Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα «άγονα» δρομολόγια για άλλα 15 χρόνια
Σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ εξήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Την πρόθεση της κυβέρνησης να εκχωρήσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ την εκτέλεση υπηρεσιών υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, δηλαδή τα λεγόμενα δρομολόγια της «άγονης» γραμμής για ακόμα 15 χρόνια επιβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής επιλέγοντας να αναφερθεί στο επερχόμενο μνημόνιο συνεργασίας την ημέρα της αποχώρησης του έως χθες διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη από την εταιρία.
Υπενθυμίζεται ότι για την κάλυψη των συγκεκριμένων δρομολογίων με την υφιστάμενη σύμβαση η ιταλική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνει ετησίως από το Ελληνικό Δημόσιο ποσό 50 εκατομμυρίων το χρόνο.
Ο κ. Καραμανλής υποδεχόμενος το τρένο «Connecting Europe» αν και παραδέχτηκε ότι «στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος έχει μείνει πίσω», τόνισε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να καλυφθεί το χαμένο έδαφος και επανέλαβε ότι η κυβέρνηση έχει εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ.
«Μέσα σε αυτό το πρόγραμμα έργων, κεντρική και ιδιαίτερα κρίσιμη θέση έχουν τα σιδηροδρομικά έργα. Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε την ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει προσθέτοντας πως ο στρατηγικός στόχος είναι να μετατραπεί η χώρα μας σε έναν κόμβο υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης: «Με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί για παράδειγμα να επεκταθεί ο θαλάσσιος διάδρομος, που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε έναν χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη» είπε.
Αναφορικά με τον σχεδιασμό του υπουργείου σημείωσε ότι δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.
«Πιο συγκεκριμένα, προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. Αλλά αναβαθμίζουμε και το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης. Επιπλέον, προχωράμε με Μνημόνιο Συνεργασίας 10 + 5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για εκτέλεση υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας. Κάτι που αποτελεί μια σπουδαία επένδυση», τόνισε ο κ. Καραμανλής υπογραμμίζοντας ότι οι δημοπρατήσεις θα αφορούν σιδηροδρομικά έργα πακέτο, ή αλλιώς “turn-key”, χωρίς κατατμήσεις, «που οδηγούν σε εγκληματικές καθυστερήσεις και σε υπερβάσεις προϋπολογισμών».
Εξήγησε ότι πολλά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας ήταν παρατημένα επί χρόνια, κυρίως επειδή η αρχιτεκτονική τους και οι διαδικασίες δημοπράτησής τους ήταν προβληματικές.
Να σημειωθεί ότι στο περίπτερο της ΕΡΓΟΣΕ στην 85η ΔΕΘ κυριαρχεί ο διαδραστικός χάρτης με τα στρατηγικής σημασίας έργα, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, τα οποία δημοπρατούνται με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Οι επισκέπτες, με τη βοήθεια της οθόνης αφής, έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν μόνοι τους ενδιαφέρουσες πληροφορίες για κάθε ένα από τα έξι κομβικά έργα, που θα συντελέσουν στην αναβάθμιση της διασυνοριακής διασύνδεσης της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη και στη σύνδεση των κύριων λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, τα έργα αυτά αφορούν τη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και της Καβάλας καθώς και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης.
Ακόμη, στο περίπτερο, στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ ενημερώνουν και για την πορεία σημαντικών έργων στον βασικό κορμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας που υλοποιούνται και δημοπρατούνται με μειοδοτικούς διαγωνισμούς συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 815,5 εκατ. ευρώ.
Αλλαγή διοίκησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την αποχώρηση του έως σήμερα διευθύνονοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη, ανακοίνωσε σήμερα και επίσημα η εταιρία.
Οπως ενημερώνει, «κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ο μέχρι σήμερα Διευθύνων Σύμβουλος, Καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, υπέβαλε την παραίτησή του. Το Διοικητικό Συμβούλιο σε συνέχεια της αποδοχής της, ευχαρίστησε τον κ. Τσαλίδη για την πολύτιμη συνεισφορά του στην εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του».
Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε ότι την ανάληψη της θέσης του κ. Τσαλίδη προσωρινά αναλαμβάνει ο Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., καθηγητής Dario Lo Bosco, εν αναμονή της σύγκλησης της Συνέλευσης των Μετόχων, με την οποία θα ανασυγκροτηθεί σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο, προκειμένου να ορισθεί ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος.
Επιπλέον, ο κ. Luca Zuccala αναλαμβάνει το ρόλο του Διευθυντή Λειτουργίας Μεταφορών, στο πλαίσιο διασφάλισης υψηλής ποιότητας και ασφάλειας, γεγονός που αποτελεί θεμελιώδη δέσμευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
Στην ίδια ανακοίνωση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει ότι «για το αμέσως επόμενο διάστημα προσβλέπει σε σημαντικές συνέργειες με τις Κυβερνητικές Αρχές και τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να επιταχυνθεί η ανανέωση του στόλου οχημάτων με νέα τρένα υδρογόνου καθώς και η εφαρμογή ενός συστήματος car και bike sharing που θα συνδέει αρμονικά τον σιδηρόδρομο με τις πόλεις».
Ο απερχόμενος επικεφαλής της εταιρίας, πάντως, στην επιστολή αποχαιρετισμού των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ άφησε αιχμές για τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στα σιδηροδρομικά έργα της χώρας, όπως έγραψε χθες το «ethnos.gr»: «Ελπίζω ότι η Ελληνική Πολιτεία θα αντιληφθεί επιτέλους τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος στην ανάπτυξη της οικονομίας και θα προχωρήσει άμεσα στα απαιτούμενα έργα τα οποία θα βελτιώσουν την ασφάλεια και την αξιοπιστία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου και θα αυξήσουν την χωρητικότητα του εθνικού δικτύου. Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι η τελευταία ευκαιρία για τη χώρα μας», σημείωσε χαρακτηριστικά στην επιστολή του κάνοντας σε άλλο σημείο λόγο και για τις «υποχρεωτικές βραδυπορίες», εξαιτίας της κατάστασης του δικτύου.
Επίθεση με βιτριόλι: Διακοπή στη δίκη - Μετατροπή κατηγορίας θα ζητήσει η κατηγορούμενη
Παγώνη: Απέτυχε το πρόγραμμα εμβολιασμού - Θα γίνουν αρκετές διορθώσεις στα μέτρα
Εισφορά αλληλεγγύης: Πόσα κερδίζουν δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι μετά το πάγωμα
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr