Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Κατηγορούν για εμπαιγμό την κυβέρνηση για τις συμβάσεις εργασίας - Εξετάζουν απεργίες
Όπως υποστήριξαν οι εργαζόμενοι, αν και έχει υπογραφεί από τις 8 του περασμένου Ιουνίου η συλλογική σύμβαση εργασίας μεταξύ των εργαζομένων, της διοίκησης του ΟΑΣΘ και της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, μετά από 1,5 μήνα το Υπουργείο Οικονομικών δεν εγκρίνει τα συμφωνηθέντα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Για εμπαιγμό και κοροϊδία από την πλευρά της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΑΣΘ, αναφορικά με τη στάση που κρατούν στην υπογραφείσα, αλλά ακόμη μη τελούσα σε ισχύ, συλλογική σύμβαση εργασίας, έκαναν λόγο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στον οργανισμό, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στις εγκαταστάσεις του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Όπως υποστήριξαν, αν και έχει υπογραφεί από τις 8 του περασμένου Ιουνίου η συλλογική σύμβαση εργασίας μεταξύ των εργαζομένων, της διοίκησης του ΟΑΣΘ και της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, μετά από 1,5 μήνα το Υπουργείο Οικονομικών δεν εγκρίνει τα συμφωνηθέντα.
«Και αυτό, αν και τηρήθηκε η δέσμευση, να μην υπερβούμε τα οικονομικά δεδομένα που υπήρχαν. Η στάση που τηρείται αποτελεί μία κοροϊδία σε βάρος των εργαζομένων. Η κυβέρνηση πρέπει να πάψει να παίζει παιχνιδάκια στις πλάτες τους και να κινδυνεύει να μείνει η πόλη μέσα στο κατακαλόκαιρο χωρίς αστική συγκοινωνία. Επίσης, πρέπει να πάψει και η αδικία που υφίσταται η Θεσσαλονίκη, αφού υπάρχει μεγάλη διαφορά σε αντίστοιχες συμβάσεις με την Αθήνα», σημείωσε ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης.
Σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση με την υπογραφείσα συλλογική σύμβαση εργασίας, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, ακόμα και απεργιακής μορφής, μετά τον 15αύγουστο ακόμα και κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης.
«Ανακολουθία ότι ζητούμε αύξηση 70% στις παροχές»
Ως απολύτως ανακόλουθα χαρακτήρισε τα όσα διαρρέονται ότι στους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ δίνεται αύξηση 52% στο μη μισθολογικό κόστος αλλά εκείνοι ζητούν αυξήσεις κατά 70%, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας.
«Από τον Ιανουάριο του 2024 ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση και στις 6 του περασμένου Ιουνίου υπογράφηκε και πήγε στο Υπουργείο Μεταφορών. Μέχρι τις 8 Ιουλίου δεν είχαμε καμία εικόνα, για το τι θα γίνει και στη συνέχεια μας είπε το Υπουργείο Οικονομικών ‘’ξεχάστε, ό,τι έχουμε συμφωνήσει’’. Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση για ανακολουθία. Επίσης, διάφορα δελτία τύπου και ανακοινώσεις λένε ότι θα πάρουμε αύξηση κατά 52% στο μη μισθολογικό κόστος και εμείς ζητάμε 70%. Αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Ουσιαστικά και σε ό,τι αφορά τα τροφεία η αύξηση είναι ένα ευρώ την ημέρα για κάθε εργαζόμενο», τόνισε ο κ. Δήμκας.
«Έχουν στόχο να μικρύνουν τον οργανισμό;»
Ο ίδιος επιρρίπτει ευθύνες και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ, κατηγορώντας την ότι, αν και συμφώνησε με τους εργαζόμενους, τώρα τους ζητάει να καθίσουν ξανά στο τραπέζι και να συμφωνήσουν εκ νέου.
«Δεν μπορεί να συζητάμε, να συμφωνούμε όλες οι πλευρές και τώρα να μας λένε ότι άλλαξε τα δεδομένα το Υπουργείο Οικονομικών. Επιτρέψτε μου την έκφραση, κάνουν σαν τον… καλό και τον κακό μπάτσο. Λένε ‘’δε φταίμε εμείς, φταίει το Υπουργείο Οικονομικών’’», τόνισε ο κ. Δήμκας.
Ο ίδιος, αναφερόμενος και στο νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει ότι θα δημιουργηθεί ένας νέος φορέας, στον οποίο θα υπαχθεί ο ΟΑΣΘ, εξέφρασε τον εξής προβληματισμό: «Για ποιο λόγο μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει δει το νομοσχέδιο αυτό; Θέλουν να περάσουν κάτι περίεργο με αυτό; Μήπως θέλουν να σμικρύνει περισσότερο ο ΟΑΣΘ;».
Τέλος, ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ σημείωσε ακόμα ότι το 70% του συγκοινωνιακού έργου του οργανισμού έχει μεταφερθεί σε ιδιώτες.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr