ΣΤΑΣΥ: Ξεπέρασαν τα 3,5 εκατομμύρια οι έλεγχοι κομίστρου σε μετρό και τραμ
173% αύξηση στους ελέγχους συγκριτικά με το 2022🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Με αύξηση στους ελέγχους κομίστρου στο Μετρό και το Τραμ, που διαμορφώθηκε στο 173% συγκριτικά με το 2022, έκλεισε το 2023 για τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).
Oι έλεγχοι σε βάθος χρόνου
Όπως επισημαίνει η εταιρία σε ανακοίνωσή της, τα αποτελέσματα είναι ενδεικτικά της συντονισμένης προσπάθειας της ΣΤΑ.ΣΥ για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2023, προσπάθεια που συνεχίζεται με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική και το 2024. Ειδικότερα, το 2023 πραγματοποιήθηκαν 3.676.391 έλεγχοι (με 81.451 βεβαιωμένες παραβάσεις) έναντι 1.348.003 ελέγχων το 2022 (με 52.188 βεβαιωμένες παραβάσεις) και 2.215.665 ελέγχων το 2019 (με 63.037 βεβαιωμένες παραβάσεις).
Τον τελευταίο χρόνο είναι σε εξέλιξη ένα συνολικό σχέδιο ανασυγκρότησης του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου της ΣΤΑ.ΣΥ. Προς την κατεύθυνση αυτή:
- Το σώμα ελεγκτών ενισχύθηκε αριθμητικά και από 45 εργαζόμενους το 2022 σήμερα διαθέτει 122 εργαζόμενους, ενώ για το 2024 προγραμματίζονται και νέες προσλήψεις προσωπικού.
- Οι ελεγκτές εκπαιδεύτηκαν σε θέματα επικοινωνίας με το επιβατικό κοινό, καθώς ο ρόλος τους δεν περιορίζεται στον έλεγχο εισιτηρίων, αλλά έχει επεκταθεί και στο πεδίο της εξυπηρέτησης και παροχής πληροφοριών.
- Οι έλεγχοι έχουν διευρυνθεί σε όλο το δίκτυο Μετρό και Τραμ, με έμφαση σε σημεία – πύλες εισόδου και εξόδου, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά.
- Δημιουργήθηκαν στις αρχές Νοεμβρίου του 2023 σε κεντρικούς σταθμούς ομάδες, για την αποτροπή της παράνομης διέλευσης επιβατών από τις πύλες. Πρόκειται για υποστηρικτικές προς τους ελεγκτές ομάδες εργαζομένων, που δρουν, πριν τα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, αποτρεπτικά προς τους επιβάτες που σκόπευαν να μετακινηθούν χωρίς εισιτήριο, ενημερώνοντας και παρακινώντας τους για την έκδοση κομίστρου.
Το φαινόμενο πολλαπλής διέλευσης (tailing) είναι ένα θέμα που απασχολεί τις Διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑ.ΣΥ. Λόγω της συχνότητας του φαινόμενου, διενεργούνται δοκιμές σεναρίων, που στόχο έχουν τη ρύθμιση των παραμέτρων λειτουργίας των πυλών και του χρόνου αναμονής και διέλευσης, σε συνδυασμό με την τήρηση των διεθνώς αναγνωρισμένων κανόνων για την ασφαλή διέλευση των επιβατών.
Παρά την αύξηση των ελέγχων, πάντως, δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία αναφορικά με την εισπραξιμότητα των προστίμων, ενώ δεν έχουν δοθεί ακόμα ούτε ποιοτικά στοιχεία που αφορούν την εισιτηριοδιαφυγή, όπως για παράδειγμα οι σταθμοί, οι μέρες και οι ώρες κατά τις οποίες το φαινόμενο είναι πιο έντονο.
Η ΣΤΑ.ΣΥ σημειώνει ότι αποτελεί στοίχημα, αλλά και προτεραιότητα η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής προσθέτοντας ότι θα περιοριστεί περαιτέρω το 2024 με στοχευμένες δράσεις και ακόμη πιο εντατικούς ελέγχους.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr