Αεροδρόμιο Μυκόνου: «Απογείωση» µε λίφτινγκ 25 εκατ. ευρώ
«Πάντρεµα» µοντέρνων και παραδοσιακών κυκλαδίτικων στοιχείων στον νέο αρχιτεκτονικό σχεδιασµό, που θα ολοκληρωθεί το 2021🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Την παραδοσιακή κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική των περιστερώνων µε την παροχή σύγχρονων υπηρεσιών προς τους επιβάτες αλλά και την αεροπορική κοινότητα θα συνδυάζει το αεροδρόµιο της Μυκόνου από το 2021, το οποίο διαχειρίζεται η Fraport Greece, που έχει προχωρήσει τα έργα επέκτασης και εκσυγχρονισµού κατά 50%. Στόχος είναι ο πλήρης εκσυγχρονισµός µίας από τις βασικές πύλες εισόδου της χώρας κατά τους καλοκαιρινούς µήνες, καθώς ακόµα και σήµερα, προκειµένου να µειωθεί η ταλαιπωρία των επιβατών, προκύπτει συχνά ανάγκη να λειτουργούν µία µε δύο... φορητές πύλες ελέγχου εισιτηρίων εκτός του κτιρίου του αεροσταθµού.
Τον νέο σχεδιασµό του αεροδροµίου, η συνολική χωρητικότητα του οποίου θα αυξηθεί από τα 10.000 στα 13.000 τετραγωνικά µέτρα (εξυπηρετώντας και την πρόβλεψη επιβατικής κίνησης που θέλει έως το 2026 ο αερολιµένας του δηµοφιλούς νησιού να υποδέχεται 1 εκατοµµύριο αφικνούµενους επιβάτες), παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στη Μύκονο η Fraport. Από την επέκταση του αεροδροµίου ουσιαστικά θα διπλασιαστούν οι χώροι που θα έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες, φτάνοντας τα 8.000 τ.µ.
Η ραγδαία τουριστική άνοδος της χώρας, βέβαια, µπορεί να οδηγήσει σε επίτευξη του στόχου νωρίτερα, καθώς ήδη η επιβατική κίνηση του αερολιµένα ανέρχεται σε 1,4 εκατ. επιβάτες. Να σηµειωθεί ότι το σηµερινό ρεκόρ είναι 100 αεροπορικές κινήσεις (προσγειώσεις/απογειώσεις) την ηµέρα και έως 40.000 εξυπηρετούµενοι επιβάτες ηµερησίως. Αλλωστε, η Μύκονος είναι µία από τις τουριστικές «ναυαρχίδες» της χώρας, προσφέροντας σηµαντικό ποσοστό στο προερχόµενο από τον τουρισµό ΑΕΠ της χώρας. Συνολικά από το Νότιο Αιγαίο παράγεται περίπου το 40% του τουριστικού ΑΕΠ, όπως επεσήµανε ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζηµάρκος.
Η όψη του ανακαινισµένου αεροδροµίου είναι εµπνευσµένη από τους περιστερώνες του Αιγαίου, τα χαρακτηριστικά κτίρια της λαϊκής αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής. Στόχος της σχεδιαστικής προσέγγισης ήταν να «παντρέψει» την παράδοση της Μυκόνου µε τη σύγχρονη πλευρά της, εφαρµόζοντας την άποψη που θέλει τα αεροδρόµια να αποτελούν την αρχή και τον επίλογο ενός προορισµού.
Ο νέος σχεδιασµός του αερολιµένα από τις οµάδες των αρχιτεκτονικών γραφείων K-STUDIO και ΒΕΤΑPLAN δίνει µια ενιαία µορφή σε ένα κτίριο που -από το 1971, οπότε και θεµελιώθηκε- αποτέλεσε αντικείµενο συνεχών επεκτάσεων και αναδιαρρυθµίσεων.
Αναβάθµιση
Η συνολική επένδυση αναβάθµισης του αεροδροµίου ανέρχεται σε 25 εκατοµµύρια ευρώ, όπως επεσήµανε ο διευθύνων σύµβουλος της Fraport Greece, Alexander Zinell, κατά την παρουσίαση του έργου: «Είµαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασµό του νέου αεροδροµίου Μυκόνου, ο οποίος συνδυάζει το όραµα όχι µόνο της εταιρείας αλλά και της τοπικής κοινωνίας, καθώς η πρόταση αυτή είναι αποτέλεσµα των συζητήσεων και του ανοιχτού διαλόγου µαζί τους».
Σύµφωνα µε τον ίδιο, µέχρι σήµερα έχει υλοποιηθεί µια σειρά αναβαθµίσεων σε λειτουργικό κυρίως επίπεδο, ενώ συνεχίζονται τα κατασκευαστικά έργα.
Υπενθυµίζεται πως, εκτός από την ανακαίνιση του αεροσταθµού, τα σχέδια της Fraport Greece για την ανάπτυξη του αεροδροµίου της Μυκόνου -µεταξύ άλλων- περιλαµβάνουν:
- Επέκταση στη βόρεια πλευρά του υφιστάµενου κτιρίου συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.µ., η οποία θα στεγάσει το νέο τµήµα αφίξεων του αεροδροµίου.
- Επέκταση κατά 500 τ.µ. του υφιστάµενου κτιρίου για τη δηµιουργία περισσότερων πυλών αναχώρησης.
- Πλήρη αναδιαµόρφωση-ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων.
- ∆ηµιουργία νέων εµπορικών καταστηµάτων που θα καλύπτουν έκταση 700 τ.µ. και χώρων εστίασης έκτασης 1.000 τ.µ.
- Πλήρη ανακαίνιση των υφιστάµενων χώρων υγιεινής.
- ∆ηµιουργία δύο νέων χώρων διακεκριµένων επιβατών.
- Τοποθέτηση νέου αυτοµατοποιηµένου συστήµατος διαχείρισης αποσκευών.
- Επανασχεδιασµό ολόκληρης της περιοχής κυκλοφορίας οχηµάτων στην είσοδο του αεροσταθµού. Ειδικά το τελευταίο απασχολεί πολύ την τοπική κοινωνία, δεδοµένου ότι το υφιστάµενο οδικό δίκτυο εµφανίζεται πλέον αρκετά αδύναµο να εξυπηρετήσει τις αυξανόµενες ανάγκες του αερολιµένα.
Επιπλέον, κατασκευάζεται νέος πυροσβεστικός σταθµός, ενώ η Fraport προµηθεύεται φέτος ακόµα τέσσερα πυροσβεστικά οχήµατα. Σε δεύτερη φάση, µετά την ολοκλήρωση των έργων και τη σχετική έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, θα αλλάξει θέση και ο πύργος ελέγχου του αεροδροµίου.
Σύµφωνα µε τη διοίκηση της Fraport Greece, η ολοκλήρωση των έργων σε ένα αεροδρόµιο εν λειτουργία αποτελεί µεγάλη πρόκληση. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τα έργα ασφαλτόστρωσης και ελλείψει αντίστοιχης επιχείρησης στο νησί χρειάστηκε να «δηµιουργηθεί» µια υποδοµή που παρέµεινε για διάστηµα 6-8 µηνών στη Μύκονο και στη συνέχεια «µεταφέρθηκε» στην Κω, όπου επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη έργα εκσυγχρονισµού του αεροδροµίου.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr