Καταστροφή και εγκατάλειψη στις υποδομές του ΟΣΕ: «Αν γίνει ατύχημα, δεν υπάρχει καμία ασφάλεια» - Αυτοψία του OPEN στην Κακιά Σκάλα
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Εικόνες εγκατάλειψης και μεγάλης καταστροφής στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με κομμένα καλώδια κατέγραψε η κάμερα του OPEN έξω από τα Μέγαρα. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι το δίκτυο είναι «γυμνό από κάθε έννοια ασφάλειας», καθώς υπάρχουν ακόμα και σήραγγες χωρίς πυρασφάλεια και φωτισμό.
Κομμένα καλώδια τηλεδιοίκησης δίπλα από τις γραμμές του τρένου, χαλασμένες λάμπες μέσα στα τούνελ και κέντρα διαχείρισης σηράγγων που έχουν βανδαλιστεί μετά από πλιάτσικο, είναι η εικόνα που μεταδίδει το OPEN και η αυτοψία του δημοσιογράφου Γιάννη Ρήγου.
Στο κέντρο διαχείρισης της σήραγγας της Κακιάς Σκάλας, οι πόρτες είναι ανοιχτές, με σημάδια που «δείχνουν» παραβίαση. Στο εσωτερικό, έχει λεηλατηθεί όλος ο εξοπλισμός. Στο δεύτερο κέντρο ελέγχου, η εικόνα είναι πιο απογοητευτική: Εικόνες ντροπής και εγκατάλειψης.
Οι ζημιές είναι ανυπολόγιστες, καθώς άγνωστοι έχουν κλέψει τον χαλκό και έχουν βανδαλίσει τα πάντα. Δεν λειτουργεί τίποτα, κάτι που έχει αντίκτυπο και στην ασφάλεια των τρένων που περνούν ακριβώς έξω από τον χώρο.
«Μέχρι το 2009 οι σήραγγες και όλο το κομμάτι από Κόρινθο μέχρι Λιόσια, της τηλεδιοίκησης, δούλευε κανονικά. Ήταν ένα σύστημα άρτιο. Μετά το 2009 αυτό το σύστημα σιγά - σιγά κατέρρευσε -και ειδικά από το 2012-2014 να λεηλατηθεί θα πω από κυνηγούς μετάλλων και διαφόρων άλλων», δηλώνει χαρακτηριστικά στο OPEN ο Ανδρέας Λεχουρίτης, εργαζόμενος του ΟΣΕ.
Παντού εγκατάλειψη και καταστροφή
Όπου και να κοιτάξει κανείς στη σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με την Κόρινθο, βλέπει εγκατάλειψη και καταστροφή. Μηχανήματα που άλλοτε λειτουργούσαν και επέβλεπαν την ασφάλεια μέσα στις σήραγγες έχουν κατακερματιστεί.
Καλώδιο για κλήση βοήθειας είναι... κομμένο
Σε περίπτωση που γίνει κάποιο σιδηροδρομικό ατύχημα μέσα στη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας δεν υπάρχει καμία ασφάλεια, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι καθώς δεν υπάρχει ούτε εξαερισμός ούτε πυρασφάλεια ούτε και φωτισμός.
«Από τη στιγμή που δεν υπάρχει εντός των σηράγγων το Κέντρο ελέγχου δεν υπάρχει ρεύμα, οπότε δεν λειτουργεί κάτι από αυτά, είναι λογικό», τονίζει ο κ. Λεχουρίτης.
Μάλιστα, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στην σήραγγα της Κακιάς Σκάλας κάποιος θα μπορούσε να ζητήσει βοήθεια πατώντας κάποιο τα ειδικά κουμπιά. Ωστόσο, το καλώδιο είναι κομμένο...
Την ίδια ώρα, κάτω από πλάκες, δίπλα από τις γραμμές του τρένου, που θα έπρεπε να υπήρχαν καλώδια τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης, δεν υπάρχει τίποτα. Αυτό δείχνει ότι κάποιος έχει σηκώσει αυτές τις πλάκες και έχει κλέψει σε μία ακτίνα πολλών χιλιομέτρων τα καλώδια που υπήρχαν κάτω από αυτές.
Οι κυνηγοί του χαλκού δεν διστάζουν να μπουν ακόμη και με αυτοκίνητο πάνω στις γραμμές, κυρίως νυχτερινές ώρες προκειμένου να πάρουν τη λεία τους. Αμαξοστοιχία πριν από λίγο καιρό, κατάφερε να ακινητοποιηθεί την τελευταία στιγμή πριν συγκρουστεί με αυτοκίνητο, το οποίο ήταν γεμάτο με χαλκό, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιάννη Ρήγου.
- Εμπορικό τρένο επιχείρησε να κινηθεί δίχως άδεια σε μη τηλεδιοικούμενο τμήμα - Το εμπόδισαν μηχανοδηγοί
- Κατώτατος μισθός: Δεν θα φτάσει τα 800 ευρώ ξεκαθάρισε ο Χατζηδάκης - Ποιο είναι το πιθανότερο σενάριο
- Κοινοβουλευτική αντεπίθεση ΣΥΡΙΖΑ: Ζητεί άμεση σύγκλιση της Θεσμών και Διαφάνειας και τα έγγραφα διαπραγμάτευσης δημοσίου-ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- Το OnlyFans αποκτά έναν... ισχυρό ανταγωνιστή: Το Playboy «χτυπά» με νέα πλατφόρμα - Πώς θα λειτουργεί
- Χρηματιστήριο: Εβγαλε αντιστάσεις - Περιορισμένη πτώση με «γύρισμα» για τις τράπεζες
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr