Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία αποκτά η Αθήνα - Γερασμένος ο στόλος του ΟΑΣΑ
Εντός του Φεβρουαρίου αναµένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισµός του ΟΑΣΑ για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων µε την απόκτηση 93 νέων οχηµάτων, εκ των οποίων τα 12 θα είναι ηλεκτρικά και θα κινούνται στο κέντρο της Αθήνας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Την προµήθεια χρηµατοδοτεί η Περιφέρεια Αττικής µε 30 εκατοµµύρια ευρώ, ενώ αυτές τις ηµέρες οριστικοποιούνται οι προδιαγραφές των οχηµάτων. Πριν από λίγες ηµέρες κλιµάκιο συµβούλων του ΟΟΣΑ συναντήθηκε µε τον διευθύνοντα σύµβουλο του ΟΑΣΑ, Γιάννη Σκουµπούρη στο πλαίσιο της παροχής τεχνικής βοήθειας για την υποστήριξη των τεχνικών προδιαγραφών.
Νέα προµήθεια
Παράλληλα σε συνεργασία µε το υπουργείο Μεταφορών, θα ακολουθήσει νέα προµήθεια 360 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και 40 αρθρωτών τρόλεϊ.
Την αναγκαιότητα της ανανέωσης του στόλου µε την προσθήκη ηλεκτροκίνητων λεωφορείων το περιβαλλοντικό αποτύπωµα των οποίων είναι µηδενικό, υπογράµµισε στην οµιλία του σε ηµερίδα για την ηλεκτροκίνηση και ο πρόεδρος του Οργανισµού, Τάσος Ταστάνης. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία αντιστοιχούν, σήµερα, µαζί µε τα υβριδικά, σε περίπου 10% της ευρωπαϊκής αγοράς µε την τάση να είναι σταθερά ανοδική.
Η σταδιακή ανανέωση του γερασµένου στόλου αποτελεί βασική προτεραιότητα για το υπουργείο Μεταφορών
Είναι χαρακτηριστικό ότι βρίσκονται σε προχωρηµένο στάδιο οι συζητήσεις για τη σύνταξη Οδηγίας που θα προβλέπει ότι το 50% των νέων αστικών λεωφορείων από το 2025 και το 75% από το 2030 θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Ωστόσο, σύµφωνα µε τον κ. Ταστάνη, προς το παρόν «το κόστος των ηλεκτροκίνητων οχηµάτων παραµένει υψηλό, ενώ και οι αυξηµένες ανάγκες για συσσωρευτές επί του λεωφορείου περιορίζουν το ωφέλιµο φορτίο και τη χωρητικότητά του εφόσον επιδιώκεται µεγαλύτερη αυτονοµία».
Σήµερα ο στόλος του Οµίλου ΟΑΣΑ περιλαµβάνει 354 τρόλεϊ και 2.022 θερµικά λεωφορεία, εκ των οποίων το 1/3 κινούνται µε φυσικό αέριο. Ωστόσο τα περισσότερα είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ το σύνολο του στόλου είναι γηρασµένο και ξεπερασµένης τεχνολογίας όσον αφορά στις εκποµπές ρύπων, µε τον µέσο όρο ηλικίας των λεωφορείων να είναι τα 13,9 έτη και των τρόλεϊ τα 15,3 έτη. Ανάλογη είναι η κατάσταση στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς φαίνεται ότι η τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων είναι κυρίαρχη στα αστικά λεωφορεία (85%-90%).
Το κόστος κτήσης ενός λεωφορείου άλλης τεχνολογίας για τα 12µετρα οχήµατα φυσικού αερίου είναι περίπου 20% υψηλότερο από τα πετρελαιοκίνητα, ενώ για τα υβριδικά είναι περίπου 50% υψηλότερο. Ωστόσο, η συγκεκριµένη τεχνολογία επιφέρει µείωση κατά 75% στην καταναλισκόµενη ενέργεια και µηδενισµό των εκπεµπόµενων αέριων ρύπων και του θορύβου.
Βία κατά των γυναικών: Τι είναι το Risk Tool που θα κρίνει την επικινδυνότητα των κακοποιητών - Χιλιάδες καταγγελίες μέσα στο 2024
Νέα καταγγελία για το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο: Στρατιώτης πέθανε έπειτα από επέμβαση – Αμέλεια καταγγέλλει η οικογένειά του
Παρανάλωμα του πυρός η μεγαλύτερη παραγκούπολη της Μανίλα - Συνταρακτικό βίντεο
Μίλτος Πασχαλίδης: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε λογοκρισία, αυτό είναι ένα πηγάδι που δεν έχει πάτο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr