Μετρό - Γραμμή 4: Υπεγράφη η σύμβαση για την υλοποίηση - Που θα βρίσκονται οι σταθμοί
Αυτόματα τρένα χωρίς οδηγούς, 15 νέους σταθμούς και προβλέψεις κυβερνοασφάλειας φέρνει η νέα γραμμή Αλσος Βείκου - Γουδή🕛 χρόνος ανάγνωσης: 16 λεπτά ┋
Ριζικά θα αλλάξει το συγκοινωνιακό τοπίο της Αθήνας η γραμμή 4 του μετρό, η οποία με τη σημερινή υπογραφή της σύμβασης έναρξης εργασιών μπαίνει οριστικά σε τροχιά υλοποίησης φέρνοντας μαζί της καινοτομίες, μεταξύ των οποίων και η δρομολόγηση είκοσι τρένων χωρίς οδηγό.
Η γραμμή στο τμήμα άλσος Βείκου – Γουδή θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, θα διατρέχει τέσσερις δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου), θα έχει μήκος 13 χιλιόμετρα, ενώ εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως. Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των επόμενων ετών με προυπολογισμό που φτάνει το 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ συν ΦΠΑ και βάσει της σύμβασης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια, αν και το πιο ρεαλιστικό σενάριο μιλάει για την παράδοσή της σε εμπορική λειτουργία σε περίπου μία 10ετία. Θα αποσυμφορήσει σημαντικά τους υφιστάμενους σταθμούς στο κέντρο της πόλης μειώνοντας κατά τουλάχιστον 53.000 τα κυκλοφορούντα οχήματα στους δρόμους της Αθήνας.
Παράλληλα θα μικρύνει σημαντικά τις αποστάσεις για την κίνηση στην πόλη αφού θα απαιτούνται μόλις:
- 8,5 λεπτά για να φτάσει ο επιβάτης από το Αλσος Βείκου στην οδό Ακαδημίας.
- 14 λεπτά για να διανύσει την απόσταση Αλσος Βείκου - Πανεπιστημιούπολη και
- 12,5 λεπτά για τη διαδρομή από την Καισαριανή στο Αλσος Βείκου.
Η σύμβαση έναρξης εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας από την Αττικό Μετρό ΑΕ με την ένωση εταιρειών «J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM Transport S.A», υπεγράφη πριν λίγα λεπτά στο Θέατρο Άλσος Βεΐκου, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Αντιπρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νικόλαος Κουρέτας και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης.
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της οριστικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».
Το συμβατικό τίμημα του έργου είναι, περίπου 1,2 δισ ευρώ συν ΦΠΑ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.
Το έργο καταφέρνει να μπει σε τροχιά υλοποίησης ύστερα από 15 χρόνια εμποδίων, καθυστερήσεων, προσφυγών, αλλά και της οικονομικής κρίσης.
Στη συμβασιοποίηση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου των επόμενων ετών, αναφέρθηκε στην εκδήλωση της υπογραφής της σύμβασης ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα «έργο που ξεκινά σε μια εποχή που η χώρα μας γυρίζει σελίδα καθώς αφήνουμε πίσω μας την πανδημία».
Υπενθύμισε μάλιστα μία παρέμβασή του στη Βουλή από το 2006, όταν είχε επισημάνει ότι «αν δεν προχωρήσουμε γρήγορα στην επέκταση του δικτύου του Μετρό, η Αθήνα θα παραλύσει» ανέφερε προσθέτοντας ότι «15 χρόνια μετά η πρόβλεψη αυτή εξακολουθεί να είναι επίκαιρη».
Αναφερόμενος στις δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεραστούν μέχρι να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα ο κ. Μητσοτάκης είπε πως «όταν ήρθαμε στα πράγματα το ζήτημα της γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος. Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε και τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού».
Μιλώντας για τη σημασία των έργων στις ράγες, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι σύντομα θα υπάρξουν εξαγγελίες για μεγάλα σιδηροδρομικά έργα «που σκοπεύουμε να δρομολογήσουμε απο δω και στο εξής».
Τόσο ο ίδιος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρίας Αβαξ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, πάντως, έκαναν ειδική επισήμανση στο γεγονός ότι ένα έργο αυτού του μεγέθους που θα εκτελεστεί σε κατοικημένες κεντρικές περιοχές και σε περιοχές με έντονη δραστηριότητα, όπως η γραμμή 4 του μετρό, αναπόφευκτα θα δημιουργήσει αναστάτωση στους κατοίκους. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε η αρωγή και των δήμων ώστε οι οχλήσεις να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες. Από την πλευρά του ο κ. Μιτζάλης δεσμεύτηκε ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα του έργου.
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής υπογράμμισε τη σημασία της ευρωπαικής οικογένειας στην ολοκλήρωση μεγάλων και μικρότερων έργων τονίζοντας ότι «180 δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμάται ότι εισήλθαν στην ελληνική οικονομία από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε. Ας αναλογιστούμε πως θα ήταν σήμερα η Ελλάδα αν δεν είχε μπει στην Ευρώπη και πόσο κινδυνεύσαμε πριν λίγα χρόνια να βρεθούμε στο περιθώριο της Ευρώπης» σημείωσε, αναγνωρίζοντας, πάντως ότι «τα μεγάλα έργα είναι άθροισμα προσπαθειών διαφορετικών κυβερνήσεων».
Υπενθυμίζεται ότι μετά τις πολυετείς καθυστερήσεις τον Δεκέμβριο του 2019 επανεκκίνησε η διαδικασία ελέγχου των υποφακέλων Δικαιολογητικών συμμετοχής και Τεχνικής Προσφοράς, που είχε σταματήσει. Τότε είχαν ακολουθήσει νέες προσφυγές, αλλά τελικώς δικαιώθηκε η επιχειρηματολογία της Αττικό Μετρό στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), προχώρησε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και φτάσαμε στην ανάδειξη αναδόχου.
Περίπου στα τέλη του περασμένου Μαρτίου υπεγράφη και η σύμβαση για την εργολαβία των Πρόδρομων Εργασιών, οι οποίες αφορούν στη μετατόπιση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις.
Οι σχετικές διαδικασίες έχουν ήδη ξεκινήσει ενώ εντός του καλοκαιριού θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια, όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο κ. Καραμανλής.
Τα τεχνικά στοιχεία του έργου
Το πρώτο τμήμα Γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας.
Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός), θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού και ιδίως ο σταθμός του Συντάγματος.
Η Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη.
Θα συνδέεται δε με τις υφιστάμενες Γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χλμ από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.
Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Οι σταθμοί της νέας γραμμής θα διαθέτουν αποβάθρες 80 μέτρων αντί των 110 στις υπόλοιπες και σε αυτές θα τοποθετηθούν θύρες ασφαλείας, οι οποίες θα εξυπηρετούν τα 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό που θα παραληφθούν, δηλαδή το τροχαίο υλικό που περιλαμβάνεται στο έργο μαζί με όλα τα απαιτούμενα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.
Θα κατασκευαστεί επίσης ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
Θα κατασκευαστούν τέλος δύο επισταθμοί γραμμής πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφόρο Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη), για την εναπόθεση των νέων συρμών, τον καθαρισμό και τη συντήρησή τους.
Κατά μήκος της Γραμμής 4 προβλέπονται εννέα φρέατα ενδιάμεσα ή τερματικά, δηλαδή τα φρέατα ΕΥΔΑΠ, Βεΐκου – Πλυντήριο – Συντήρηση, Βιβλιοθήκης, Διακλάδωσης Ευαγγελισμού, Φορμίωνος, Νήαρ Ηστ, Δικαιοσύνης, ΤΒΜ Κατεχάκη, ΓΝΑ.
Η κύρια σήραγγα στο σύνολο του έργου θα είναι διπλής τροχιάς, εσωτερικής ελάχιστης διαμέτρου 8,48 μ, συνολικού μήκους περίπου 10.144 μ και θα κατασκευασθεί με κατ’ ελάχιστον δύο καινούργια μηχανήματα ΤΒΜ (Tunnel Boring Machine, δηλαδή μηχάνημα διάτρησης σηράγγων, ο γνωστός “μετροπόντικας”) ολομέτωπης κοπής.
Τα υπόλοιπα τμήματα αποτελούνται από σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μονής τροχιάς, μεταβαλλόμενης διατομής και τριπλής τροχιάς.
Ο σταθμός των Εξαρχείων
Η κατασκευή του σταθμού των Εξαρχείων, για τον οποίο καταγράφηκαν ήδη οι πρώτες αντιδράσεις με την απομάκρυνση τοπογράφων από την πλατεία, αποτελεί ένα από τα μεγάλα στοιχήματα του έργου. Οπως επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν άλλαξε το σχεδιασμό. Ο σταθμός των Εξαρχείων ήταν εξαρχής στην πλατεία σύμφωνα με το σχεδιασμό, που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεύτερον, για εμάς δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα αφήσουμε στο ημίφως και σίγουρα δεν υπάρχουν άβατα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Προσέθεσε μάλιστα ότι στο παρελθόν, και σε άλλες περιοχές υπήρχαν αντιδράσεις και τώρα αυτοί που τότε αντιδρούσαν έχουν μείνει χωρίς μετρό και «χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο», είπε διαβεβαιώνοντας ότι δε θα αφήσει να συμβεί αυτό σε καμία άλλη γειτονιά της πόλης.
«Ο σχεδιασμός της γραμμής 4 είναι δεδομένος, είναι αυτός που παραλάβαμε και από την προηγούμενη κυβέρνηση και είναι δεδομένο ότι έτσι ακριβώς θα προχωρήσουμε στην υλοποίησή του. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός μας έχει δώσει την οδηγία να προχωρήσουμε, αγνοώντας το όποιο πολιτικό κόστος».
Τόνισε επίσης πως σήμερα, ήδη, πάνω από τους μισούς κατοίκους της Αττικής και το 70% των θέσεων εργασίας, έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. «Με τη Γραμμή 4, αλλά και τον υπόλοιπο σχεδιασμό μας – όπως η επέκταση προς Πειραιά που ολοκληρώνουμε, ή οι επεκτάσεις προς τη Δυτική Αττική και προς τα Νότια προάστια που προετοιμάζουμε. Το μετρό της Αθήνας συνεχίζει να πηγαίνει πιο μακριά, για να μας φέρνει όλους πιο κοντά», κατέληξε.
Για έξοδο ολόκληρων περιοχών από την απομόνωση, αναβάθμιση περιουσιών και μείωση της περιβαλλοντικής έκανε λόγο ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης σημειώνοντας πως «Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, ξεκινά. Με το νέο έργο, εξυπηρετούνται πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας, σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις όπως το ΕΜΠ, η Πανεπιστημιούπολη, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, η Νομική Σχολή, το Μουσείο Μπενάκη. Στην πραγματικότητα δίνει τη δυνατότητα σε πάνω από 300.000 συμπολίτες μας να αφήσουν το αυτοκίνητο. Και να αποσυμφορήσουν τους δρόμους, να βελτιώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων και τη ποιότητα της ζωής μας συνολικά».
Περιβαλλοντικό αποτύπωμα και καινοτομίες
Συνολικά με τη Γραμμή 4 του Μετρό εκτιμάται ότι θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως και η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα.
Οι προδιαγραφές για την Γραμμή 4 ακολουθούν νέα πρότυπα και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, καθώς πολλές απαιτήσεις και διαδικασίες έχουν αλλάξει με βάση την εμπειρία από τα προηγούμενα έργα.
Συνοπτικά, μερικά βασικά σημεία αναβάθμισης και βελτίωσης είναι τα εξής:
1. Γραμμή με τρένα χωρίς οδηγό.
2. Τρένα από φιλικά προς το περιβάλλον και σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά, με υπεραυτόματα και έξυπνα συστήματα λειτουργίας.
3. Πρόβλεψη επιστροφής αναγεννώμενης ενέργειας της πέδης των συρμών.
4. Εξελιγμένα συστήματα αυτομάτου ελέγχου όλων των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων
5. Προβλέψεις κυβερνοασφάλειας στη λειτουργία τρένων και συστημάτων.
6. Εξελιγμένα συστήματα επικοινωνιών και εξυπηρέτησης των επιβατών.
Από τη Γραμμή 4 του Μετρό ξεκινά στην Ελλάδα και η εφαρμογή του μοντέλου Building Information Modeling – το λεγόμενο ΒΙΜ. Μια καινοτόμα πλατφόρμα, που ενισχύεται από την Κομισιόν, αλλά αποτελεί και μέρος των μεταρρυθμίσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Καλύπτει το κενό ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου, συνεισφέροντας στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων, που άλλωστε αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην Ελλάδα.
Θέσεις σταθμών
1. Άλσος Βεΐκου
Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τράλλεων και αποτελεί τερματικό σταθμό.
2. Γαλάτσι
Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας.
3. Ελικώνος
Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από το λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου - παιδική χαρά.
4. Κυψέλη
Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.
5. Δικαστήρια
Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.
6. Αλεξάνδρας
Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη.
7. Εξάρχεια
Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη.
8. Ακαδημία
Ο σταθμός «Ακαδημία» χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων. Είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2.
9. Κολωνάκι
Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη.
10. Ευαγγελισμός
Ο σταθμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και σε γωνία περίπου 60 μοιρών με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.
11. Καισαριανή
Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου και μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.
12.Πανεπιστημιούπολη
Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στο Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του Πανεπιστημιακού χώρου.
13. Ιλίσια
Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια.
14. Ζωγράφου
Ο σταθμός κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Κατασκευάζεται με την μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα.
15. Γουδή
Ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας.
Οι επόμενες φάσεις
Οπως επεσήμανε στην τοποθέτησή του ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, έχουν ήδη ξεκινήσει οι μελέτες επεκτάσεων της γραμμής 4: «Από εδώ στο Αλσος Βείκου προς το Ιλιον και την Πετρούπολη με στόχο την ένωση με τη γραμμή 1 στα Πευκάκια. Από το Γουδή προς το Μαρούσι με πρώτο στόχο την ένωση με τη γραμμή 1 και τον άξονα της οδού Κηφισίας».
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός – Φάρος - Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας. Στην τελική της μορφή θα έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, θα περιλαμβάνει συνολικά 35 σταθμούς και θα αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου - Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς), η συμβαση για το οποίο υπεγραφη σήμερα.
Τμήμα Β: Γουδή - Μαρούσι (μήκους περίπου 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός - Άνω Ηλιούπολη (μήκους περίπου 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου - Πετρούπολη (μήκους περίπου 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι - Εθνική Οδός (μήκους περίπου 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Πανελλήνιες 2021: Οι απαντήσεις στην Ιστορία, τη Φυσική και την Οικονομία
Καιρός – Καύσωνας: Μέχρι πότε θα διαρκέσει, πού θα σημειωθούν 40αρια
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr