MotoGP Ινδονησίας: Τα πάνω κάτω στο κυνήγι του τίτλου, με την Ducati να κλειδώνει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Ο γύρος της Ινδονησίας, στην πίστα της Mandalika, είδε την Ducati να κατακτά το Πρωτάθλημα κατασκευαστών, με Jorge Martin και Francesco Bagnaia να μάχονται για τη πρώτη θέση γενικής, η οποία άλλαξε χέρια όχι μία, αλλά δύο φορές.
Αγώνας Sprint: O Jorge Martin πρώτος στον αγώνα και στην γενική κατάταξη
Ο αγώνας Sprint του Σαββάτου, στην Ινδονησία, ανέδειξε Πρωταθλήτρια κατασκευαστών, την Ducati, κάτι που ήταν αναμενόμενο. Η δορυφορική Pramac κατάφερε να καλύψει το κενό που άφησε η απουσία, λόγω τραυματισμών, του εργοστασιακού αναβάτη, Enea Bastianini. Στην Mandalika, η επιστροφή του έφερε την καταστροφή για τον Bagnaia, καθώς του στέρησε τόσο την είσοδο στα Q2, όσο και έναν πολύτιμο βαθμό για το πρωτάθλημα, τερματίζοντας μπροστά του στον αγώνα Sprint.
Το Σάββατο αποδείχτηκε, γενικότερα, μία δύσκολη μέρα για τον Bagnaia. Αυτό γιατί παρά το ότι και ο Martin δεν ξεκίνησε από τις μπροστά θέσεις, κατάφερε σταδιακά και γύρο με τον γύρο να περάσει τους αναβάτες που προηγούνταν. Πίσω του, αντίστοιχες κινήσεις δεν είχαν το ίδιο αποτέλεσμα, με αποκορύφωμα την πτώση του Aleix Espargaro, που παρέσυρε και τον Binder.
Η πτώση των δύο, ανέβασε τον Quartararo στην 5η θέση. Στον Sprint, πτώση θα σημείωνε και ο Marquez, η οποία, λόγω της θέσης που έχει η Honda στην Ινδονησία, αναστάτωσε το κοινό στις κερκίδες.
Ο Martin συνεχίζει να ανεβαίνει θέσεις, με πιο εύκολη προσπέραση να είναι αυτή στον Vinales. Αυτός, βρέθηκε για λίγο στην πρώτη θέση, που δεν κατάφερε να κρατήσει, ενώ έχασε και το βάθρο από τους αναβάτες της VR46, που του χρόνου θα έχει άλλο όνομα. Ο Rossi έχει αναμφίβολα αφήσει το στίγμα του στην δημιουργία αναβατών, χωρίς αυτό να αλλάζει από το πώς θα συνεχίσει από εδώ και πέρα.
Η Mandalika αποτελεί μία ιδιάζουσα περίπτωση πίστας, καθώς δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες του τουριστικού θέρετρου, που αποτελεί τμήμα του. Έτσι, δεν είναι μία πίστα, η οποία λειτουργεί όλο το χρόνο, καθώς ο μηχανοκίνητος αθλητισμός εκεί, δεν έχει ακόμα φτάσει το επίπεδο που να χρειάζεται τόσο μεγάλες εγκαταστάσεις και βολεύεται με μικρότερες. Αυτό, όμως, δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι αναβάτες του MotoGP, τρέχουν σε δρόμο, καθώς η σκόνη καθιστά άχρηστο το μεγαλύτερο εύρος της πίστας. Οι προσπεράσεις καθίστανται εξαιρετικά δύσκολες, όπως φάνηκε από τον Bezzecchi, που έμεινε περισσότερο από αυτό που θα έπρεπε πίσω από τον Vinales, αλλά και την πτώση του Aleix Espargaro, που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να έχει αποφύγει την παράσυρση του Binder.
Δύσκολο αγώνας, λοιπόν, με ανακατατάξεις στο προβάδισμα για τον τίτλο. Ταυτόχρονα, όμως, η Ducati στέφθηκε πρωταθλήτρια, στους κατασκευαστές!
Αποτελέσματα Αγώνα Sprint:
ΘΕΣΗ |
Βαθμοί |
ΑΝΑΒΑΤΗΣ |
ΟΜΑΔΑ |
Χρόνος / Διαφ. |
1 |
12 |
Prima Pramac Racing |
19:49.7110 |
|
2 |
9 |
Mooney VR46 Racing Team |
+1.131 |
|
3 |
7 |
Mooney VR46 Racing Team |
+2.081 |
|
4 |
6 |
Aprilia Racing |
+2.720 |
|
5 |
5 |
Monster Energy Yamaha MotoGP™ |
+3.121 |
|
6 |
4 |
Gresini Racing MotoGP™ |
+4.203 |
|
7 |
3 |
Ducati Lenovo Team |
+4.981 |
|
8 |
2 |
Ducati Lenovo Team |
+5.465 |
|
9 |
1 |
Red Bull KTM Factory Racing |
+7.852 |
|
10 |
|
CryptoDATA RNF MotoGP™ Team |
+8.942 |
|
11 |
|
LCR Honda |
+12.034 |
|
12 |
|
Prima Pramac Racing |
+14.015 |
|
13 |
|
GASGAS Factory Racing Tech3 |
+14.823 |
|
14 |
|
CryptoDATA RNF MotoGP™ Team |
+15.699 |
|
15 |
|
Monster Energy Yamaha MotoGP™ |
+23.331 |
|
16 |
|
36J. Mir |
Repsol Honda Team |
+24.894 |
17 |
|
GASGAS Factory Racing Tech3 |
+27.169 |
|
18 |
|
42A. Rins |
LCR Honda |
+28.980 |
19 |
|
Red Bull KTM Factory Racing |
+43.090 |
|
NOT CLASSIFIED |
||||
|
|
Aprilia Racing |
7 laps |
|
NOT FINISHED 1ST LAP |
||||
|
|
Repsol Honda Team |
|
Αγώνας Κυριακής: Αλλαγές στην κατάταξη με τον Bagnaia να παίρνει την νίκη σε έναν αγώνα με πολλές πτώσεις
Ο Martin έκανε εκκίνηση για σεμινάριο, καταφέρνοντας να φτάσει στην πρώτη θέση. Εκμεταλλευόμενος το ότι έχει μία από τις πιο δυνατές μοτοσυκλέτες και καθαρό δρόμο μπροστά του για να κόψει καθαρά την φόρα στους υπόλοιπους, ο Martin ήταν ο πρώτος που έστριψε στην πρώτη στροφή, ενώ από εκεί και πέρα ξεκινάει να χτίζει διαφορά.
Στην αρχή ο Vinales κατάφερε να μείνει πίσω του, όμως ήδη στον 7ο γύρο, έχουν διαφορά 1,5 δευτερόλεπτα και αυξάνεται σταθερά. Στον 11ο γύρο έχει φτάσει τα 2,6 δευτερόλεπτα, με τον Martin να κάνει ταχύτερο γύρο, ξεφεύγοντας ολοκληρωτικά από τους διώκτες του.
Ο Bagnaia παλεύει καθαρά με κάθε έναν που βρίσκεται μπροστά του, έχοντας ήδη κερδίσει δύο θέσεις και δείχνοντας ότι δεν θα αργήσει να φτάσει σε θέση βάθρου. Αρχικά στην 3η θέση είναι ο Quartararo, όμως δεν θα μείνει για πολύ εκεί. Έχοντας απέναντί του τις Aprilia και KTM, εκτός των Ducati, οι Aleix Espargaro και Binder, μαζί με τον Bagnaia, τον στέλνουν στην 5η θέση.
Το ίδιο σενάριο θα είχε παιχτεί και την προηγούμενη μέρα, στον αγώνα Sprint, αν ο Aleix Espargaro δεν έπεφτε με τον Binder, με τον αναβάτη της Aprilia να αναλαμβάνει την ευθύνη του λάθους του. Την Κυριακή όμως, πέρασαν εύκολα και οι δύο την Yamaha. Ο Binder, ωστόσο, έκανε το λάθος να χωθεί στην εσωτερική του Luca Marini, ρίχνοντάς τον. Μία επιθετική κίνηση που δικαίως του έφερε και την ποινή του μακρύτερου γύρου. Ο αναβάτης της KTM δεν είχε τέτοια πρόθεση, είδε απλώς το κενό και όρμησε, όμως οι κανονισμοί προβλέπουν αυτό το λάθος και δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση. Λίγο αργότερα, το συμβάν αυτό θα ωφελούσε τον Quartararo.
Ο Binder δεν είχε καλή μέρα στην Ινδονησία, καθώς μετά την ποινή του βρέθηκε αντιμέτωπος με τον Oliveira, από τον οποίο δεν μπορούσε να ξεφύγει εύκολα. Πάνω στην μάχη, ο Πορτογάλος βγαίνει εκτός και ο Binder τιμωρείται ξανά.
Πτώση έχουν οι Pol Espargaro και Marc Marquez, δείχνοντας το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη πίστα. Έτσι και κάποιος αναβάτης πατήσει εκτός γραμμής ή αν απλά χάσει την συγκέντρωσή του, η πτώση έρχεται εύκολα.
Κι αυτό ακριβώς ερχόταν και για κάποιον που θα το μετάνιωνε πολύ. Στον 13ο γύρο, στην 11η στροφή και ενώ έχει απόσταση 3 δευτερολέπτων από τους υπόλοιπους, οδεύοντας σε μία φοβερή νίκη, που θα του έδινε ισχυρό προβάδισμα για τον φετινό τίτλο, ο Martin πέφτει! Εάν ήταν σε άλλη χώρα η συγκεκριμένη πίστα, λιγότερο σημαντική για την Dorna, και όχι στην Ινδονησία, όπου οι Honda και Yamaha πωλούν μερικά εκατομμύρια παπιά και σκούτερ κάθε χρόνο και έχουν εργοστάσια για την κατασκευή διάφορων μοντέλων όπως Tenere, MT-07 κ.α., τότε θα την είχαν αφαιρέσει από τον πρόγραμμα των MotoGP. Από την μία ο Martin δεν μπορεί να κατηγορήσει κανέναν, πέραν από τον εαυτό του, μιας και όλοι στην ίδια πίστα τρέχουν, αλλά από την άλλη το κοινό δεν θέλει να βλέπει τους αναβάτες να είναι περιορισμένοι σε μία λωρίδα και το πρωτάθλημα να κρίνεται από την σκόνη.
Η πτώση του Martin άλλαξε την ψυχολογία του Bagnaia, ο οποίος πήρε τα πάνω του και άρχισε να πλησιάζει τον Vinales. Ο Quartararo είναι εκείνη την στιγμή 4ος με τον Aleix Esparagaro να μην έχει πλέον τον Binder, ανάμεσα σε αυτόν και τον Γάλλο. Έτσι, η Yamaha, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό, περνά σε θέση βάθρου!
Ο Bagnaia περνά καθαρά τον Vinales, έχοντας προγραμματίσει την κίνησή του πολύ καλά, ενώ και ο Quartararo έχει βάλει πλώρη για την 2η θέση! Οι τρεις πρώτοι δημιουργούν διαφορά 6 δευτερολέπτων από τους υπόλοιπους και δύο γύρους πριν το τέλος ο Quartararo θα κάνει την μία και μοναδική απόπειρα να ανέβει στην δεύτερη θέση.
Ο εργοστασιακός αναβάτης της Yamaha βρίσκεται εκεί, γιατί ο Binder έφαγε μία δίκαιη ποινή, αλλά και εξαιτίας της πτώσης του Martin. Λίγο πιο μπροστά, ο Bagnaia παίζει όσο πιο καλά γίνεται τα χαρτιά του. Στις τελευταίες στροφές εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι κανείς δεν μπορεί να έχει καθαρή γραμμή, αν βγει στο πλάι, για να τον περάσει, και ορίζει τον ρυθμό του με γνώμονα το να μην γλιστρήσει, ακολουθώντας την τακτική του Luca Marini, το Σάββατο. Έχει την ευκαιρία να ισχυροποιήσει την θέση του και να φέρει το πρωτάθλημα εκεί που το θέλει, αν δεν κάνει λάθος, όπως και συμβαίνει, παίρνοντας μία μεγάλη νίκη!
Πίσω από την τριάδα του βάθρου, υπάρχουν επίσης μάχες. Ο Binder έχει ανέβει ξανά στην 7η θέση, ενώ ο Bezzechi, που πρόσφατα υπεβλήθη σε χειρουργική επέμβαση, είναι 5ος, παίζοντας με τον Di Giannantonio.
Στο τέλος του αγώνα ο Quartararo δεν αφήνει την ευκαιρία να φύγει και στις δηλώσεις του τονίζει ότι το βάθρο αυτό δεν σημαίνει τίποτα, καθώς γνωρίζουν τι τους λείπει, χωρίς να έχει υπάρξει κάποια αλλαγή προς αυτή την κατεύθυνση. Μία εκνευρισμένη δήλωση, γιατί το αποτέλεσμα στην Mandalika δείχνει τις δυνατότητές του και πού θα έπρεπε να βρίσκεται σε κάθε αγώνα, με την προϋπόθεση ότι η Yamaha έχει μία ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα.
Τελευταία φορά που κέρδισε κάποιος αναβάτης, ο οποίος δεν ξεκινούσε από τις 4 πρώτες σειρές, ήταν το 2006, όταν ακόμα τα MotoGP είχαν στο πρόγραμμά τους την Τουρκία. Ο τελευταίος που το έκανε ήταν ο Marco Melandri, ενώ ο Bagnaia μπορεί να μην είχε κάποια μάχη με τον Martin, δεν έκανε όμως και τα ίδια λάθη. Σε λίγες μέρες, στην Αυστραλία, οι δύο βασικοί διεκδικητές του τίτλου θα έχουν την ευκαιρία να αναμετρηθούν σε μία πίστα με καλύτερες συνθήκες!
Αποτελέσματα Αγώνα Κυριακής:
Θέση |
Βαθμοί |
Αναβάτης |
ΟΜΑΔΑ |
Χρόνος/Διαφ. |
1 |
25 |
Ducati Lenovo Team |
41:20.2930 |
|
2 |
20 |
Aprilia Racing |
+0.306 |
|
3 |
16 |
Monster Energy Yamaha MotoGP™ |
+0.433 |
|
4 |
13 |
Gresini Racing MotoGP™ |
+6.962 |
|
5 |
11 |
Mooney VR46 Racing Team |
+11.111 |
|
6 |
10 |
Red Bull KTM Factory Racing |
+11.228 |
|
7 |
9 |
Red Bull KTM Factory Racing |
+12.474 |
|
8 |
8 |
Ducati Lenovo Team |
+12.684 |
|
9 |
7 |
42A. Rins |
LCR Honda |
+22.540 |
10 |
6 |
Aprilia Racing |
+30.468 |
|
11 |
5 |
LCR Honda |
+30.823 |
|
12 |
4 |
CryptoDATA RNF MotoGP™ Team |
+36.639 |
|
13 |
3 |
CryptoDATA RNF MotoGP™ Team |
+42.864 |
|
14 |
2 |
Monster Energy Yamaha MotoGP™ |
+0.000 |
|
NOT CLASSIFIED |
||||
|
|
Prima Pramac Racing |
14 laps |
|
|
|
Prima Pramac Racing |
12 laps |
|
|
|
GASGAS Factory Racing Tech3 |
11 laps |
|
|
|
36J. Mir |
Repsol Honda Team |
11 laps |
|
|
Repsol Honda Team |
7 laps |
|
|
|
Mooney VR46 Racing Team |
4 laps |
|
|
|
GASGAS Factory Racing Tech3 |
1 laps |
Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ
Είδαμε το Αλ Τσαντίρι Νιους: Μας έκανες και γελάσαμε Λάκη - Αντιπολίτευση σκληρή την ώρα που η Αξιωματική Αντιπολίτευση σπαρασσόταν
Από οξεία λευχαιμία και όχι από λοίμωξη του αναπνευστικού ο θάνατος του Μανούσου Μανουσάκη - Η δήλωση της συζύγου του
Οι θρυλικές σειρές του Μανούσου Μανουσάκη που σημάδεψαν την ελληνική μυθοπλασία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr