Μετρό Θεσσαλονίκης: Έπεσαν οι υπογραφές στη σύμβαση για τη διαχείριση και λειτουργία - «Η δέσμευσή μας τηρήθηκε στο ακέραιο», λέει ο Μητσοτάκης
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Έπεσαν πριν από λίγο οι υπογραφές στη σύμβαση για τη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Η σύμβαση υπογράφηκε ανάμεσα στην Ελληνικό Μετρό ΑΕ και τη γαλλοϊταλική κοινοπραξία THEMA, η οποία θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της πόλης για τα επόμενα 11 χρόνια.
«Σημαντικό τελικό βήμα»
«Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα, σημαντικό τελικό βήμα, για να μπορέσουμε παραδώσουμε το μέτρο της Θεσσαλονίκης, επιτέλους, σε πλήρη λειτουργία, εντός του 2024», δήλωσε ο πρωθυπουργός από τον σταθμό «Αγία Σοφία» όπου έπεσαν και οι υπογραφές. Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τους υπουργούς και τα στελέχη των εμπλεκομένων φορέων για τη συνεργασία, μέσα από την οποία κατέστη δυνατή, όπως είπε, η τήρηση της δέσμευσης του «και μετρό και αρχαία» και πρόσθεσε: «Η δέσμευση αυτή τηρήθηκε και τηρείται στο ακέραιο».
Νωρίτερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεναγήθηκε στον υπαίθριο αρχαιολογικό χώρο στο σταθμό «Αγία Σοφία» από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Η τελευταία αναφέρθηκε στις αρχαιολογικές ανασκαφές που έφεραν στο φως σχεδόν 300.000 κινητά. «Διενεργήθηκε η μεγαλύτερη ανασκαφική έρευνα σωστικού χαρακτήρα στη χώρα», είπε, κάνοντας λόγο για τον μεγαλύτερο διεθνώς αρχαιολογικό χώρο σε μείζον κατασκευαστικό έργο.
«Η εικόνα της πόλης αλλάζει. Η Θεσσαλονίκη, με το Μετρό, γίνεται μια ακόμη πιο ελκυστική, σύγχρονη και λειτουργική πόλη, περισσότερο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, προβάλλοντας και την πλούσια ιστορία της, μέσα από την ανάδειξη μοναδικών αρχαιολογικών ευρημάτων» τόνισε μεταξύ άλλων από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη αποκτά και ένα σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα, καθώς θα διαθέτει επιπλέον δυνατότητες για να φιλοξενήσει πολλές περισσότερες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Αυτό συνεπάγεται άμεσα και την αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Θεσσαλονίκης, ως μιας δυναμικής και εξωστρεφούς μητρόπολης, όχι μόνο της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων».
Για τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι ανέρχεται στο 1,5 δισ. ευρώ το κόστος κατασκευής της, μαζί με τις συμπληρωματικές συμβάσεις για τα αρχαιολογικά και τόνισε ότι έχουν γίνει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και μένουν ορισμένα μόνο «φινιρίσματα» στα αρχιτεκτονικά και η ενσωμάτωση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.
Τόνισε, δε, ότι στα μέσα του ερχόμενου Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στον Σταθμό Βενιζέλου και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής, καθώς έχουν ήδη εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD). Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε, η Ελληνικό Μετρό αποσύρει τις τελευταίες εργοταξιακές καταλήψεις και μέχρι τα μέσα του φετινού Δεκεμβρίου θα απελευθερωθεί και η οδός Εγνατία, σε όλο της το πλάτος, στο ύψος του σταθμού Βενιζέλου.
Σε εκκρεμότητα μένει η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, είπε ο κ. Ταχιάος και διευκρίνισε ότι η ανάθεση του έργου στην Ελληνικό Μετρό ΑΕ αναμένεται να γίνει την επόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή. Γνωστοποίησε, επίσης, ότι θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο.
Τον λόγο πήρε και ο CEO της ATM (της μίας από τις δύο εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία), ο Arrigo Giana, ο οποίος τόνισε ότι είναι υπερήφανος που η Ελληνικό Μετρό τους επέλεξε και τόνισε πως πρόθεση της THEMA είναι να προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες στην πόλη και στους πολίτες.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Άγαλμα του Βενιζέλου και πορεία μέχρι το σταθμό Αγίας Σοφίας, πραγματοποίησαν μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ κι άλλων αριστερών οργανώσεων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την υπογραφή της σύμβασης με ιδιωτική εταιρεία για την λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr