Εγκλωβισμένοι Έλληνες στα σύνορα Τουρκίας - Ιράκ: Κινητικότητα για να επιστρέψουν
Έχουν πέσει δύο λύσεις στο «τραπέζι» και αναμένεται η συναίνεση της τουρκικής πλευράς - Με λιγοστό φαγητό και ανύπαρκτες συνθήκες υγιεινής ζουν εδώ και 12 μέρες στη νεκρή ζώνη οι εγκλωβισμένοι οδηγοί🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Συνεχίζεται το θρίλερ με τους 13 εγκλωβισμένους Έλληνες νταλικέρηδες στη νεκρή ζώνη του μεθοριακού σταθμού Ιμπραήμ Χαλίλ του Ιράκ, στα σύνορα με την Τουρκία, αφού εδώ και δώδεκα ημέρες, από τις 29 Φεβρουαρίου που οι Τούρκοι έκλεισαν τα σύνορα λόγω του κοροναϊού και παρά τις συνεχείς ενέργειες της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), δεν έχει βρεθεί λύση στο πρόβλημά τους, ώστε να γυρίσουν στην πατρίδα τους και τις οικογένειές τους. Όπως είπε στο ethnos.gr ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης, αυτή τη στιγμή και στο πλαίσιο επικοινωνίας με τις τουρκικές Αρχές αλλά και με ελληνικές διπλωματικές Αρχές στην Τουρκία και το Ιράκ, υπάρχουν στο «τραπέζι» δύο λύσεις.
Η πρώτη, την οποία κατέθεσε η τουρκική πλευρά, είναι να μεταβούν στη νεκρή ζώνη Τούρκοι οδηγοί, να μεταφέρουν τα φορτηγά σε τουρκικό έδαφος και στη συνέχεια να τα οδηγήσουν μέχρι το τελωνείο των Κήπων, από όπου θα τα παραλάβουν Έλληνες οδηγοί. Οι 13 εγκλωβισμένοι νταλικέρηδες θα έρθουν στην Ελλάδα αεροπορικώς και θα περιμένουν να φτάσουν τα οχήματά τους, για να τα παραλάβουν. Η δεύτερη πρόταση, την οποία κατέθεσε η ελληνική πλευρά και πιο συγκεκριμένα η ΟΦΑΕ, είναι να μεταβούν από την Ελλάδα στη μεθόριο Τουρκίας – Ιράκ 13 Έλληνες οδηγοί. Αυτοί να περιμένουν στα σύνορα και να μεταφέρουν τα οχήματα σε τουρκικό έδαφος Τούρκοι συνάδελφοί τους. Στα οχήματα να γίνει απολύμανση και μετά να τα μεταφέρουν στην Ελλάδα οι Έλληνες οδηγοί. Και σε αυτήν την περίπτωση οι 13 εγκλωβισμένοι θα μεταφερθούν στην Ελλάδα αεροπορικώς. Αν θα γίνει δεκτή η συγκεκριμένη πρόταση, εξαρτάται από την τουρκική πλευρά και την απάντησή της περιμένει η ΟΦΑΕ.
«Πιστεύω ότι θα καταλήξουμε στην πρόταση της τουρκικής πλευράς. Αυτό πρέπει να γίνει το γρηγορότερο δυνατό, διότι, όσο περνάει ο καιρός, η κατάσταση χειροτερεύει για τους Έλληνες οδηγούς. Τα περιθώρια στενεύουν μέρα με τη μέρα και αν αργήσουμε περισσότερο, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να σταματήσουν και οι πτήσεις», λέει στο ethnos.gr ο κ. Κενανίδης.
Οι εγκλωβισμένοι οδηγοί
Από τη πλευρά τους οι 13 εγκλωβισμένοι νταλικέρηδες βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης στη νεκρή ζώνη μεταξύ Ιράκ και Τουρκίας και ζητούν άμεσα να δοθεί μία λύση, ώστε να τελειώνει το μαρτύριό τους. «Εμείς θέλουμε να βρεθεί η ασφαλέστερη λύση για εμάς και τα οχήματά μας, ώστε να τελειώνει αυτή η ιστορία. Να μπούμε στο αεροπλάνο και να πάμε στα σπίτια μας, στην Ελλάδα. Πιστεύω ότι η λύση με τους Τούρκους οδηγούς είναι ασφαλέστερη και θα υλοποιηθεί πιο γρήγορα, διότι οι οδηγοί από την Ελλάδα θα πρέπει να βγάλουν βίζα και θα αργήσουν να φτάσουν εδώ. Ωστόσο, θα πρέπει να ξέρουμε ότι τα αυτοκίνητά μας είναι ασφαλή. Να έχουμε όλα τα στοιχεία των Τούρκων οδηγών και να ξέρουμε ότι η διαδρομή τους παρακολουθείται», σημειώνει στο ethnos.gr ο Κώστας Αντωνίου, ένας εκ των 13 εγκλωβισμένων οδηγών.
Από τις 29 Φεβρουαρίου οι 13 Έλληνες ιδιοκτήτες των φορτηγών βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ένα πάρκινγκ του μεθοριακού σταθμού Ιμπραήμ Χαλίλ του Ιράκ, στα σύνορα με την Τουρκία, με πολύ λιγοστό πλέον φαγητό, ελάχιστα χρήματα, με ανύπαρκτες συνθήκες υγιεινής και όπως τονίζουν στο ethnos.gr ξεχασμένοι από όλους τους επίσημους φορείς της Πολιτείας, αφού δεν έχει μιλήσει κανένας μαζί τους, έστω για να τους δώσει λίγο κουράγιο. Οι μέρες κυλούν ατελείωτα, δίνοντας ο ένας κουράγιο στον άλλον και όλοι μαζί μοιράζονται τα λιγοστά υπάρχοντά τους. Λίγο φαγητό, κάποιο αναψυκτικό, μια κουβέρτα ή ένα τσιγάρο. Κοιμούνται στα αυτοκίνητά τους και δεν τολμούν να επισκεφθούν τις τουαλέτες του μεθοριακού σταθμού, αφού οι συνθήκες σε αυτές είναι τραγικές.
Ανάμεσά τους υπάρχουν και άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες, με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστια ανησυχία, μήπως κολλήσουν τον κοροναϊό, αφού είναι σχεδόν αδύνατο να λάβουν επαρκή μέτρα ατομικής υγιεινής, αν και έρχονται σε επαφή καθημερινά με αρκετούς ντόπιους.
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr