Κόντρα Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας - Δήμα: «Υπερβολικές οι αναφορές για μισθούς 120.000 ευρώ»
«Πόλεμος» ανακοινώσεων για μισθούς, καθυστερήσεις πτήσεων και τον εκσυγχρονισμό της ΥΠΑ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά ┋

Με ανακοίνωσή τους, το βράδυ του Σαββάτου (27/09) οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας τοποθετούνται για τις αιτιάσεις του Χρίστου Δήμα, με αφορμή τις κινητοποιήσεις που έχουν δημιουργήσει σοβαρές καθυστερήσεις στις πτήσεις. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, την ίδια ημέρα, με δηλώσεις του, υποστήριξε ότι οι αποδοχές τους φτάνουν τις 120.000 ευρώ ετησίως.
Στο κείμενό τους διευκρινίζουν πως έχουν απευθυνθεί αρκετές φορές στον υπουργό ζητώντας συνάντηση για να εκθέσουν τα ζητήματα που τους απασχολούν, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει πραγματοποιηθεί. Σε ό,τι αφορά το μισθολογικό, απορρίπτουν τον ισχυρισμό περί υπέρογκων αμοιβών, κάνοντας λόγο για υπερβολικές εκτιμήσεις. «Δυστυχώς ο αποπροσανατολισμός που επιχειρείται αποδεικνύει ότι δεν έχει γίνει κατανοητό το μέγεθος του πραγματικού προβλήματος της Υ.Π.Α., το οποίο δεν είναι οι αμοιβές των Ε.Ε.Κ.», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Η ανακοίνωση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος:
«Με απογοήτευση, αλλά δυστυχώς όχι έκπληξη, ακούσαμε τις δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών σήμερα το πρωί. Κατ’ αρχάς θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι πέρα από μια συνάντηση στις αρχές Μαΐου στο Υπουργείο και μια συνάντηση στις αρχές Ιουνίου στην ΥΠΑ, παρουσία όλων των σωματείων των εργαζομένων, δεν έχουμε συναντηθεί ξανά με τον Υπουργό.
Μάλιστα από την 1/9/2025 έχουμε ζητήσει συνάντηση και έως σήμερα δεν έχουμε λάβει καν απάντηση. Αντίθετα ο Υπουργός μας έχει παραπέμψει στους συνεργάτες του και στην Διοίκηση της ΥΠΑ, με τους οποίους έχουμε συναντηθεί πολλές φορές και έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις για την εξυγίανση της Υ.Π.Α.. Δυστυχώς, εκ του αποτελέσματος, φάνηκε ότι η Διοίκηση της ΥΠΑ και του Υπουργείου είχαν προαποφασίσει να μην ακούσουν τις προτάσεις μας, οι οποίες στο σύνολό τους αφορούν την εφαρμογή των Ευρωπαϊκών κανονισμών.
Επίσης, είναι εντελώς αποπροσανατολιστική η αναφορά στο ύψος του μισθού μας με τρόπο μάλιστα που τεχνηέντως διογκώνει τα νούμερα ώστε να μην έχουν καμία σχέση με τις καθαρές απολαβές μας, οι οποίες (όπως και ο υπουργός παραδέχεται) φορολογούνται και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, ενώ καταβάλλονται από τους χρήστες του εναερίου χώρου και μάλιστα το 90% προέρχεται από ξένες αεροπορικές εταιρείες.
Για εμάς ο Έλληνας φορολογούμενος δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ. Το σύνολο των αμοιβών μας, ακόμα και ο βασικός μισθός χρηματοδοτούνται από τα τέλη αεροναυτιλίας που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες. Αν όμως ο υπουργός θέλει να ασχοληθεί με τις απολαβές μας θα θέλαμε να γνωρίζει ότι με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία του Eurocontrol (ACE Benchmarking report 2025), που αφορούν το 2023, είμαστε στην 33η θέση ανάμεσα σε 38 παρόχους σε κόστος μισθοδοσίας Ε.Ε.Κ. ανά ώρα πτήσης που διαχειρίζονται, παρότι είμαστε πέμπτοι σε παραγωγικότητα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι είμαστε πιο παραγωγικοί από χώρες όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Ελβετία και η Ιταλία, αλλά το κόστος των αμοιβών μας είναι σημαντικά χαμηλότερο ακόμα και από χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κροατία και η
Σλοβενία. Μάλιστα η ΥΠΑ (Hellenic Aviation Service Provider – HASP) είναι η απολύτως φθηνότερη ανάμεσα σε 38 παρόχους, όσο αφορά το κόστος της παροχής των υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
Τα παρακάτω διαγράμματα δεν επιδέχονται αμφισβητήσεως:


Δυστυχώς ο αποπροσανατολισμός που επιχειρείται αποδεικνύει ότι δεν έχει γίνει κατανοητό το μέγεθος του πραγματικού προβλήματος της Υ.Π.Α., το οποίο δεν είναι οι αμοιβές των Ε.Ε.Κ.. Εκτός και αν ο υπουργός πιστεύει ότι για την έλλειψη σύγχρονων συστημάτων ή για την παραβίαση των Ευρωπαϊκών Κανονισμών φταίει η αμοιβή των Ε.Ε.Κ.. Ακόμα και οι διαρροές ότι «οι Ε.Ε.Κ. θέλουν την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια της Υ.Π.Α. για να μην πηγαίνουν αλλού τα τέλη διαδρομής» δείχνουν ότι δεν υπάρχει καμία κατανόηση του πλαισίου λειτουργίας των παρόχων αεροναυτιλίας.
Τα τέλη αεροναυτιλίας πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο για την κάλυψη της βάσης κόστους για την παροχή των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, όχι γιατί το λένε οι Ε.Ε.Κ., αλλά γιατί το επιβάλλει ο Ε.Κ. 2019/317. Η δε υπόνοια που αφήνει η προαναφερθείσα δήλωση ότι σήμερα τα τέλη χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς συνιστά ενδεχόμενη παραβίαση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την διαχείριση των κονδυλίων αυτών και θα μπορούσε να οδηγήσει στην παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.
Το περίφημο μπόνους που το ίδιο το υπουργείο βιάστηκε να θεσμοθετήσει φέτος για 3 χρόνια δεν έγινε γιατί ξαφνικά θέλησε το υπουργείο να πριμοδοτήσει τους ΕΕΚ, αλλά για να μπορέσει να καλυφθεί η γύμνια της Υ.Π.Α., έστω και μερικώς, από την υπερεργασία των Ε.Ε.Κ.. Μάλιστα ένα σημαντικό μέρος των Ε.Ε.Κ. έχει αρνηθεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα υπερεργασίας αδιαφορώντας για το ποσό. Το 2026 ενδέχεται να μην συμμετάσχουμε συνολικά ως κλάδος. Αυτό δεν έχει προβληματίσει το υπουργείο;
Καλούμε τις Διοικήσεις της Υ.Π.Α. και του Υπουργείου να ακούσουν τις προτάσεις μας και να μην αναλώνονται σε επιχειρήματα που θέλουν να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα που είναι η κατάφωρη παραβίαση των Ευρωπαϊκών Κανονισμών από την Υ.Π.Α., την οποία επιβεβαιώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ίδιο το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που μας έχει ήδη καταδικάσει και που όπως φαίνεται θα ασχοληθεί σύντομα ξανά με την Ελλάδα».
Όσα είπε ο Χρίστος Δήμας
Θέλουμε μια σύγχρονη Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και γι’ αυτό υλοποιούμε ένα σχέδιο δράσης 364 σημείων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την DG Move και τoν EASA, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5» της ERTNEWS, με τη Νίνα Κασιμάτη και τον Δημήτρη Κοτταρίδη.
Ο κ. Δήμας είπε ότι από την ανάληψη των καθηκόντων του ξεκίνησε μια συνεργασία με τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς θεσμούς και Οργανισμούς, μαζί με τις διοικήσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να καταρτιστεί ένα ολιστικό σχέδιο δράσης για να γίνει ένα άλμα προόδου στον τομέα της αεροναυτιλίας.
Όπως σημείωσε: «Μέσα σε έναν μήνα συμφωνήσαμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την DG Move και τον EASA και ήδη υλοποιούμε ένα σχέδιο δράσης 364 σημείων. Κάθε έξι εβδομάδες στέλνουμε έκθεση προόδου. Το σχέδιο αυτό έχει επτά διαφορετικούς πυλώνες. Ένας από αυτούς είναι η μετατροπή της ΥΠΑ σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Σήμερα η ΥΠΑ είναι αυτοτελής υπηρεσία που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό. Αυτό σημαίνει ότι για τα πιο απλά ζητήματα – από την καθαριότητα στις τουαλέτες μέχρι το κούρεμα του γκαζόν στα περιφερειακά αεροδρόμια – χρειάζεται υπογραφή Υπουργού. Αυτά θα σταματήσουν να υπάρχουν. Η ΥΠΑ θα αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία και πιο σύγχρονη διοίκηση».
Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις των πτήσεων στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τις τελευταίες ημέρες, ο κ. Δήμας είπε ότι στόχος είναι να βελτιώνουμε την κατάσταση και πρόσθεσε:
«Επειδή συζητάμε με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, όπως και με τις άλλες ομάδες εργαζομένων της ΥΠΑ, μας έχουν θίξει πολύ συγκεκριμένα θέματα το τελευταίο χρονικό διάστημα, τα οποία δεν αφορούν μόνο τη μετεξέλιξη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σε αυτό, θα έλεγα, έχουμε συμφωνήσει με τους ελεγκτές και μάλιστα μας επιβράβευαν που προχωράμε τόσο γρήγορα. Ειδικότερα τους τελευταίους έξι μήνες έχουμε περάσει και κάποιες πολύ σημαντικές διατάξεις για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και αυτό έχει να κάνει με την αυτοτελή φορολόγηση όταν χάνουν την ειδικότητά τους, τη δυνατότητα δηλαδή να εργαστούν ως ελεγκτές. Συνήθως αυτό συμβαίνει 1-2 χρόνια πριν από τη σύνταξή τους, το οποίο είναι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε έναν από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Επίσης, υπεγράφη κοινή υπουργική απόφαση με το Υπουργείο Οικονομικών για την επιπλέον αποζημίωση της υπερεργασίας, όπως επίσης και για την ωριαία αποζημίωση που λαμβάνουν για εκπαιδευτικούς σκοπούς».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις απολαβές και τα αιτήματα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απάντησε:
«Ο εκσυγχρονισμός είναι στόχος όλων. Γι’ αυτό έχουμε συμφωνήσει στο σχέδιο των 364 σημείων. Όσον αφορά τις απολαβές, ένας έμπειρος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει και πάνω από 120.000 ευρώ τον χρόνο με το επίδομα του «Eurocontrol». Είναι σημαντικές απολαβές για τα δεδομένα του ελληνικού κράτους. Προφανώς, φορολογούνται και τα δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό. Παρ’ όλα αυτά, ζητούν επιπλέον».
Όσον αφορά στις δράσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, ο κ. Δήμας, παρουσίασε ένα σύνολο πρωτοβουλιών, αφού διευκρίνισε ότι η αρμοδιότητα για το κυκλοφοριακό αφορά πολλά Υπουργεία και βεβαίως την τοπική αυτοδιοίκηση, τόσο τον πρώτο όσο και τον δεύτερο βαθμό.
Ο κ. Δήμας είπε ότι η αντικατάσταση των αστικών λεωφορείων στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη είναι κάτι που ο πολίτης βλέπει στην καθημερινότητά του, καθώς πάνω από τα μισά λεωφορεία είναι νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με πλήρη προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία.
Σε ερώτηση για τα οδικά έργα που δρομολογούνται στην Αττική, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δήλωσε: «Στην Αττική Οδό, στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, οι οδηγοί που έρχονται από την Αττική Οδό και θέλουν να μπουν στην Εθνική Οδό προς Λαμία, συναντούν τα αυτοκίνητα που έρχονται από την άλλη κατεύθυνση, από την Ελευσίνα. Έτσι, δύο λωρίδες γίνονται μία και προκαλείται μποτιλιάρισμα. Έχουμε ανακοινώσει ότι θα γίνει μια σημειακή παρέμβαση: θα διαχωριστούν οι λωρίδες. Πρώτα θα μπαίνουν αυτοί που έρχονται από Ελευσίνα και περίπου 150 μέτρα πιο κάτω θα μπαίνουν αυτοί που έρχονται από το αεροδρόμιο. Η παρέμβαση αυτή θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 και αυτό θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση στο συγκεκριμένο σημείο.
Τις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινώσουμε την προκήρυξη για τον διαγωνισμό του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά. Ο στόχος είναι να αποσυμφορήσουμε τον αστικό ιστό της πόλης από τα βαρέα οχήματα. Να υπάρχει δηλαδή εναλλακτική, ώστε να μην μπαίνουν τα φορτηγά μέσα στην πόλη. Έτσι θα υπάρξει σημαντική αποσυμφόρηση».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Δήμας πρόσθεσε ότι πριν από λίγους μήνες ψηφίστηκε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχωρά η τοποθέτηση καμερών, που θα βοηθήσουν στην εφαρμογή του ΚΟΚ, ώστε να έχουμε ασφαλέστερες και καλύτερες μετακινήσεις στον αστικό ιστό.
Δραματικές ώρες στη Λακωνία: Γυναίκα ανεβαίνει σε ταράτσα για να δώσει φαγητό στην εγκλωβισμένη μητέρα της
Κακοκαιρία Byron: Τι θα γίνει με τον μισθό όσων δεν μπόρεσαν να πάνε στη δουλειά τους
Πανικός στη αεροσκάφος: Φωτιά σε διάδρομο απογείωσης γέμισε με καπνούς Airbus A320 με 180 επιβαίνοντες
Mega deal στα σκαριά στον τομέα της ψυχαγωγίας: Η Netflix κοντά στην αγορά της Warner Bros!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



