Σκρέκας: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει πρόγραμμα απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο δημιουργίας προγράμματος απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση που υπέβαλλε το ethnos.gr, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νομοσχεδίου για τον κλιματικό νόμο που θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη για την πράσινη μετάβαση της χώρας μέσα στα επόμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα, με δεδομένο ότι η χώρα μας διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους και ρυπογόνους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ενώ ο κλάδος μεταφορών ενοχοποιείται ότι συμβάλλει σημαντικά στις αυξημένες εκπομπές ρύπων, ο κ. Σκρέκας δεν απέκλεισε την ενεργοποίηση του μέτρου της απόσυρσης. Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι το πρόγραμμα απόσυρσης παλιών οχημάτων είναι στο τραπέζι, συζητείται με τα συναρμόδια υπουργεία, πάντα εξετάζεται αυτό το σενάριο, αλλά δεν αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Μέτρα για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης:
Επιπλέον, στο πλαίσιο της παρουσίασης έγινε αναφορά στα μέτρα που θα ληφθούν μέσω του κλιματικού νόμου στην κατεύθυνση ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης. Αναλυτικότερα το νομοσχέδιο προβλέπει:
- Από το 2023, το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων έως 50γρ CO2/χλμ.
- Από το 2030, τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.
- Από το 2025 υποχρεωτικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όλα τα νέα ταξί καθώς και το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτροκίνητα. Στόχος είναι μέχρι το 2023 να κυκλοφορούν στους δρόμους περί τα 2.000 ηλεκτροκίνητα ταξί. Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 τα μέτρα θα εξεταστούν εκ νέου, με σκοπό την επίσπευση και την επέκταση σε επιπλέον περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, ενώ όπως τόνισε ο κ. Σκρέκας, επισπεύδεται η διαδικασία τοποθέτησης φορτιστών στις πόλεις.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα ταξί, ο κ. Σκρέκας έκανε εκ νέου αναφορά στην αύξηση της επιδότησης προκειμένου να ενισχυθεί η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση υπενθυμίζοντας τις εξαγγελίες για επιδότηση ύψους 22.500 ευρώ για την αντικατάσταση του παλαιού ρυπογόνου οχήματος. Σημείωσε ότι το μέτρο θα αφορά σε πρώτη φάση 2.000 ταξί από το σύνολο των 16.000 τονίζοντας ότι δεν επιλύει δια παντός το πρόβλημα, «αλλά είναι μία αρχή».
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr