Ερχεται «σαφάρι» ελέγχων στις λεωφορειολωρίδες
Νέες ψηφιακές κάμερες θα αντικαταστήσουν τις σημερινές αναλογικές στις λεωφορειολωρίδες, προχωρεί η διαγράμμιση στα 50 χλμ του δικτύου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Τέλος στην παραβίαση των λεωφορειολωρίδων φιλοδοξούν να βάλουν υπουργείο Μεταφορών, ΟΑΣΑ και Τροχαία με τους ελέγχους να έχουν ήδη εντατικοποιηθεί καταγράφοντας αύξηση σε ποσοστό που ξεπερνά το 1.300%(!) του αριθμού των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν από την Τροχαία στις λεωφορειολωρίδες τον φετινό Ιανουάριο. Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ θα προβεί στην αντικατάσταση των αναλογικών καμερών διαπίστωσης παραβάσεων στις αποκλειστικές λωρίδες κίνησης λεωφορείων με ψηφιακές, ενώ θα επεκτείνει την τηλεματική σε περισσότερες στάσεις οδικών μέσων.
Αυτό επεσήμανε την Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου, ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος μαζί με τον διοικητή της Τροχαίας Αττικής, Σπύρο Λάσκο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Νίκο Αθανασόπουλο, επισκέφθηκαν ένα από τα σημεία, στα οποία ολοκληρώθηκε η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων στη λεωφόρο Μεσογείων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, τον Ιανουάριο του 2020 έναντι του Ιανουαρίου του 2019:
- Αυξήθηκαν σε ποσοστό (1.324%) οι βεβαιωθείσες παραβάσεις σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων. Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν από την Τροχαία (1.046) παραβάσεις, έναντι (79) τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις (377) παραβάσεις,
- Αυξήθηκαν σε ποσοστό (317%) οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων του Ο.Α.Σ.Α. Συγκεκριμένα ελήφθησαν (257) φωτογραφικές κλήσεις, έναντι (81) τον Ιανουάριο 2019, με τον Μέσο Όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις (132) φωτογραφικές κλήσεις.
Ψηφιακές κάμερες
Στο έργο της αστυνόμευσης θα συμβάλλει καθοριστικά η προμήθεια και η εγκατάσταση νέων ψηφιακών καμερών για την καταγραφή παραβάσεων των λεωφορειολωρίδων βρίσκεται ήδη σε φάση σχεδιασμού. Στόχος είναι οι νέες σύγχρονες κάμερες προεκτιμώμενου κόστους 300.000 ευρώ, να αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αναλογικές. Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση, θα έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο
«Η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες προς όφελος των επιβατών και να εξασφαλίσουμε πως κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας θα λειτουργεί» σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης. Ο ίδιος συμπλήρωσε πως οι κινήσεις αυτές θα βοηθήσουν τόσο στον έλεγχο της κυκλοφορίας όσο και στην έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών για τον χρόνο άφιξη των λεωφορείων στις στάσεις. Παράλληλα σχεδιάζεται και η εγκατάσταση προεξοχών σε 191 στάσεις, κοντά στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με κινητικές δυσκολίες.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της συντήρησης της διαγράμμισης των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στα μέτρα του ΟΑΣΑ για βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής και των συνθηκών μεταφοράς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Σήμερα το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων εκτείνεται σε περισσότερα από 50 χιλιόμετρα σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Ωστόσο η ελλιπής αστυνόμευσή τους οδηγούσε στην καθημερινή παραβίασή τους κυρίως από Ι.Χ. Οι υφιστάμενες ειδικές λωρίδες έχουν εφαρμοστεί στο κύριο οδικό δίκτυο με έμφαση στην κατεύθυνση προς το κέντρο. Βρίσκονται στις περιοχές εντός του δακτυλίου της Αθήνας, στο κέντρο του Πειραιά, αλλά και σε κάποιους σημαντικούς οδικούς άξονες σύνδεσης προαστίων όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας
Στόχος της δημιουργίας τους ήταν κυρίως:
- Η αύξηση της μέσης ταχύτητας λεωφορείου από 8χλμ/ώρα σε 13-17 χλμ/ωρα
- Η βελτίωση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των προγραμματισμένων δρομολογίων
- Η μεγαλύτερη άνεση των επιβατών
- Η βελτίωση της ασφάλειας των μετακινούμενων, καθώς δημιουργούνται συνθήκες ομαλής ροής απουσία στάθμευσης παρά την οδό.
- Η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των λεωφορείων και
- Η μείωση του κόστους λειτουργίας των λεωφορείων
Να σημειωθεί ότι ένα λεωφορείο αντιστοιχεί σε 50 ΙΧ, όσον αφορά τους μετακινούμενους επιβάτες στο οδικό τμήμα.
Συνεχίζονται τα έργα συντήρησης
Οι λωρίδες που συντηρήθηκαν από τον ΟΑΣΑ το τελευταίο τρίμηνο βρίσκονται στις οδούς Πειραιώς, Σταδίου, Συγγρού, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Μεσογείων, Ιερά Οδός – Αιγάλεω, Λεωφόρος Δημοκρατίας - Αγ. Ανάργυροι και Εθνάρχου Μακαρίου – Περιστέρι. Εντός του 2020 θα συνεχιστεί η συντήρηση και των υπόλοιπων λεωφορειολωρίδων.
Σχολιάζοντας τις παρεμβάσεις στις λεωφορειολωρίδες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Νίκος Αθανασόπουλος, δήλωσε ότι «στόχος αυτών των παρεμβάσεων, είναι η μείωση των καθυστερήσεων, η αύξηση των συχνοτήτων διέλευσης και κατά συνέπεια η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού», ενώ ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ξεκινήσει και μια δεύτερη φάση διαγραμμίσεων στις λεωφορειολωρίδες.
Αμείωτους ρυθμούς στην αστυνόμευση των ειδικών λωρίδων διέλευσης προανήγγειλε και ο διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, Σπύρος Λάσκος τονίζοντας πως «Είναι ένα στοίχημα να μπορέσει ο πολίτης να πηγαίνει σύντομα στον προορισμό του. Είναι ήδη αυξημένη η αστυνόμευση και θα συνεχίσουμε με αμείωτο ρυθμό».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr