New York Times για Gwyneth Paltrow: Πώς πρέπει να ντύνεται η διάσημη ηθοποιός για να πάει στο δικαστήριο;
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 12 λεπτά ┋
«Η Γκουίνεθ Πάλτροου (Gwyneth Paltrow) , γκουρού της ευεξίας, επιχειρηματίας και ηθοποιός, έχει δώσει στον κόσμο πολλά πράγματα: τον όρο «συνειδητή αποδέσμευση» όταν χώρισε από τον Κρις Μάρτιν, την πρωκτική θεραπεία με όζον και, τώρα, μιάμιση εβδομάδα μετά την έναρξη αυτής της mini σειράς που είναι επίσημα γνωστή ως Sanderson v. Paltrow και ανεπίσημα ως Gwyneth Paltrow Ski Crash Trial -όπως αναφέρεται η δίκη της ηθοποιού αναφορικά με ατύχημα που φέρεται να προκάλεσε στον συνταξιούχο γιατρό Τέρι Σάντερσον (Terry Sanderson) ενώ έκανε σκι το 2016 στη Γιούτα σε ένα από τα πιο πολυτελή χιονοδρομικά κέντρα των ΗΠΑ- που λαμβάνει χώρα στο Park City της Γιούτα και μεταδίδεται στο δίκτυο Law & Crime, ένα νέο επιμέρους είδος στυλ που θα έπρεπε στο εξής να είναι γνωστό ως courtcore. Ίσως είναι πιο σημαντικό απ' ό,τι νομίζετε», αναφέρει η αρθρογράφος των New York Times Vanessa Friedman.
«Αν και λιγότερο viral και με μικρότερο διακύβευμα από την περσινή δίκη διασημοτήτων που παρακολουθούσε το κοινό με θέρμη, τη δίκη Johnny Depp-Amber Heard, η δίκη G.P. Ski Crash μπορεί ονομαστικά να αφορά το πρόβλημα του 1% για το ποιος φταίει σε ένα ατύχημα σε πολυτελές χιονοδρομικό κέντρο, αλλά ευρύτερα αφορά τη διασημότητα - και τη θέση που καταλαμβάνει στο νοητικό και πολιτιστικό μας τοπίο», συνεχίζει το άρθρο της Friedman.
Για όσους δεν γνωρίζουν, η ιστορία έχει συνοπτικά ως εξής: Το 2016 η κ. Paltrow είτε χτύπησε είτε χτυπήθηκε από τον κ. Sanderson, έναν 76χρονο σήμερα συνταξιούχο οπτομέτρη, ενώ έκανε σκι στο Deer Valley Resort. Ο κ. Sanderson ισχυρίστηκε ότι υπέστη εγκεφαλική βλάβη και σπασμένα πλευρά ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης και υπέστη αλλαγές στην προσωπικότητά του- το 2019 μήνυσε την κ. Paltrow για 3,1 εκατομμύρια δολάρια, κατηγορώντας την για «αμέλεια και εγκατάλειψη», αλλά ένας δικαστής έκρινε ότι δεν δικαιούται αποζημίωση και το ποσό αυτό μειώθηκε σε 300.000 δολάρια. Η κα Paltrow ισχυρίζεται ότι ο κ. Sanderson έπεσε πάνω της με τα πέδιλα του σκι και απαντά με αγωγή ζητώντας «συμβολική αποζημίωση» ύψους ενός δολαρίου εκτός των δικαστικών εξόδων λέγοντας ότι στην πραγματικότητα αυτός ήταν που τη χτύπησε και τον κατηγορεί ότι εκμεταλλεύεται τη «διασημότητα και τον πλούτο» της.
Οι δικηγόροι του κ. Sanderson προσπαθούν να παρουσιάσουν την κ. Paltrow ως ένα προστατευόμενο διάσημο πρόσωπο που απομακρύνθηκε από τον τόπο του ατυχήματος. Οι δικηγόροι της κ. Paltrow έχουν υποστηρίξει ότι ο κ. Sanderson προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το υψηλό προφίλ της, ίσως με την ελπίδα ότι θα συμβιβαστεί με την αγωγή για να αποφύγει τον δημόσιο εξευτελισμό που θα έπρεπε να εμφανιστεί στο δικαστήριο (ή να περιγράψει, όπως έκανε, τους "περίεργους βρυχηθμούς" που έκανε κάποιος που φέρεται να έπεσε στην πλάτη της με τα σκι του ανάμεσα στα πόδια της). Και από τις δύο πλευρές, η διασημότητα προβάλλεται ως κίνητρο.
Και η διασημότητα είναι το πρίσμα μέσα από το οποίο το μεγαλύτερο μέρος του τηλεοπτικού κοινού βλέπει την ... μάλλον, πρωταγωνίστρια της παράστασης. Η οποία εμφανιζόταν αθόρυβα δίπλα στους δικηγόρους της κάθε μέρα, χρησιμοποιώντας την γκαρνταρόμπα της ως εργαλείο στην παράσταση πειθούς της, ακόμη και όταν δεν βρίσκεται στο εδώλιο.
Είναι ένας πολύπλοκος ρόλος. Όπως είπε η Maren Mullin, ιδιοκτήτρια μιας γκαλερί σύγχρονης τέχνης στο Park City που ονομάζεται Gallery MAR, «δεν μπορεί να ντύνεται πολύ διακριτικά, αλλιώς θα την επικρίνουν, αλλά δεν μπορεί να ντύνεται πολύ εντυπωσιακά, αλλιώς θα την επικρίνουν».
Δεν μπορεί να είναι υπερβολικά προνομιούχα, εκτός πραγματικότητας πλούσια, και δεν μπορεί να είναι υπερβολικά αλαζονική όσον αφορά την «αλήθεια της». Δεν μπορεί να αρνηθεί το προφίλ της, αλλά δεν μπορεί να αρκεστεί μόνο σε αυτό. Δεν μπορεί να διακινδυνεύσει να παίξει με τα πολλά στερεότυπα που ήδη υπάρχουν στο νου της κοινής γνώμης για το ποια είναι και ποιο μπορεί να είναι το σύστημα αξιών της.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα των New York Times, οι διασημότητες παλεύουν εδώ και καιρό με το πώς να ντυθούν για το δικαστήριο, πέφτοντας συχνά στις παγίδες της υπερβολικής προνομιακής υποδήλωσης (βλέπε Martha Stewart με τις εύκολα αναγνωρίσιμες, πολύ ακριβές Hermes τσάντες της) ή της υπερβολικής μεταμφίεσης (το κοριτσίστικο "little old me?" κομμάτι του Marc Jacobs και οι κορδέλες κεφαλής που φορούσε η Winona Ryder στη δίκη της για την κλοπή σε κατάστημα το 2002). Η κ. Paltrow, ωστόσο, περπάτησε προσεκτικά στη λεπτή γραμμή μεταξύ προφανώς πλούσιας και επιτυχημένης αλλά με σεβασμό τόσο στον χώρο όσο και στην τοποθεσία.
Έχει προτιμήσει μια συμφωνία γήινων τόνων που απηχούν το περιβάλλον γύρω της -κρεμ, πράσινο της ελιάς, ροδακινί, γκρι και μαύρο- καθώς και τη ατμόσφαιρά του. Έχει φορέσει μαλακά πλεκτά, συχνά με μανίκια φουσκωμένα τόσο ώστε να βυθίζονται στον υποσυνείδητο συνειρμό μας με την παιδική ηλικία- χαλαρά παντελόνια και μακριές φούστες- πουκάμισα με λαιμόκοψη Peter Pan και πουκάμισα με φιόγκο.
Είναι ρούχα κουμπωμένα και συντηρητικά - και ταυτόχρονα πολυτελή και χαλαρά: ένα βελούδινο ελεφαντόδοντο roll-neck την 1η ημέρα, με γήινα παντελόνια από τουίντ και ένα μακρύ παλτό από λόντεν- μια κομψή ναυτική ζακέτα με γιακά και μάλλινη μίντι φούστα όταν κλήθηκε από την εισαγγελία- ένα χαλαρό γκρι παντελόνι.
Όλα αυτά συνδυασμένα με δαντελωτές καφέ ή μαύρες μπότες, μια μαλακή καφέ τσάντα, ογκώδη χρυσά κοσμήματα και γυαλιά ανάγνωσης, είτε αεροπόρου είτε κοκκάλινα (επίσης ένα επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι νερό). Κανένα από αυτά δεν είναι εμφανώς επώνυμο, αφήνοντας τους θεατές να μαντέψουν την μάρκα (και το κόστος). Είναι οι μπότες Celine; Πιθανώς. Τα γυαλιά τύπου aviators, Gucci; Ίσως, ή θα μπορούσαν να είναι Ray-Ban. Είναι το παλτό από την Row; Πιθανώς.
Ορισμένοι σχολιαστές πρότειναν ότι η κ. Paltrow χρησιμοποιεί την ευκαιρία για να διαφημίσει την εταιρεία της, Goop, προσδιορίζοντας διάφορα αντικείμενα ως από τη σειρά ρούχων της ή προς πώληση στην ιστοσελίδα. Κάποιοι αστειεύτηκαν ότι τα aviators τους θύμισαν το χαρακτηριστικό αξεσουάρ του Jeffrey Dahmer. Άλλοι συνέκριναν το κρεμ πουλόβερ με αυτό που φορούσε ο χαρακτήρας του Adam Driver, Maurizio Gucci, στο "House of Gucci".
«Αλλά εκεί χάνεται το νόημα - ή εντοπίζεται μέσα από την προοπτική μιας παρωδίας της Paltrow, μια δημοφιλής ασχολία όταν πρόκειται για μια γυναίκα που αψήφησε τις πιθανότητες του Hollywood και πέτυχε οικονομική ανεξαρτησία χτίζοντας μια μάρκα που απευθύνεται απευθείας στον καταναλωτή με βάση ... κεριά με άρωμα κόλπου. Όπως και να 'χει, δεν της αποδίδει τη στρατηγική αξία που θα έπρεπε, είτε σας αρέσει είτε όχι», αναφέρει η Friedman.
Kαι συνεχίζει: «Αυτό που κάνει η κ. Πάλτροου είναι να προσφέρει μια εικόνα που δεν ικανοποιεί τα στερεότυπα της πόλης, των διασημοτήτων ή των δικαστηρίων. Δεν φοράει puffers (ένα τοπικό κλισέ!) ή ρετρό γουέστερν ρούχα (ένα καουμπόικο κλισέ!) ή αυστηρά κοστούμια (ένα νομικό κλισέ!). Έχει αποφύγει την παγίδα να φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν είναι από εδώ. Αντιθέτως, ντύνεται, σύμφωνα με πολλούς ντόπιους, όπως οι άνθρωποι που περπατούν στην Main Street».
«Είναι ακριβώς έτσι όπως αρέσει στον κόσμο του Park City να ντύνεται για εκδηλώσεις», δήλωσε ο Peter Metcalf, ιδρυτής της εταιρείας εξοπλισμού για υπαίθριες δραστηριότητες Black Diamond Equipment, ο οποίος ζει στο Park City για περισσότερα από 30 χρόνια. Η Jen Shufro, μια άλλη κάτοικος, σημείωσε ότι ήταν σπάνιο να «δει κανείς Chanel και Louis Vuitton» ή άλλες αναγνωρίσιμες μάρκες πολυτελείας. Αποφεύγοντας τα γυαλιστερά λογότυπα, η κ. Paltrow παίζει με το τοπικό κοινό.
Σε μια πόλη που έχει συνηθίσει στην ξαφνική εμφάνιση διάσημων προσώπων -το Park City φιλοξενεί το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sundance από το 1985- αυτή η προσπάθεια έχει σημασία. «Αποκαλούν τις διασημότητες που έρχονται αεροπορικώς από τη Νέα Υόρκη για δύο εβδομάδες το χρόνο "PiBs" - ανθρώπους με μαύρα», δήλωσε ο Phil Powers, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Αμερικανικής Λέσχης Άλπεων. Από την άλλη πλευρά, ο κ. Metcalf είπε: «Εφόσον προσπαθούν να ενταχθούν, είναι απόλυτα αποδεκτοί».
Και, είπε η κ. Maren, η κ. Paltrow θα μπορούσε στην πραγματικότητα «να ταιριάξει», κάτι που μπορεί να κάνει την εκδοχή της για τα γεγονότα πολύ πιο πιστευτή. Ό,τι κι αν συμβεί, σύμφωνα με πολλούς συνεντευξιαζόμενους, το κλίμα στο Park City τουλάχιστον φαίνεται να κλίνει προς την κα Paltrow. Πράγμα που υποδηλώνει ότι όταν πρόκειται για τη δημιουργία εικόνας στο δικαστήριο, το να «γνωρίζεις το κοινό σου» είναι τόσο νομικό αξίωμα όσο και χολιγουντιανό.
Τι φόρεσε η Γκουίνεθ Πάλτροου στο δικαστήριο
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Sun, τo τελικό κοστολόγιο των μέχρι τώρα 6 looks της Γκουίνεθ Πάλτροου στο δικαστήριο δεν είναι σαφές αλλά με βάση τη εν μέρει κοστολόγηση που γίνεται στο δημοσίευμα για δύο μόνο από αυτά και μόνο για μερικά από τα κομμάτια που φόρεσε δείχνει ότι μάλλον θα μπορούσε να ξεπεράσει το ποσό της αποζημίωσης των 300.000 δολαρίων. Κι αυτό, φυσικά, χάρη στα πανάκριβα κοσμήματά της και δευτερευόντως λόγω των ακριβών της ρούχων.
Παραδείγματος χάριν, τη δεύτερη ημέρα στο δικαστήριο φορούσε δύο περιδέραια η αξία των οποίων φθάνει τα 60.000 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα ρούχα της, ένα απλό παράδειγμα για το κόστος τους είναι όσα φορούσε την πέμπτη ημέρα της δίκης όταν εμφανίστηκε με ρούχα και παπούτσια η αξία των οποίων έφθανε σχεδόν τα 3.000 ευρώ.
Η καυστική ανάλυση της Vogue για το ντύσιμο της Πάλτροου
Με το θέμα του ντυσίματος της Γκουίνεθ Πάλτροου στο δικαστήριο ασχολήθηκε και η Vogue με ιδιαίτερα καυστικό ύφος: «Έχει περάσει καιρός από τότε που η γκαρνταρόμπα της Γκουίνεθ Πάλτροου προκαλούσε φρενίτιδα στα μέσα ενημέρωσης. Τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες στήλες των σκανδαλοθηρικών εφημερίδων είναι αφιερωμένες στην αξιοπιστία των τεχνικών της μέσω του Goop -ορθική θεραπεία με όζον, αυγά από νεφρίτη και σεμινάρια με μαγικά μανιτάρια. Από το γοτθικό φόρεμα Alexander McQueen που φόρεσε η Paltrow στα Όσκαρ το 2002, η αγαπημένη φανατική της ευεξίας του Διαδικτύου δεν έχει συγκεντρώσει αυτό το επίπεδο ενδιαφέροντος για τα ρούχα της. Και δεν είναι ούτε πληθωρικά ούτε εξωφρενικά, αλλά μάλλον λιτά, πεντακάθαρα και τέλεια τοποθετημένα για ένα δικαστήριο στη Γιούτα», γράφει αρχικά η Vogue.
Σχολιάζει, φυσικά, τα αξίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ κοσμήματά της: «Το στιλ του αθόρυβου πλούτου δεν σημαίνει ότι τσιγκουνεύεσαι τα αξεσουάρ, αρκεί να είναι διαχρονικά, κλασικά και στην περίπτωση της Paltrow, chunky. Η Γκουίνεθ Πάλτροου συνδύασε μια δερμάτινη shopper τσάντα και μια apres ski-chic ζακέτα με ζώνη με μια αξιέπαινη συλλογή από αλυσίδες και κρεμαστά κολιέ και βραχιόλια. Ο μόνος τρόπος για να κρατάς σημειώσεις κατά τη διάρκεια μιας δίκης; Γράφοντας σε ένα μεγάλο σημειωματάριο Smythson (σ.σ.: η τιμή του ξεπερνά τα 220 ευρώ).
Καυστικό το σχόλιο της Vogue και για τα γυαλιά της: «Το διαδίκτυο έχει ασχοληθεί πολύ με τα τεράστια γυαλιά aviator που φόρεσε η Γκουίνεθ Πάλτροου την πρώτη μέρα της δίκης της, και ενώ η σύγκρισή τους με το χαρακτηριστικό λουκ του serial killer Jeffrey Dahmer δεν είναι καθόλου ευχάριστη, υπάρχει ένα συγκεκριμένο λεπτό ειρωνικό χιούμορ στο να επιλέγεις τεράστια γυαλιά όταν σε μηνύει ένας πρώην οπτομέτρης».
- Κορoνοϊός: Νέα οδηγία ΠΟΥ για τα εμβόλια - «Όχι» σε επιπλέον δόση πέραν της αναμηστικής για τους ενήλικες
- Ραγκούσης: Τι απαντά στο δημοσίευμα ότι έχτισε βίλα στην Πάρο με δάνειο για τρίτεκνους
- Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στην Ηλεία: Πέντε συλλήψεις - Θα «χτυπούσαν» τα ΕΛΤΑ του Πύργου
- Φορολοταρία: Δείτε αν κερδίσατε έως 50.000 ευρώ - Οι τυχεροί λαχνοί του Φεβρουαρίου
- Ζήτηση ρεκόρ για το 5ετές ομόλογο - Στα 15 δισ. η προσφορά κεφαλαίων με επιτόκιο στο 3,9%
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr