Θεσσαλονίκη: «Απολυθήκαμε γιατί καταθέσαμε συγκεκριμένα αιτήματα» λέει στο ethnos.gr ο αντιπρόεδρος εργαζομένων του ΚΤΕΛ
Ο Στέφανος Τριανταφυλλίδης μιλά για όσα έχουν συμβεί τις τελευταίες εβδομάδες, με τις συμβάσεις της διοίκησης του σωματείου να μην ανανεώνονται🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Στα «κάγκελα» βρίσκεται η διοίκηση του σωματείου των εργαζομένων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, καθώς τις προηγούμενες εβδομάδες έγιναν καταγγελίες για στοχευμένες απολύσεις οδηγών, με τον αντιπρόεδρο Στέφανο Τριανταφυλλίδη να τονίζει στο ethnos.gr ότι αναδείχθηκαν συγκεκριμένα ζητήματα, που εν τέλει «δυσαρέστησαν» την εταιρεία.
Ρήτρα για να μην πάνε σε ανταγωνίστρια εταιρεία οι οδηγοί
Οι οδηγοί -των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν- εργάζονταν αρκετά χρόνια στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ, ωστόσο έμαθαν τα... μαντάτα τις ημέρες των εορτών, λίγο πριν την έλευση του 2025. Σημειώνεται ότι πριν δύο χρόνια, η εταιρεία είχε συμπεριλάβει ρήτρα στα συμβόλαια των εργαζομένων, προκειμένου να αποτρέψει την αποχώρησή τους με προορισμό κάποιον «ανταγωνιστή». Άλλωστε, είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός για την παραλαβή του έργου, οπότε υπάρχει το ενδεχόμενο να αναλάβει άλλη εταιρεία έργο.
«Η εταιρεία έπρεπε να παρουσιάσει ότι έχει μόνιμα προσωπικό. Ο μόνος τρόπος ήταν αυτή η ρήτρα. Είχαμε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά εκ των πραγμάτων δεν μπορούσαμε να πάμε πουθενά αλλού, καθώς αν πηγαίναμε σε ανταγωνιστή, θα έπρεπε να καταβάλλουμε 100 ευρώ τη μέρα ως πρόστιμο. Ο κ. Τσόλης (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας) είχε αναφέρει ότι ήθελε να γίνει ένα σωματείο εργαζομένων, για να μην μιλά με τον κάθε οδηγό ξεχωριστά. Πρακτικά, παρότρυνε το προσωπικό να οργανωθεί. Δέχτηκε πιέσεις από το σωματείο του ΟΑΣΘ, από το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, αλλά και της Ομοσπονδίας Οδηγών Λεωφορείων, με αποτέλεσμα να μειώσει τη ρήτρα σε 20 ευρώ. Πράγματι, εμείς οργανωθήκαμε και με 21 ιδρυτικά μέλη φτιάξουμε το σωματείο μας», επισημαίνει στο ethnos.gr ο Στέφανος Τριανταφυλλίδης.
Η δημιουργία του σωματείου και τα αιτήματα που υποβλήθηκαν στη διοίκηση
Τον Ιούλιο του 2024 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εγγραφές μελών στο σωματείο, ενώ τον Οκτώβριο έγιναν εκλογές για να αναδειχθεί η διοίκηση που θα μιλά με τα στελέχη της εταιρείας, αναδεικνύοντας όλα τα κακώς κείμενα. Το διοικητικό συμβούλιο του σωματείου αποτελείται από επτά άτομα και είναι τριετούς θητείας. Στις αρχές Νοεμβρίου, η διοίκηση συναντήθηκε με την εργοδοσία, καταθέτοντας τέσσερα αιτήματα.
«Ζητήσαμε ένα γραφείο για να μπορέσουμε να βγάλουμε ΑΦΜ ως σωματείο. Έχουμε 110 μέλη σε σύνολο 300 εργαζομένων. Επίσης ζητήσαμε έναν γιατρό και έναν τεχνικό ασφαλείας, καθώς ο στόλος των οχημάτων πλέον είναι πολυχρησιμοποιημένος και τα λεωφορεία βγάζουν προβλήματα. Θέλαμε ο τεχνικός ασφαλείας να υπογράφει ότι το όχημα είναι ασφαλές για να μεταφέρει κόσμο. Ακόμα, ζητήσαμε μια χημική τουαλέτα επί της οδού Μαργαροπούλου (πίσω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό). Τέλος, ζητήσαμε και ένα επίσημο έγγραφο που θα εξασφαλίζει ότι μπορούμε να διασχίζουμε με τα λεωφορεία τη γέφυρα της Ελεούσας, του Δήμου Χαλκηδόνας. Τα λεωφορεία ζυγίζουν τόνους και φοβόμασταν μην καταρρεύσει η εν λόγω γέφυρα», αναφέρει ο κ. Τριανταφυλλίδης.
«Στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Κουφάλια, της γραμμής 80, μας έγραφαν ότι πρέπει να μπούμε στην Ελεούσα. Θέλαμε να έχουμε το χαρτί, για είμαστε σίγουροι ότι δεν θα συμβεί κάποιο ατύχημα. Αναδείξαμε το θέμα και τα δρομολόγια εν τέλει σταμάτησαν», προσθέτει ο αντιπρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων
Αρχικά, υπήρχε η εντύπωση ότι το σωματείο ήταν με τις... ευλογίες του προέδρου της εταιρείας, ωστόσο γρήγορα αυτός ο μύθος «κατέρρευσε». Τα αιτήματα κατατέθηκαν προς τη διοίκηση με μέιλ, στο οποίο γινόταν αναφορά για υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, εφόσον η εταιρεία κέρδιζε τον διαγωνισμό για το έργο. Τον Δεκέμβριο η εργοδοσία ξεκίνησε να επικοινωνεί με τους εργαζομένους, με στόχο να ανανεωθούν οι υπάρχουσες συμβάσεις για άλλους πέντε μήνες. Ωστόσο, οι μέρες περνούσαν και δεν έγινε κανένα τηλεφώνημα στα μέλη που βρίσκονται στο διοικητικό συμβούλιο του σωματείου.
«Αντιληφθήκαμε ότι κάτι συμβαίνει. Ο πρόεδρός μας κάλεσε στα γραφεία και δεν είχαν να μας δώσουν απάντηση. Μέχρι τα Χριστούγεννα δεν είχαμε καμία ενημέρωση. Εγώ δούλευα 27 Δεκεμβρίου και ο σταθμάρχης μου έστειλε ένα μήνυμα στο viber ότι τελικά δεν δουλεύω. Έτσι έμαθα ότι δεν θα ανανεωθεί η σύμβασή μου μετά από τόσα χρόνια. Αρχικά οι απολύσεις ήταν οκτώ. Μετά πήραν πίσω τις τρεις και μείναμε πέντε απολυμένοι οδηγοί. Ο ένας είχε βγει μόλις στη σύνταξη. Καρατόμησαν την κεφαλή του σωματείου», εξηγεί ο Στέφανος Τριανταφυλλίδης.
«Είχαμε πάντα απαρτία στις Γενικές Συνελεύσεις»
Το σωματείο εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχε πραγματοποιήσει ανοιχτές Γενικές Συνελεύσεις, όπου δεκτά γίνονταν ακόμα και τα μη εγγεγραμμένα μέλη. Μόλις έγιναν γνωστές οι απολύσεις των οδηγών, ανακοινώθηκε νέα Γενική Συνέλευση, με στόχο να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για το τι μέλλει γενέσθαι.
«Ενημερώσαμε το σωματείο ότι δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις μας. Αποφασίσαμε να προκηρύξουμε δίωρη στάση εργασίας. Το έμαθε η εργοδοσία και τελικά δεν είχαμε απαρτία για να ψηφίσουμε την απόφασή μας. Σε όλες τις συνελεύσεις είχαμε απαρτία, ωστόσο στις 30 Δεκεμβρίου ήρθαν μόλις οκτώ από τα 110 μέλη. Προσθέτω ότι πήγαμε στην επιθεώρηση εργασίας και η εταιρεία τους ανέφερε "για εμάς αυτοί είναι τελειωμένοι"», διευκρινίζει ο κ. Τριανταφυλλίδης.
«Στις 20 Ιανουαρίου θα γίνει μια τριμερής συνάντηση, μεταξύ της επιθεώρησης εργασίας, του δικηγόρου μας και του δικηγόρου της εταιρείας. Θα συζητηθεί αν θέλουμε να τα βρούμε, αλλά αυτό είναι σχεδόν αδύνατο, οπότε η υπόθεση θα πάρει τη νομική οδό. Αξίζει να τονίσω ότι η εταιρεία φοβάται μην ζητήσουν αποζημιώσεις οι απολυμένοι οδηγοί σε περίπτωση που δικαιωθούμε εμείς. Οι σταθμάρχες εκτύπωναν αιτήσεις διαγραφής από το σωματείο και τις μοίραζαν στους οδηγούς. Στον ΟΑΣΘ χρειάζεται εμπειρία 10-15 ετών στο τιμόνι για να γίνει κάποιος σταθμάρχης. Σε εμάς γινόταν ο οποιοσδήποτε. Εμφάνιζε πρόβλημα κάποιο λεωφορείο και έπρεπε να παίζουμε σπασμένο τηλέφωνο για να το αντικαταστήσουμε», καταλήγει ο αντιπρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ.
Θρίλερ με την εκεχειρία στη Γάζα: Επιμένει ο Νετανιάχου στο τελεσίγραφό του – Καθυστέρηση της τελευταίας στιγμής από τη Χαμάς
Τέσσερα προγράμματα ύψους 1 δισ. ευρώ για ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση κατοικιών – Τι πρέπει να ξέρετε
Συρεγγέλα στο ethnos.gr: Η ικανότητα ενός Προέδρου να ενώνει δεν εξαρτάται από τον πολιτικό του χώρο
Φοιτητές πανεπιστημίων: 5+1 tips για να «χτίσεις» το βιογραφικό σου ενώ σπουδάζεις
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr