To Macedonia the Great ταξιδεύει σε Αμερική και Καναδά-Τι λέει ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ για την στάση των επιχειρήσεων της Βόρειας Μακεδονίας
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Στα ράφια της Αμερικής και του Καναδά θα προσπαθήσουν να λανσαριστούν το επόμενο διάστημα τα μακεδονικά προϊόντα, φιγουράροντας την νέα τους ετικέτα «Macedonia the Great». Για το σκοπό αυτό ο ΣΕΒΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης ξεκινούν διαφημιστική καμπάνια στις αγορές των ΗΠΑ αλλά και του Καναδά. Η καμπάνια θα είναι ψηφιακή και για το σκοπό αυτό έχει εγκριθεί κονδύλι 600.000 ευρώ μέσω του προγράμματος ΕΠΑΝΕΚ από το υπουργείο Ανάπτυξης.
Μέχρι στιγμής σύμφωνα με τον ΣΕΒΕ έχουν πάρει το σήμα οι πρώτες 100 επιχειρήσεις και σε πέντε από αυτές βρίσκεται και στην συσκευασία των προϊόντων τους. Οι περισσότερες προέρχονται από τη Θεσσαλονίκη και αφορούν προϊόντα και υπηρεσίες από όλους τους κλάδους.
«Σαν νούμερο είναι ικανοποιητικό. Ο στόχος ήταν να το πάρουν οι πρώτες 100 εταιρίες. Αυτός ο στόχος επετεύχθη χωρίς ιδιαίτερη διαφήμιση. Τώρα αυτό που απομένει είναι να το βάλουν και οι εταιρίες πάνω στα προϊόντα τους. Να εξαντληθούν οι παλιές ετικέτες και να τυπωθούν καινούργιες με το μακεδονικό σήμα. Από κει και πέρα στόχος είναι να πάμε στις 500 εταιρίες το επόμενο δωδεκάμηνο. Στο πλαίσιο αυτό ενημερώνουμε τα μέλη μας. Δημιουργώντας ένα ισχυρό και αδιαμφισβήτητο Συλλογικό Σήμα για τα μέλη του ΣΕΒΕ με έδρα τη Μακεδονία, που με τη σειρά του υπογράφει και κοινοποιεί την αυθεντικότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, δημιουργείται μια απαραίτητη «ομπρέλα» που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα στις διεθνείς αγορές, προσφέροντας παράλληλα κοινό σημείο αναφοράς και διάκριση για όλα τα μέλη του ΣΕΒΕ» λέει στο ethnos.gr o πρόεδρος του ΣΕΒΕ Συμεών Διαμαντίδης.
Η δημιουργία αυτής της ταυτότητας προέκυψε εν μέρει από την ανάγκη διαφοροποίησης των προϊόντων της ελληνικής μακεδονικής γης, από ανταγωνιστικά προϊόντα, επενδύοντας σε αξίες που συνδέονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της Μακεδονίας, προσφέροντας παράλληλα μια κοινή ταυτότητα προσανατολισμένη στην τοποθεσία σε όλα τα μέλη του ΣΕΒΕ.
Το νέο σήμα διατίθεται στα μέλη του ΣΕΒΕ δωρεάν και έρχεται να λειτουργήσει ως ένα δίχτυ προστασίας για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παράγονται στην μακεδονική γη και συγχέονται με αυτά της Βόρειας Μακεδονίας, ειδικά στις αγορές του εξωτερικού.
Όπως εξηγεί ο κ. Διαμαντίδης το «Macedonia the Great» θα βοηθήσει αφενός «να αναγνωριστούν τα δικά μας προϊόντα, να γίνει ένας διαχωρισμός με αυτά της Βόρειας Μακεδονίας και δεύτερος στόχος είναι να πιεστούν οι επιχειρήσεις της γειτονικής χώρα να ονομάσουν τα προϊόντα τους βορειομακεδονικά. «Ήδη κάποιες εταιρίες έχουν προσαρμοστεί και το χουν κάνει, όπως εταιρίες κρασιών. Παράπονα δεν έχουμε τόσα πολλά από τους οινοπαραγωγούς μας όπως στο παρελθόν» προσθέτει ο κ. Διαμαντίδης.
Σημειώνεται ότι η περιοχή της Μακεδονίας αποτελεί παραδοσιακά μία από τις ισχυρότερες περιοχές της χώρας σε οικονομικό επίπεδο και παρουσιάζει μία ισχυρή δυναμική σε επιχειρηματικό επίπεδο με το 21% του συνόλου των ελληνικών επιχειρήσεων να έχει έδρα στις τρεις περιφέρειες και το 18% των απασχολούμενων να απασχολείται στη Μακεδονία (στοιχεία 2020). Σημαντική πρόοδος έχει επέλθει και στο επίπεδο της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, καθώς οι εξαγωγές μακεδονικών αγαθών των τριών περιφερειών ανήλθαν στο ποσό των 8,8 δισ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας σταδιακή άνοδο από το 2015 στο 2022, με τις επιδόσεις να καταγράφουν αύξηση κατά 86% και το μερίδιό τους στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών να αγγίζει το 17%.
Συνολικά ο ΣΕΒΕ αντιπροσωπεύει περισσότερες από 800 ενεργές και δυναμικές εξαγωγικές εταιρείες και επιχειρηματικούς ομίλους σε όλη την ελληνική επικράτεια με συνολικό τζίρο 40 δισ. ευρώ, με 70.000 εργαζόμενους και 25 δισ. ευρώ εξαγωγικό κύκλο εργασιών, που αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 50% των ελληνικών εξαγωγών.
Το νέο σήμα ήταν μια προσπάθεια που ξεκίνησε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, επειδή το Επιμελητήριο δεν μπορούσε να απευθυνθεί στις επιχειρήσεις όλης της Μακεδονίας αλλά αφορά μόνο αυτές της Θεσσαλονίκης, υιοθέτησε την δράση ο ΣΕΒΕ και ο πρώην πρόεδρος του Γιώργος Κωνσταντόπουλος, απευθυνόμενος σε όλους τους νομούς.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr