Fly over: Χαμένες εργατοώρες, εκνευρισμός και οικονομικά προβλήματα στους κατοίκους και την αγορά της Θεσσαλονίκης
Οι αρνητικές συνέπειες στους επιχειρηματίες, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Χαμένες εργατοώρες, μεγάλος εκνευρισμός από τις καθυστερήσεις, που έχει σοβαρό αντίκτυπο στη δυναμική της παραγωγής, μείωση της ανταγωνιστικότητας της αγοράς της Θεσσαλονίκης αλλά και σημαντική αύξηση του καθημερινού κόστους μεταφοράς, το οποίο κυμαίνεται στο 15%, είναι οι συνέπειες της κατασκευής του Fly over στα μέλη του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με όσα αναφέρει στο ethnos.gr ο πρόεδρός του, Αναστάσιος Καπνοπώλης.
Γι’ αυτό, άλλωστε και στο πρόσφατο οικονομικό βαρόμετρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης εφτά στους δέκα επιχειρηματίες – μέλη του ανέφεραν ότι η κατασκευή του Fly over τους κάνει περισσότερο δύσκολη την καθημερινότητά τους.
Παράλληλα και σύμφωνα με τον κ. Καπνοπώλη, θα ήταν πολύ καλύτερη η κατάσταση για τους επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης, σε περίπτωση που το έργο κατασκευής του Fly over ξεκινούσε μετά την παράδοση του μετρό στην κοινωνία της πόλης, κάτι που αναμένεται να γίνει στο τέλος του ερχόμενου Νοεμβρίου.
Αύξηση κατά 15% στο κόστος μεταφοράς
Ειδικότερα και κατά τον πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, οι εμφανέστατα χαμηλότερες ταχύτητες, που αναγκάζονται να κρατούν σε σχέση με πρότινος οι οδηγοί λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου αλλά και οι διάφορες άλλες μικρές ή μεγάλες καθυστερήσεις που προκαλούνται από την ύπαρξη των εργοταξίων στην Περιφερειακή Οδό, έχουν ως αποτέλεσμα το κόστος μεταφοράς να παρουσιάζεται αυξημένο κατά 15% εξαιτίας του Fly over.
«Πλέον στον Περιφερειακό ουσιαστικά δεν υφίστανται λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας. Αντί να οδηγείς με 70 ή με 80 χιλιόμετρα την ώρα, αναγκάζεσαι η ταχύτητά σου να μην ξεπερνάει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Την ίδια στιγμή, αν κάποιο φορτηγό επιχειρήσει να μπει ή να βγει από κάποιο από τα εργοτάξια, ουσιαστικά η κυκλοφορία των οχημάτων διακόπτεται και αυτό σημαίνει ότι προκαλούνται νέες καθυστερήσεις. Τα μέτρα της τροχαίας βοηθούν πολύ, όμως, αυτά αρχίζουν να ατονούν πριν από τις 10:00 το πρωί, οπότε ξεκινάει και το κέντρο της πόλης να έχει θέματα. Όταν, αντί να πας κάπου μέσα σε 10-15 λεπτά, χρειάζεσαι μία ώρα, λογικό δεν είναι να χάνεται την ημέρα τουλάχιστον μία παραγωγική ώρα; Οι καθυστερήσεις μοιραία προκαλούν και αύξηση στο κόστος μεταφοράς, το οποίο εκτιμάται σίγουρα στο 15%», αναφέρει στο ethnos.gr ο κ. Καπνοπώλης.
«Ο εκνευρισμός μειώνει τη δυναμική της παραγωγής»
Ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης αναφέρεται και στον εκνευρισμό που προκαλείται από τις καθυστερήσεις, ο οποίος έχει άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγική δυναμική ενός ανθρώπου.
«Από τις καθυστερήσεις και τις χαμένες εργατοώρες είναι λογικό να εκνευρίζεσαι και να χάνεις τον ειρμό της σκέψεώς σου. Προκαλείται μία αλυσίδα πραγμάτων, που μοιραία μειώνουν την παραγωγική δυναμική των ανθρώπων. Οι χαμένες εργατοώρες έχουν ως συνέπεια να μειώνεται και το επίπεδο ανταγωνιστικότητας της Θεσσαλονίκης σε σχέση με άλλες αγορές. Βέβαια, αυτό έχει πολλά χρόνια που ξεκίνησε να μειώνεται. Από την εποχή του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία το είδαμε, χωρίς, ωστόσο, να έχει ληφθεί κάποιο μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος», σημειώνει ο κ. Καπνοπώλης.
Τέλος, ο ίδιος σημειώνει ότι θα ήταν πολύ μικρότερη η αγανάκτηση των πολιτών, αν είχε προηγηθεί της κατασκευής του Fly over η ολοκλήρωση άλλων συγκοινωνιακών έργων και ζητάει την ενίσχυση των επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης από την πλευρά της Πολιτείας.
«Αν η ολοκλήρωση του μετρό είχε προηγηθεί της κατασκευής του Fly over, είμαι σίγουρος ότι δε θα υπήρχε τόσο μεγάλη αναστάτωση και κατά συνέπεια αγανάκτηση στην πόλη. Πόσο μάλλον αν είχαμε και λειτουργικό προαστιακό. Δυστυχώς, η Θεσσαλονίκη είναι πολύ πίσω στο θέμα των συγκοινωνιών. Η πολιτεία θα πρέπει να λάβει υπ’ όψη της τα προβλήματα που προκύπτουν στις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης από την κατασκευή του Fly over και να προχωρήσει σε μέτρα στήριξής τους, όπως, για παράδειγμα, η μείωση της φορολογίας τους», καταλήγει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr