Δοκιμή - Ray 7.7: Ηλεκτροκίνητο, τεχνικά άρτιο μέσο μετακίνησης
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Μία τεχνολογική μετάβαση, δεν είναι ποτέ εύκολη. Όπως συμβαίνει πάντα με τις νέες τεχνολογίες, έτσι και η λεγόμενη ‘’ηλεκτροκίνηση’’ βαδίζει σε αχαρτογράφητα νερά. Τα κριτήρια επιλογής, δεν έχουν ακόμα διαμορφωθεί μέσω της εμπειρίας χρήσης, αλλά καθορίζονται από τις εταιρείες, με την αναφορά των θεωρητικών πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων κάθε προϊόντος.
Όταν η συζήτηση στρέφεται προς τα σκούτερ, η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Η εύκολα προσβάσιμη τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης στα μικρής απόδοσης δίκυκλα, επισείει τη δημιουργία πληθώρας εταιρειών, μικρών και μεσαίων, οι οποίες προστίθενται διαρκώς στην αγορά. Η κατασκευή ενός εργοστασίου, με σκοπό την παραγωγή ηλεκτρικών σκούτερ είναι πολύ φθηνότερη, και κατά συνέπεια, εύκολη υπόθεση για μία μικρή βιοτεχνία, σε σχέση με την δημιουργία ενός εργοστασίου για κινητήρες εσωτερικής καύσης, το οποίο απαιτεί πολύ υψηλότερο οικονομικό κόστος.
Αυτή η ευκολία έχει ως επακόλουθο την ύπαρξη μεγάλου αριθμού σκούτερ στην αγορά, από δεκάδες εταιρείες, τα οποία στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, μοιάζουν να είναι ολόιδια. Μέχρι να περάσουν κάποια χρόνια, προκειμένου να υπάρξει ένας διαχωρισμός ανάμεσα στα “καλά” και τα “κακά” σκούτερ, η προσοχή των υποψήφιων αγοραστών για την επιλογή τους είναι επιβεβλημένη καθώς δεν είναι ασφαλές να βασίζονται αποκλειστικά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος.
Τα “καλά” από τα “κακά” ηλεκτρικά σκούτερ διαχωρίζονται με βάση τη διάρκεια που μπορεί ο αναβάτης να χρησιμοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές τους. Οι δυνατότητες τους είναι κάτι που συνήθως φαίνεται στη διάρκεια που μπορεί κάποιος να τα οδηγήσει σε ανοιχτούς δρόμους, με υψηλές ταχύτητες. Αυτή είναι μία από τις πιο απαιτητικές συνθήκες για έναν ηλεκτροκινητήρα, καθώς το ηλεκτρικό μοτέρ ρουφάει με όλη του τη δύναμη την ενέργεια από την μπαταρία. Ανάλογα με το λογισμικό διαχείρισης της ενέργειας και το πόσο εμπεριστατωμένα έχει μελετηθεί, εξαλείφει ή όχι τις συνέπειες της υπερθέρμανσης.
Στη δοκιμή που έκανε το περιοδικό ΜΟΤΟ, το Ray 7.7 απέδειξε την δυνατότητά του να κινείται κοντά στην τελική των περίπου 130km/h στο κοντέρ, χωρίς να επηρεάζεται από την εξωτερική θερμοκρασία και χωρίς να παρουσιάζει ζητήματα υπερθέρμανσης. Οι επιδόσεις του δεν είναι αμελητέες, μιας και η μέγιστη ισχύς του φτάνει τα 17,5 kW, που αντιστοιχούν σε 23 ίππους σε έναν συμβατικό κινητήρα. Όταν η απόδοση συνδυαστεί με το λογικό βάρος των 165 κιλών, τότε το Ray 7.7 έχει εντυπωσιακές επιταχύνσεις, από στάση. Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι επιταχύνσεις του εν κινήσει, ειδικά ανάμεσα στα 50-100km/h.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, που δείχνει τη φροντίδα που έχει δεχθεί το λογισμικό διαχείρισης της ενέργειας, είναι η μικρή διακύμανση της κατανάλωσης, και κατά συνέπεια και της αυτονομίας. Και στα τρία προγράμματα οδήγησης που διαθέτει, Flow, City και Sport, η πραγματική αυτονομία του ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα. Ακόμα και στην οδήγηση με το γκάζι στην πλήρως ανοιχτή θέση του, δεν δημιουργεί άγχος στον αναβάτη για την αυτονομία του.
Τα τρία διαφορετικά προγράμματα, έχουν και διαφορετικούς ρόλους να επιτελέσουν. Ξεκινώντας από το Flow, είναι σχεδιασμένο για οδήγηση σε ανοιχτούς δρόμους. Στο κλείσιμο του γκαζιού δεν φρενάρει έντονα, συνεπώς προσφέρει ελάχιστη επαναφόρτιση της μπαταρίας από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει, ενώ δεν κόβει απότομα ταχύτητα. Στο City, η επαναφόρτιση γίνεται πιο έντονη, καθώς στο κλείσιμο του γκαζιού μειώνεται αισθητά η ταχύτητα. Ωστόσο, η πιο έντονη επαναφόρτιση, γίνεται σε ένα συγκεκριμένο φάσμα ταχυτήτων, συνήθως στα 60-20km/h, κάτι που αρχικά μπερδεύει τον αναβάτη για το πόσο πρέπει να πατήσει τα φρένα. Στο Sport, το φρένο του κινητήρα είναι αντίστοιχα έντονο με του City, αλλά εδώ επιδρά σε όλες τις ταχύτητες το ίδιο.
Τα φρένα του Ray 7.7, τόσο στη λειτουργία City όσο και στη Sport, δεν έχουν να κάνουν ιδιαίτερα δύσκολη δουλειά. Η χρήση τους είναι ελάχιστη, όταν συγκριθούν με ένα συμβατικό σκούτερ, με μετάδοση CVT. Επομένως, η απουσία του ABS, αν και σε αυτή την τιμή η ύπαρξη του θα ήταν επιθυμητή, δεν είναι ζωτικής σημασίας. Το Ray 7.7 δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα να σταματήσει, οπότε ο αναβάτης του δεν θα χρειαστεί τη συνδρομή του ABS, προκειμένου να γλιτώσει από μία δύσκολη κατάσταση.
Αν και οι επιδόσεις του είναι εφάμιλλες με ενός συμβατικού σκούτερ με κινητήρα άνω των 400 κυβικών, αυτή τη στιγμή η νομοθεσία επιτρέπει την οδήγηση του ακόμα και από κατόχους διπλώματος μοτοσυκλέτας Α1 ή αυτοκινήτου, αφού το Ray 7.7 εμπίπτει στην κατηγορία των 125 κ.εκ.! Με διαστάσεις μικρομεσαίου, σε κυβισμό σκούτερ, οι χώροι του είναι εντυπωσιακοί πλησιάζοντας τους αντίστοιχους ενός μεσαίου συμβατικού σκούτερ. Ο κύριος όγκος χώρου βρίσκεται κάτω από τη ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος σέλα η οποία φέρνει το σκούτερ ακόμα πιο κοντά στα μέτρα του κάθε αναβάτη.
Ο μετασχηματιστής στο Ray 7.7 είναι ενσωματωμένος πάνω στο σκούτερ. Συνεπώς το μόνο που χρειάζεται να μεταφέρει ο αναβάτης είναι το καλώδιο της φόρτισης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, ο μετασχηματιστής αποτελεί μέρος του καλωδίου αυτού, τρώγοντας το μεγαλύτερο μέρος του αποθηκευτικού χώρου.
Τα φώτα αποτελούν μία ευχάριστη έκπληξη. Αν και στο μάτι φαίνονται μικρά, εντούτοις η λειτουργία τους είναι εξαιρετική και αντιστρόφως ανάλογη του μεγέθους τους. Η δέσμη φωτός που απλώνουν δεν ανταποκρίνεται στο μικρό τους μέγεθος, εκπλήσσοντας με τη δύναμή τους. Έτσι, ο αναβάτης παραμένει ξεκούραστος και ασφαλής κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης.
Ολοκληρώνοντας, η γενική εικόνα είναι πως εδώ έχουμε ένα άρτιο τεχνικά και κατασκευαστικά σκούτερ. Αν συγκριθεί με τα συμβατικά σκούτερ, γνωστών ευρωπαίων και Ιαπώνων κατασκευαστών, τότε έχει κάποια -εργονομικά κυρίως- μειονεκτήματα, όπως κάποιες ανακλάσεις που παρουσιάζει η TFT οθόνη του στο φως του ήλιου. Ακόμα, χαμηλότερη είναι η ποιότητα του φινιρίσματος και του αρμού στο μαύρο των πλαστικών, κάτι σύνηθες ωστόσο στα ηλεκτρικά οχήματα.
Το Ray 7.7 αποτελεί μία πολύ καλή εναλλακτική λύση για τους αναβάτες που έχουν δυνατότητα εύκολης πρόσβασης σε παροχή ρεύματος, καθώς η μπαταρία του δεν αφαιρείται, και σε εταιρείες ενοικιαζόμενων δικύκλων, ιδιαίτερα λόγω της ρυθμιζόμενης σέλας, μιας και αυτή προσαρμόζεται πιο εύκολα στο σωματότυπο διαφορετικών αναβατών. Η τιμή του από την άλλη μεριά δεν απέχει πολύ από τα σκούτερ 300-400 κ.εκ., με τα οποία συγκρίνεται σε επιδόσεις.
- Όσα έγιναν στην Πράγα μεταξύ Μητσοτάκη και Ερντογάν: Το παρασκήνιο των «καυτών» διαλόγων και η επόμενη ημέρα στα ελληνοτουρκικά
- Τι σημαίνει η απόφαση του ΟΠΕΚ για «ψαλίδι» στην παραγωγή πετρελαίου: Πόσο θα αυξηθεί η τιμή της βενζίνης και πώς επηρεάζεται η Ρωσία
- Οργή στις ΗΠΑ: Γυναικολόγος επιτέθηκε σεξουαλικά σε 147 πρώην ασθενείς του – Αποζημίωση «μαμούθ» στα θύματα
- Ερνέστο Τσε Γκεβάρα: Εννιά σφαίρες τον οδηγούν στην όχθη της αθανασίας
Εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ: Η δημοσκοπική πτώση, οι προκλήσεις του επόμενου προέδρου, το «φάντασμα Κασσελάκη» και τα προγνωστικά
Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
TikTok: Η ψηφιακή νικοτίνη των εφήβων - Προβλήματα ψυχικής υγείας από τη χρήση του
Η πρώτη δολοφονία σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση – Και οι θεωρίες συνωμοσίας θεριεύουν
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr