Μάστιγα τα τροχαία δυστυχήματα: 614 νεκροί το 2023 - Ο γολγοθάς της επόμενης μέρας για τους συγγενείς
«Βιώνουμε μια γενοκτονία», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Βαρύς είναι ο «φόρος αίματος» στην άσφαλτο για μια ακόμη χρονιά, με 614 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα μόλις το 2023. Ένα ατύχημα, ένας θάνατος επηρεάζει εκτός από το θύμα ή τον θύτη και τις οικογένειές τους με πολλούς τρόπους, όπως αναφέρουν μαρτυρίες στο Open και την εκπομπή «Τώρα Μαζί».
«Τιμωρία»
«Μετά από ένα τροχαίο ας δούμε, τι συμβαίνει σε μια οικογένεια. Οικονομικά, επαγγελματικά διαλυόμαστε. Πέφτει μια βόμβα στο σπίτι σου και πρέπει να τη διαχειριστείς. Να εμπλακείς με δικαστήρια, με πραγματογνώμονες, με δικαστήρια, με ιατροδικαστές. Όλα αυτά είναι πολύ επίπονα, ψυχοφθόρα και πολύ ακριβά», αναφέρει στην εκπομπή ένας πατέρας θύματος.
«Ο οδηγός πρέπει να τιμωρηθεί. Δεν μπορείς να σκοτώσεις έναν άνθρωπο στο δρόμο και να μην τιμωρηθείς και να έχεις το δίπλωμά σου και να συνεχίσεις τη ζωή σου κανονικά όταν μια οικογένεια δεν συνεχίζει την δική του. Δεν μπορεί αυτοί οι εγκληματίες να συνεχίζουν να ζουν τη ζωή τους σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Όταν σκοτώνεις κάποιον με ένα όπλο, ένα μαχαίρι, τιμωρείσαι. Δεν μπορεί να μην τιμωρείσαι όταν σκοτώνεις με αυτοκίνητο», λέει με τη σειρά της σύζυγος θύματος.
Κράνος και ζώνη σώζουν ζωές
Ο Μανώλης Μαράκης, θύμα τροχαίου μιλά στην εκπομπή για το πώς άλλαξε η δική του ζωή το 1982 στα Ταμπούρια του Πειραιά. «Η οικογένειά μου καταστράφηκε οικονομικά λόγω των προβλημάτων υγείας. Υπάρχει ένα τεράστιο κόστος μετά το τροχαίο. Ήμουν 15 ετών τότε. Όταν τα παιδιά παίρνουν το μηχανάκι και δεν έχουν οδηγική εμπειρία έχουν πολλές πιθανότητες να καταλήξουν είτε σε θάνατο είτε σε ένα σοβαρό τραυματισμό, ο οποίος αλλάζει τη ζωή του. Πήρα το μηχανάκι την ώρα που γύρισε ο πατέρας μου κουρασμένος και πήγα μια βόλτα από τον Πειραιά προς το Πέραμα και έγινε το τροχαίο. Ήταν ένα Stop πίσω από ένα δέντρο και επειδή δεν είχα οδηγική εμπειρία για να το κατανοήσω αυτό, ήρθα αντιμέτωπος με ένα πούλμαν. Ήμουν σε θάλαμο και κατάφερα να επιζήσω παρότι ήμουν πολυτραυματίας. Δεν φόραγα και κράνος».
Ο ίδιος έστειλε το μήνυμα πως «κράνος και ζώνη σώζουν ζωές».
«Βιώνουμε μια γενοκτονία»
Ο Νίκος Ρήγας, αντιπρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών τόνισε με τη σειρά του πως «βιώνουμε μια γενοκτονία. Σχεδόν 2-3 νεκρούς κάθε μέρα στους δρόμους, λένε τα στατιστικά. Πληρώνουμε μεγάλο φόρο αίματος στην άσφαλτο και υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό. Πρώτον γιατί ένα όχημα αντί να το χρησιμοποιήσουμε ως μέσο εξυπηρέτησης, γίνεται στα χέρια μας φονικό όπλο που αφαιρεί ζωές και δεύτερον γιατί δεν έχουμε παιδεία. Έχουν ενισχυθεί οι περιπολίες της τροχαίας και αλλάζει και το πλαίσιο αστυνόμευσης, μπαίνουν περισσότερο τα ψηφιακά μέσα, οι κάμερες, ηλεκτρονικός τρόπος επιβολής των κλήσεων και θα μπορεί μέσα από την κάμερα ο αστυνομικός να φωτογραφίζει ένα αυτοκίνητο που τρέχει και να στείλει την κλήση. Πρέπει να συνετιστούν οδηγοί».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr