Θεσσαλονίκη: Το Mετρό έφερε μείωση στους τζίρους των περιφερειακών μαγαζιών - Υπέρογκες ξαφνικά οι απαιτήσεις των ιδιοκτητών για ενοίκιο
Ανισορροπία στους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων έφερε το Mετρό, τις πρώτες σαράντα μέρες λειτουργίας του🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ανισορροπία στους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων, μεταξύ αυτών που εδρεύουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και εκείνων που βρίσκονται στην ανατολική πλευρά της πόλης, έφερε το μετρό, τις πρώτες σαράντα μέρες λειτουργίας του.
Ειδικότερα και σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελή Φιλιππίδη, από την έναρξη λειτουργία του μετρό μέχρι σήμερα οι τζίροι των εμπορικών καταστημάτων του κέντρου αυξήθηκαν κατά περίπου 20%, ενώ στον αντίποδα μειώθηκαν κατά περίπου 10%-15% αυτοί των μαγαζιών που βρίσκονται στα ανατολικά της πόλης, στις περιοχές που περνάει ο υπόγειος σιδηρόδρομος.
Κατά τον κ. Φιλιππίδη, στο γεγονός αυτό συνέβαλλαν η ευκολότερη πρόσβαση στο κέντρο με το μετρό, η διάθεση του κόσμου να χρησιμοποιήσει έστω και από περιέργεια το νέο έργο αλλά και η περίοδος των γιορτών, αφού παραδοσιακά σε αυτό το διάστημα ο κόσμος κατεβαίνει μαζικότερα στο στολισμένο κέντρο.
Ωστόσο, όπως λέει στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, η ανισορροπία αυτή δεν θα αποκτήσει μόνιμα χαρακτηριστικά και πολύ σύντομα θα επανέλθουν στη φυσιολογική κατάσταση οι τζίροι των περιφερειακών καταστημάτων.
«Το μετρό τώρα ξεκίνησε και είναι λογικό να το χρησιμοποιήσουν οι πολίτες και έστω και για βόλτα να κατέβουν με αυτό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Είναι δεδομένο ότι σε αυτό το διάστημα αυξήθηκαν οι τζίροι των καταστημάτων της αγοράς του κέντρου και μειώθηκαν οι τζίροι των μαγαζιών στα ανατολικά της πόλης, από όπου περνάει το μετρό. Όμως, είναι επίσης δεδομένο ότι δεν θα συνεχιστεί αυτό εφ’ όρου ζωής και ότι μακροπρόθεσμα θα ευνοηθούν σημαντικά από το μετρό και τα περιφερειακά εμπορικά καταστήματα. Από τη στιγμή που η πρόσβαση και σε αυτά γίνεται ευκολότερη, θα αυξηθεί η πελατεία τους. Σε μεγάλο βαθμό θα βοηθήσει σε αυτό και η ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Πάντως, δεν ανέβηκαν σε όλο αυτό το σαρανταήμερο οι τζίροι των εμπορικών καταστημάτων του κέντρου, αφού πολλοί κατέβηκαν με το μετρό στο κέντρο για βόλτα ή για έναν καφέ. Πέντε – έξι μέρες έγινε ο μεγάλος χαμός στην αγορά του κέντρου», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Φιλιππίδης.
Υπέρογκες απαιτήσεις στα ενοίκια των καταστημάτων
Κατά τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, η λειτουργία του μετρό έφερε υπέρογκες απαιτήσεις από τους ιδιοκτήτες των ακινήτων, σε ό,τι αφορά τα ενοίκια των καταστημάτων που βρίσκονται κοντά στις στάσεις. Όπως λέει, ξαφνικά άρχισαν να ζητούνται αυξήσεις στα ενοίκια που φτάνουν ακόμα και το 50%.
«Ο καθένας άρχισε να ζητάει, ό,τι θέλει, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν φοβερά πράγματα στις μισθώσεις καταστημάτων. Άλλος ζητάει 20% αύξηση του ενοικίου, άλλος ζητάει ακόμα και 50% ακριβότερο ενοίκιο. Αυτήν τη στιγμή η κατάσταση είναι πολύ περίεργη αναφορικά με τις μισθώσεις των καταστημάτων που βρίσκονται κοντά στο μετρό. Είναι σίγουρο ότι θα εξομαλυνθεί η κατάσταση αλλά μέχρι τότε μοιραία θα χαθούν κάποιες επιχειρήσεις. Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων πρέπει να καταλάβουν ότι και οι ενοικιαστές στην ίδια κοινωνία ζουν και αν τους σκάσεις με υπέρογκες απαιτήσεις, θα αναγκαστούν να φύγουν και τα μαγαζιά θα μείνουν άδεια», λέει ο κ. Φιλιππίδης.
«Η αισχροκέρδεια των καρτέλ κλείνει εμπορικά καταστήματα»
Τον κίνδυνο να κλείσουν πολλά εμπορικά καταστήματα, κάτι που είναι ήδη εμφανές και καταγράφεται ακόμα και στο κέντρο της πόλης, επισημαίνει στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. Η αιτία γι’ αυτό είναι η αισχροκέρδεια, όπως τη χαρακτηρίζει, που εντοπίζεται κυρίως σε σούπερ – μάρκετ και στο χώρο της ενέργειας.
Σύμφωνα με τον κ. Φιλιππίδη, αποτέλεσμα της αδυναμίας των καταναλωτών να ψωνίσουν από τα εμπορικά καταστήματα, επειδή το εισόδημά τους απορροφάται σε μεγάλο βαθμό από την αισχροκέρδεια, είναι να παρατηρείται το πρωτόγνωρο φαινόμενο για τη Θεσσαλονίκη να κλείνουν καταστήματα ακόμα και στους κεντρικότερους δρόμους της.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, μέσα σε ένα χρόνο έκλεισαν δώδεκα εμπορικά καταστήματα στην οδό Τσιμισκή και άλλα 14 στην οδό Μητροπόλεως.
«Δυστυχώς, οι μεγάλοι παίκτες, όσα έχασαν την περίοδο του κορονοϊού, προσπαθούν να τα βγάλουν τώρα, με αποτέλεσμα να καταγράφεται αισχροκέρδεια. Δεν ήταν ο πόλεμος στην Ουκρανία που οδήγησε τα καρτέλ να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων. Και όταν μιλάω για καρτέλ, αναφέρομαι στους χώρους των σούπερ – μάρκετ και της ενέργειας. Οι τιμές είναι πολύ υψηλές, με αποτέλεσμα να μην μένουν χρήματα στους καταναλωτές για να ψωνίσουν από εμπορικά καταστήματα. Μοιραία, από τη στιγμή που συνεχώς μειώνεται το καταναλωτικό κοινό, εμπορικές επιχειρήσεις οδηγούνται στο λουκέτο. Το πρόβλημα υφίσταται εδώ και τρία χρόνια. Το έχω επισημάνει επανειλημμένα και αν συνεχιστεί, θα έχουμε σειρά λουκέτων. Πώς είναι δυνατό να αντέξουν επιχειρήσεις, όταν σε ρούχα και παπούτσια οι τζίροι τον τελευταίο χρόνο είναι μειωμένοι κατά 40%; Οι αρμόδιοι φορείς της Πολιτείας, αυτοί που έχουν ‘’το μαχαίρι και το πεπόνι’’, πρέπει να πάρουν δραστικά μέτρα, διότι αυτά που έχουν λάβει μέχρι τώρα είναι χάδια και δεν έχουν αποτέλεσμα», τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
Αναπάντητα ερωτήματα και οργή για τον χαμό του 22χρονου Παναγιώτη - Με μεγάλο ποινικό μητρώο ο οδηγός της Πόρσε
Πώς έγινε το θανατηφόρο τροχαίο όπου έχασαν τη ζωή τους ο αστυνομικός υποδιευθυντής και η σύζυγός του
Βίντεο δείχνει την Άννα Βίσση και τη Σταματίνα Τσιμτσιλή να μιλούν για προϊόντα αδυνατίσματος
Ψηφίστε το αγαπημένο σας κομμάτι του τελικού της Eurovision! Ποια τραγούδια αποκλείστηκαν
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr