η τιμή του M 1000 XR για την ελληνική αγορά ανέρχεται στα 27.800€, ακριβότερο κατά 6.840€ από τα 20.960€ που κοστίζει το S 1000 XR. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο χρωματικούς συνδυασμούς λευκό-κόκκινο-μπλε και μαύρο-κόκκινο-μπλε.
Στην περίπτωση που το M 1000 XR δεν είναι αρκετό από μόνο του, η BMW διαθέτει επίσης και το πακέτο εξτρά εξοπλισμού M Competition Package, το οποίο στην Ελλάδα κοστίζει 5.700€. Περιλαμβάνει ζάντες M Carbon, εξαρτήματα M Carbon όπως κάλυμμα πίσω τροχού με ενσωματωμένο προστατευτικό αλυσίδας, πλαϊνά πάνελ, φτερό και κάλυμμα κλειδαριάς ανάφλεξης/τιμονιού. Ακόμα στο πακέτο υπάρχουν πλήρως ρυθμιζόμενο σύστημα M μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη και MGPS Laptrigger, το οποίο ξεκλειδώνει με κωδικό.
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της νέας BMW M 1000 XR
- Κινητήρας Shift cam (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων) της S 1000 RR, απόδοσης 201 hp στις 12.750 rpm, 31 hp περισσότερα από τη νέα S 1000 XR. Μέγιστη ροπή 11,5 kg.m στις 11.000 σ.α.λ.
- Κοντύτερη δευτερεύουσα σχέση μετάδοσης (γρανάζι με 47 δόντια αντί για 45).
- Κοντύτερες σχέσεις μετάδοσης της 4ης, 5ης και 6ης σχέσης.
- Βελτιστοποιημένο σύστημα εισαγωγής με μεταβλητούς αυλούς εισαγωγής.
- Νέο τελικό εξάτμισης τιτανίου με καπάκι από ανθρακόνημα.
- Αλυσίδα M Endurance.
- Riding Modes "Rain", "Road", "Dynamic", "Race" και "Race Pro1-3", καθώς και η τελευταία γενιά του Dynamic Traction Control DTC και η λειτουργία wheelie DTC με IMU 6 αξόνων.
- Απόκριση γκαζιού ρυθμιζόμενη σε 4 επίπεδα. Φρένο κινητήρα ρυθμιζόμενο σε 3 επίπεδα στο mode "Race Pro".
- Η λειτουργία Brake Slide Assist βοηθά τον αναβάτη στην πλαγιολίσθηση.
- Shift Assistant Pro για γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη.
- Launch Control για τέλειες εκκινήσεις και Pit Lane Limiter για την τήρηση της επιτρεπόμενης ταχύτητας στο pit lane.
- Hill Start Control Pro για άνετη εκκίνηση σε ανηφόρες.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr