Τέμπη: Διεκόπη η δίκη της πρώτης αγωγής αποζημίωσης συγγενών θύματος
Στις 5 Απριλίου η δίκη🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Διακοπή για τις 5 Απριλίου πήρε η πρώτη δίκη για τα Τέμπη, και συγκεκριμένα, η πρώτη αγωγή που έχει κατατεθεί για την εθνική τραγωδία με τους 57 νεκρούς, μετά την υποβολή αιτήματος του ΟΣΕ και της Hellenic train.
Διεκδικείται αποζημίωση 1.000.000 ευρώ
Η εν λόγω αγωγή, που έχει κατατεθεί από συγγενείς του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, αφορά αποζημίωση για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την απώλεια του θύματος, ενώ διεκδικείται συνολικά ποσό ύψους 1.000.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το dikastiko.gr, οι δικηγόροι των δυο εταιρειών ζήτησαν την αναβολή της υπόθεσης με το επιχείρημα ότι πολύ πρόσφατα έλαβαν γνώση του υλικού της ποινικής δικογραφίας, με τον δικηγόρο των συγγενών του ελεγκτή να αντιτείνει ότι πρόκειται για αστική δίκη.
«Οι ευθύνες προκύπτουν από το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων το οποίο είναι δημοσιοποιούμενο στο διαδίκτυο. Δεν συναρτάται η υπόθεση με το ποινικό σκέλος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος των συγγενών, με το δικαστήριο να δίνει τελικά διακοπή για τον Απρίλιο.
Το δικαστήριο αποφάσισε την απόρριψη του αιτήματος αναβολής της δίκης και διέκοψε τη δίκη για τις 5 Απριλίου 2024. Στη δικαστική αίθουσα βρέθηκαν και οι συγγενείς του άτυχου ελεγκτή.
Τι αναφέρεται στην αγωγή
Ειδικότερα, η σύζυγος, οι δύο γιοι και η αδελφή του ελεγκτή επικαλούνται πορίσματα πραγματογνωμόνων σχετικά με τη μη λειτουργία των συστημάτων ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης.
Όπως τονίζουν εάν λειτουργούσαν τα συστήματα και η φωτοσήμανση ενώ παράλληλα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας ακολουθούσε τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί.
Αντιθέτως, όμως, όπως αναφέρεται στην αγωγή δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, με αποτέλεσμα ο σταθμάρχης να είναι ο μόνος που επόπτευε την πορεία των αμαξοστοιχιών, δεν λειτουργούσε το εγκατεστημένο επί των γραμμών και των συρμών σύστημα ETCS και η παράλληλη λειτουργία των πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης.
Έτσι, ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας κινείτο με εντολή σταθμάρχη κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών.
Σημειώνεται πως στο πλαίσιο της έρευνας του εφέτη- ανακριτή ασκήθηκαν διώξεις σε βάρος δύο υψηλόβαθμων στελεχών της Hellenic Train A.E. Η δίωξη αφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο και σε διευθυντή διεύθυνσης της Α.Ε. οι οποίοι διώκονται για αξιόποινες πράξεις που τελέστηκαν δια παραλείψεως και ειδικότερα για τα πλημμελήματα, της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή και της απλής σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr