Μετρό: Αυτές είναι οι μελλοντικές επεκτάσεις και οι σταθμοί
Πως θα φτάσει το μετρό στο νέο κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Τμήμα της μελλοντικής γραμμής 5, η οποία αναμένεται να φτάσει μέχρι την Ηλιούπολη, θα αποτελεί ο κλάδος του μετρό που θα συνδέει τον Ευαγγελισμό με τον Υμηττό και συγκαταλέγεται επί του παρόντος στις επεκτάσεις της γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) του έργου που συμβασιοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες.
Το εν λόγω τμήμα μάλιστα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να εξυπηρετεί το κυβερνητικό πάρκο, το οποίο όπως ανακοινώθηκε θα δημιουργεί στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό αυξάνοντας δραματικά τον κυκλοφοριακό φόρτο στην περιοχή.
Τις ανακοινώσεις για τις επεκτάσεις του μετρό έκανε στο πλαίσιο του συνεδρίου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) για την Πράσινη Συμφωνία ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας. Σύμφωνα με όσα είπε, ο σχεδιασμός της εταιρίας περιλαμβάνει 4 επεκτάσεις της γραμμής 4 που εντός του καλοκαιριού θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται με στόχο να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2029, ενώ παράλληλα μελετώνται και οι επεκτάσεις της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, της γραμμής 1 προς Καλλιθέα και Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά και της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα.
Η κατασκευή της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που εκτελείται σήμερα στην Ευρώπη με προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ) και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 340.000 επιβάτες την ημέρα.
Παράλληλα ολοκληρώνονται οι εργασίες για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά με τους τρεις υπολειπόμενους σταθμούς Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο να έχουν ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2022 οπότε και η απόσταση από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας προς το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα μειωθεί στα 50 λεπτά.
Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών, έγιναν αρχαιολογικές ανασκαφές σε έκταση 30.000 στρεμμάτων και αναδείχθηκαν πάνω από 10.000 ευρήματα.
Αναλυτικά, οι επεκτάσεις της γραμμής 4, στις οποίες αναφέρθηκε ο κ. Κουρέτας είναι:
- Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη με 6 σταθμούς. Η επέκταση βρίσκεται υπό ωρίμανση και έχει προϋπολογισμό 600 εκατομμύρια ευρώ. Έχουν ανατεθεί τα τοπογραφικά. Η επέκταση από το Άλσος Βεΐκου θα πηγαίνει προς τα Πευκάκια και θα καταλήγει στην Πετρούπολη
- Γουδή - Μαρούσι με 8 σταθμούς: υπό ωρίμανση. Ο προϋπολογισμός είναι 800 εκατομμύρια ευρώ. Υπάρχει προκαταρκτική μελέτη (τοπογραφικά, γεωτεχνικά, στοιχεία προμελέτης). Θα είναι η επέκταση που θα συνδέει τον άξονα της λεωφόρου Κηφισίας με το Μαρούσι.
- Μαρούσι – Εθνική Οδός με 3 σταθμούς: Υπό ωρίμανση. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 300 εκατομμύρια ευρώ και έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές εργασίες και η χάραξη.
- Κλάδος Ευαγγελισμός – Υμηττός με 3 σταθμούς. Θα αποτελέσει τμήμα της γραμμής 5 και σχεδιάζεται ώστε να εξυπηρετήσει την περιοχή του παλαιού εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ όπου προβλέπεται η εγκατάσταση υπουργείων και υπηρεσιών. Ο προϋπολογισμός της επέκτασης ανέρχεται σε 350 εκατομμύρια ευρώ. Οι γραμμές 4 και 5 σχεδιάζεται να μοιράζονται ένα κοινό τμήμα (και 3 σταθμούς) στο κέντρο της Αθήνας, το τμήμα Ευαγγελισμός – Κολωνάκι – Ακαδημία, ενώ στη συνέχεια θα διαχωρίζονται σε κλάδους με διαφορετική κατεύθυνση.
Παράλληλα σχεδιάζονται:
- Επέκταση της γραμμής 2 προς Ιλιον: Εκπονείται μελέτη δημοπράτησης του έργου εντός του 2022. Η επέκταση θα περιλαμβάνει 3 νέους σταθμούς και θα έχει συνολικό μήκος 4 χιλιομέτρων, ενώ σε επόμενη φάση η επέκταση σχεδιάζεται να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 350 εκατομμύρια ευρώ και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 51.000 επιβάτες ημερησίως.
- Επέκταση Γραμμής 1 προς Καλλιθέα και ΚΠΙΣΝ: Περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειου κλάδου μετά το σταθμό Θησείο με συνολικό μήκος περίπου 5 χιλιομέτρων. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 450 εκατομμύρια ευρώ και η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση φτάνει τα 65.000 άτομα. Εντός του έτους προγραμματίζεται να δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές εργασίες και έρευνες. Σε επόμενη φάση ανάπτυξης το έργο θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.
- Επέκταση Γραμμής 2 προς Γλυφάδα: Θα έχει συνολικό μήκος 4,4 χιλιομέτρων και βάσει πρόσφατης συγκοινωνιακής μελέτης αναμένεται να εξυπηρετεί περί τους 57.000 επιβάτες ημερησίως. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 300 εκατομμύρια ευρώ.
Υποχρεωτικός εμβολιασμός: Στο τραπέζι για Πυροσβεστική, Αστυνομία, Λιμενικό, ΕΚΑΒ
Self test: Αρχίζει ξανά η δωρεάν διάθεση στα φαρμακεία από 1η Ιουλίου- Ποιους αφορά
Σχολεία: Όλες οι αλλαγές από τη νέα χρονιά - 17 ερωτήσεις και απαντήσεις
Παγκόσμιος Οργανισμός Μετεωρολογίας για Καναδά: Δεν υπάρχουν λόγια για τους 49,5 βαθμούς Κελσίου
Γιατί το εύρος της συμμετοχής στις προεδρικές εκλογές αναδεικνύεται σε υπαρξιακό όρο για τον ΣΥΡΙΖΑ: Τα φαβορί για τον δεύτερο γύρο
Αμαλιάδα: Ανοίγει ο κύκλος των καταθέσεων για τα νεκρά παιδιά της Μουρτζούκου – Τι κατέθεσε η μητέρα της 24χρονης
Σοκ στην Ιταλία: 22χρονη πέθανε μετά από πλαστική στη μύτη - Είχε βρει τον γιατρό στο Tik Tok
Premier League: Ιστορικός διασυρμός της Σίτι απ' την Τότεναμ στο Έτιχαντ με 0-4!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr