Euroferry Olympia: Αγωνία για την αναζήτηση αγνοουμένων - Ενισχύονται οι δυνάμεις - Άνδρες της ΕΜΑΚ μπήκαν στο μεσαίο κατάστρωμα
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες στο φλεγόμενο Euroferry Olympia με τις δυνάμεις που επιχειρούν να ενισχύονται μετά και τη διάσωση του 21χρονου Λευκορώσου ενώ λίγο μετά τις 13.00 άνδρες της ΕΜΑΚ κατάφεραν να μπουν στο μεσαίο κατάστρωμα του πλοίου με πληροφορίες να κάνουν λόγο για 4 άτομα που πιθανότατα είναι εν ζωή.
Οι έρευνες συνεχίζονται για την ανεύρεση των άλλων 11 αγνοούμενων, με τις ελπίδες να αναπτερώνονται ωστόσο η κατάσταση να κρίνεται ως πολύ δύσκολα.
«Εξ αρχής είμαστε αισιόδοξοι γι αυτό το λόγο συνεχίζονται οι έρευνες και από εμάς και από τα υπόλοιπα σώματα και εφόσον διασώθηκε ένας είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορεί να βρούμε κι άλλους», ανέφερε ο εκπρόσωπος του Λιμενικού Γιώργος Αλεξίου, στον ΣΚΑΪ.
Οι πάρα πολύ υψηλές θερμοκρασίες καθιστούν πολύ δύσκολες τις έρευνες καθώς όπως εξήγησε ο πυραγός Μήτσης της ΕΜΑΚ, «οι εσωτερικές θερμοκρασίες μπορεί να ξεπερνούν και τις 2.000 βαθμούς οπότε ο εξοπλισμός μας θα καταστραφεί. Ο διασώστης ο οποίος βοήθησε με άλλους δύο συναδέλφους να σωθούν οι δύο άνθρωποι βρίσκονται τώρα εν ζωή να το πούμε έτσι απλά έλιωσαν τα παπούτσια τους. Η ορατότητα μέσα είναι μηδενική είναι πραγματικά μηδενική πάμε δια της αφής».
Την ίδια ώρα, μαρτύριο χωρίς τέλος ζουν οι συγγενείς των αγνοουμένων, που αγωνιούν, ελπίζοντας να μη σταματήσουν οι προσπάθειες της ΕΜΑΚ για τον εντοπισμό των δικών τους ανθρώπων.
Η διάσωση του 21χρονου από τη Λευκορωσία
Νωρίτερα, το πρωί της Κυριακής, μετά από δύο μέρες που η φωτιά μαίνεται στο πλοίο βρέθηκε ζωντανός και σε καλή κατάσταση υγείας στην πρύμνη 21χρονος Λευκορώσος ο οποίος εν συνεχεία μεταφέρθηκε στο λιμάνι των Γουβιών και από εκεί στο νοσοκομείο για να υποβληθεί στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις.
Ο επιζών βρέθηκε στην αριστερή πλευρά της πρύμνης του πλοίου, όπου ήταν εγκλωβισμένος από την Παρασκευή.Το σημείο που εντοπίστηκε, οι πυροσβεστικές δυνάμεις, φρόντιζαν να το ψύχουν συνεχώς. Ο ίδιος φέρεται να ανέβηκε μόνος στο κατάστρωμα και από εκεί τα συνεργεία τον κατέβασαν. Στο πλοίο ανέβηκαν δύο πυροσβέστες και ακολουθούν αντίστροφα την πορεία του διασωθέντος για να φτάσουν στο σημείο από το οποίο αυτός ξεκίνησε, μήπως εντοπίσουν και τους άλλους αγνοούμενους.
Οι πρώτες κουβέντες που είπε στους διασώστες, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν: «Πείτε μου ότι είμαι ζωντανός! Ευτυχώς ζω...Πείτε μου ότι ζω! Άκουγα και άλλες φωνές όλες αυτές τις ημέρες, από άλλους εγκλωβισμένους».
Καταγγελίες για το πλοίο από το 2017: Θυμίζει «Norman Atlantic»
Καταγγελίες από τον Ιούνιο του 2017 είχε διατυπώσει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας για τις συνθήκες στο πλοίο «Euroferry Olympia» όπως και για το πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi.
Σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας, οι επαγγελματίες οδηγοί τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε «μνήμες Norman Atlantic».
«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δε χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)», ανέφεραν στην επιστολή τους. Σημείωναν δε, ότι οδηγοί «κοιμούνται όπου βρουν», ακόμη και στα οχήματά τους. Στην ίδια επιστολή ανέφεραν ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.
Αναλυτικά, ο Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στην επιστολή του ανέφερε:
- Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
- Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
- Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών - «(μνήμες "Norman Atlantic" κύριε υπουργέ)», επισημαίνουν.
- Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.
- Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
- Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
- Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr