Efthymios Savvidis: Ο 15χρονος φαινόμενο του Instagram χτίζει καριέρα μοντέλων και ράπερ στις ΗΠΑ
Ο Μάκης Σαββίδης μας εξηγεί πώς γίνεται να είσαι 15 ετών και να είσαι το... Νο. 8 των πιο επιτυχημένων επιχειρηματιών του digital marketing παγκοσμίως για το 2020!🕛 χρόνος ανάγνωσης: 12 λεπτά ┋
Υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι σε αυτό τον κόσμο. Εκείνοι που προσηλώνονται στην οροθέτηση και επίτευξη νέων στόχων, αντιλαμβανόμενοι ότι η εξέλιξη περνά από διαδοχικά, προσωπικά, milestones. Και εκείνοι που για διάφορους λόγους - επαρκείς ή μη - χάνουν τη μάχη με την αναβλητικότητα και την αδράνεια, μαζί και τη δυνατότητα να τεστάρουν τις ικανότητες του ανθρώπινου εγκεφάλου, καταλήγοντας να ψελλίζουν το «στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα».
Στη δεύτερη κατηγορία θα μπορούσε να ενταχθεί η εξέλιξη ενός νεαρού που για «ψυχαγωγικούς λόγους» περνά ατελείωτες ώρες πάνω από το κινητό του τηλέφωνο και αφήνεται σε ένα «αόριστο» μέλλον, συνειδητοποιώντας αργά ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός, τα κατάλληλα εφόδια και η προαιώνια από τους γονείς προτροπή «να πάρεις ένα χαρτί» ήταν κάτι πολύ περισσότερο από... ενοχλητικά κλισέ.
Και στην πρώτη κατηγορία είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ενταχθεί η περίπτωση του Μάκη Σαββίδη. Που επίσης περνά ατελείωτες ώρες πάνω από το κινητό, αλλά μόλις στα 15 χρόνια του αυτό συμβαίνει για αμιγώς επαγγελματικούς λόγους! Το όνομα Efthymios Savvidis δεν λέει τίποτα (τουλάχιστον για την ώρα) στο ελληνικό «τεχνολογικό» κοινό, είναι όμως ήδη αναγνωρίσιμο στις ΗΠΑ, μέσω των ιστοσελίδων που ασχολούνται με τις διαδικτυακές επιχειρήσεις και τη βιομηχανία του internet.
Ο Έλληνας teenager έχει προβληθεί περίπου ως «φαινόμενο» από 7 έως 8 τέτοιου είδους sites, από τα οποία καλείται, μεταξύ άλλων, στις συνεντεύξεις του να δώσει συμβουλές για το πώς μπορεί κανείς να αξιοποιήσει επαγγελματικά - χωρίς να είναι fashion icon - τις τεράστιες δυνατότητες του Instagram. Στο σχετικό δημοσίευμα του Yahoo μάλιστα, ο Σαββίδης κατατάσσεται στην 8η θέση παγκοσμίως των top επιχειρηματιών του digital marketing για το 2020!
Σύμφωνα με τον Μάκη, «το Διαδίκτυο είναι ένας αχανής ωκεανός δράσης και ευκαιριών», που «μπορεί κάποιος να ανακαλύψει αν εργαστεί με πλάνο και θέσει ως στόχο την εξέλιξη βήμα-βήμα».
Τι είναι αυτό που κάνει, λοιπόν, ο ίδιος; Πώς έχει καταφέρει να θεωρείται στα 15 του μόλις χρόνια αυθεντία στις ΗΠΑ στο ψηφιακό μάρκετινγκ και σε αυτό που οι αγγλόφωνοι αποκαλούν online industry;
Ο Μάκης είχε την ευφυία ή την έμπνευση – πείτε το όπως θέλετε – να αντιληφθεί πολύ νωρίς την επιχειρηματική δυναμική του Instagram και να δουλέψει σκληρά και μεθοδικά για να κατανοήσει τον τρόπο αξιοποίησής της. Μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια ενασχόλησης μπορεί να χαρακτηριστεί εμπειρογνώμονας στην ανάπτυξη σελίδων στο Instagram, μέσω της προσέλκυσης followers. Ως γνωστόν, το υλικό ανάρτησης σε αυτές είναι η μία και μοναδική μέθοδος και για τον Μάκη είναι πια τόσο οικείες αυτές οι τεχνικές που μιλάμε για επίπεδα 10.000 νέων ακολούθων σε καθημερινή βάση!
Το πρώτο βήμα, λοιπόν, ήταν η αναγωγή του σε δεινό influencer, υπό την έννοια ότι έχει φτάσει τις τέσσερις σελίδες του να έχουν πάνω από 1,2 εκατ. ακόλουθους, με το «βαρύ πυροβολικό» του να αριθμεί κοντά στο μισό εκατομμύριο. Η ιδέα για το εμπόριο τού προέκυψε με αφορμή ένα διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι και τη μεγάλη ζήτηση που είχαν από χρήστες του Instagram διάφοροι χαρακτήρες του. Ξεκίνησε έτσι τις πωλήσεις προϊόντων στις σελίδες του και την παροχή υπηρεσιών σε επώνυμους influencers του εξωτερικού, φιλοξενώντας δικό τους διαφημιστικό υλικό.
Προϊόντος του χρόνου η δράση και ικανότητά του να εκτοξεύει την απήχηση στις σελίδες που ελέγχει, έγιναν αντιληπτές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (που, όπως και να το κάνουμε, είναι… μερικά χρόνια μπροστά από μας στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα). Το ένα έφερε το άλλο και πλέον ένας αυτοδίδακτος πιτσιρικάς από τη Πετρούπολη - αριστούχος, πάντως, κάτοχος του Proficiency - έχει πελατολόγιο στις ΗΠΑ, από τον κόσμο του μόντελινγκ και της ραπ μουσικής, αναλαμβάνοντας ουσιαστικά την αύξηση της δημοτικότητας των εν λόγω celebrities μέσω των social media.
Ένα είδος μάνατζερ κοινωνικών δικτύων, με διαχειριστικό και συμβουλευτικό ρόλο, που στο δικό του βαθμό δεν επιτελεί κανένας άλλος Έλληνας, τουλάχιστον για την ώρα.
Εμπειρογνώμονας ετών 15...
Δεν έχει σημασία με ποιον τρόπο υπέπεσαν στην αντίληψή μου τα αμερικάνικα δημοσιεύματα για τον Μάκη, σημασία έχει ότι με αφορμή αυτά επικοινώνησα μαζί του για να πάρω μια καλύτερη ιδέα της δραστηριότητάς του. Τον συνάντησα, λοιπόν, στο «Big Mouth» στο Χαλάνδρι και η περίπου μία ώρα που πέρασα μαζί του ήταν μια γερή υπενθύμιση του «αξιώματος» ότι πίσω από κάθε επιτυχία βρίσκεται με bold γράμματα η έννοια «στοχοπροσήλωση».
- Πώς ξεκίνησε όλο αυτό, πώς αντιλήφθηκες ότι επενδύοντας χρόνο σε αυτή τη διαδικασία θα μπορούσες σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα να φτιάξεις ουσιαστικά μια δική σου ψηφιακή επιχείρηση;
Η αφετηρία ήταν η τεράστια ζήτηση που είχαν κάποιοι χαρακτήρες ενός διαδικτυακού video game. Ξεκίνησα να τους εμπορεύομαι διαδικτυακά και έτσι αποκόμισα τα πρώτα κέρδη. Παράλληλα, η περιέργεια που είχα για να μάθω πώς αυξάνεται το reach σε μια σελίδα του Instagram, με έκανε να αναζητήσω τα εργαλεία που απαιτούνται. Αφιέρωσα πολύ χρόνο σε αυτό, δεν σας κρύβω ότι το lockdown με βοήθησε πάρα πολύ, υπό την έννοια ότι σταμάτησαν σχολεία, εξωσχολικές δραστηριότητες και έξοδοι. Οι γονείς μου, τους οποίους είχα ήδη προϊδεάσει, με άφησαν να περνάω όσο χρόνο ήθελα με το κινητό (!) και έτσι είχα τη δυνατότητα να αφοσιωθώ.
- Και ποια είναι αυτά τα απαιτούμενα εργαλεία για την αύξηση της απήχησης;
Προφανώς, το ελκυστικό περιεχόμενο, αυτό που ονομάζουμε viral. Βασικά, τα χιουμοριστικά memes και videos, αυτά με μεγάλες δυνατότητες κοινοποίησης που μέσω της διάδρασης αυξάνουν τον αριθμό των followers. Όλα αυτά δηλαδή που ανεβάζουν το engage, προκαλώντας sharing, comments, tags ή ενσωμάτωση σε stories χρηστών.
Πολλά τα παίρνεις έτοιμα από κάτι σαν κοινές δεξαμενές που έχουμε όσοι ασχολούμαστε με αυτό το αντικείμενο. Υπάρχει συνεργασία μεταξύ μας, ανταλλάζουμε ιδέες, γνώση και υλικό - αυτό είναι ένα σημαντικό κομμάτι στη διαμόρφωση του know how. Βέβαια τα πιο αποδοτικά memes και videos είναι αυτά που φτιάχνεις μόνος σου. Η κατανόηση της κατάλληλης συχνότητας των αναρτήσεων και του αλγόριθμου παίζει, επίσης, ρόλο.
Όλα αυτά βέβαια στα αγγλικά, οι σελίδες μου δεν είναι ελληνόγλωσσες. Οι δυνατότητες που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα είναι απεριόριστες, αλλά αυτό προϋποθέτει τη χρήση της αγγλικής γλώσσας για να είσαι ορατός σε global επίπεδο.
- Απαιτεί πολύ χρόνο αυτή η διαδικασία; Πώς είναι η καθημερινότητα σου;
Κάνω ότι και τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας μου, έχω εκτός από το σχολείο εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως η αναρρίχηση, ενώ τα Σαββατοκύριακα θα βγω έξω με φίλους. Τον υπόλοιπο ελεύθερο χρόνο μου όμως αναγκαστικά τον αφιερώνω εκεί, είναι απαραίτητη η καθημερινή τριβή, για περίπου πέντε ώρες κατά μέσο όρο. Το θετικό είναι ότι μπορείς να βρίσκεσαι οπουδήποτε και να δουλεύεις.
- Πόσες σελίδες έχεις και ποιος είναι ο συνολικός αριθμός followers σε αυτές;
Αυτή τη στιγμή είναι τέσσερις με περίπου 1,2 εκατ., αλλά αυτό αλλάζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Μπορεί δηλαδή να πουλήσω κάποια, να ξεκινήσω άλλη από το μηδέν και ουσιαστικά αυτή είναι μια διαδικασία που ανακυκλώνεται. Το συνολικό network όμως των σελίδων που διαχειρίζομαι, μαζί με αυτές των πελατών, ξεπερνά τα 5 εκατ.
- Τι εννοείς να πουλήσεις κάποια;
Οι σελίδες με μεγάλο αριθμό followers έχουν μεγάλη ζήτηση. Είναι και αυτό ένα επιχειρηματικό πεδίο, που ευδοκιμεί ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Αν μια προσφορά κριθεί καλή, τότε το deal προχωρά. Το σημαντικό βέβαια είναι να επενδύονται εκ νέου αυτά τα χρήματα, ώστε να προχωρά και η εξέλιξη.
- Με τις ΗΠΑ πώς ξεκίνησες τις συνεργασίες; Σε πλησίασε αρχικά κάποιος celebrity;
Πρώτος εγώ προσφέρθηκα να αναλάβω τη διαχείριση σελίδας ενός υποψήφιου πελάτη. Το πιο σημαντικό είναι να είσαι συνεπής σε αυτά που έχεις δεσμευτεί να κάνεις. Μετά σε μαθαίνουν και άλλοι και κάπως έτσι «ανοίγει» το πελατολόγιο. Η μαγική λέξη είναι η «εμπιστοσύνη». Αν είσαι σωστός, θα ξεχωρίσεις και το όνομά σου θα διοχετευθεί ως εχέγγυο αξιοπιστίας μέσω των social media.
- Ποιο είναι το δικό σου job description στις υπηρεσίες που παρέχεις στα μοντέλα και τους ράπερ;
Αρχικά ενημερώνομαι για το διαθέσιμο μπάτζετ και τους λέω τι μπορώ να προσφέρω με βάση αυτό. Με την τεχνογνωσία που έχω αυξάνω σε μηνιαία βάση τους followers στη σελίδα τους ενώ τους μαθαίνω και πώς να βγάζουν χρήματα μέσω του Instagram. Σε αρκετές συμφωνίες αναλαμβάνω και τα connections με τις εταιρείες που θέλουν να διαφημίσουν προϊόντα στις σελίδες τους.
Ο λόγος που δεν πάνε απευθείας αυτοί στις εταιρείες είναι ότι εγώ έχω άμεση επαφή μαζί τους και κλείνω συμφωνίες για λογαριασμό των πελατών με καλύτερους όρους. Κάνω δηλαδή ουσιαστικά το sponsorship, στο οποίο υπάγεται και η αποκόμιση εσόδων μέσω του advertisement. Η δυνατότητα ανάληψης τέτοιου ρόλου οφείλεται στη φήμη που έχει δημιουργήσει κάποιος στην αγορά του Instagram.
- Και πόσοι είναι αυτοί οι επώνυμοι ή εκκολαπτόμενοι τέτοιοι πελάτες που έχεις στις ΗΠΑ;
Ο αριθμός δεν είναι σταθερός. Η διάρκεια μιας συμφωνίας ποικίλει. Ένα μήνα μπορεί να έχω πέντε πελάτες και έναν άλλο έως και 50. Επιπλέον, μπορεί για κάποιο διάστημα να αποφασίσω να ασχοληθώ αποκλειστικά με τις σελίδες μου.
- Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον που θα ήθελε να δοκιμάσει κάτι αντίστοιχο;
Αυτό που θα πρότεινα είναι να μην απογοητεύεται και να θέτει κάθε φορά στόχους σε ένα εφικτό επίπεδο. Πολλοί άνθρωποι ονειρεύονται πολλά, τα θέλουν όλα γρήγορα, χωρίς υπομονή και αυτό τους εμποδίζει να προχωρήσουν βήμα - βήμα για την επίτευξη του στόχου. Πρέπει να παίρνεις «κανονάκια» και να συνεχίζεις, είναι ανέφικτο να πας κατευθείαν στην τελευταία πίστα.
Τα social media δεν είναι μόνο υπόθεση του post και του like, είναι τεράστια η δυναμική τους και το εύρος των θέσεων εργασίας και υπηρεσιών που μπορεί να δημιουργήσει απεριόριστο. Χρειάζεται βέβαια φαντασία για να κατανοήσεις ότι μπορείς να δημιουργήσεις κάτι σπουδαίο από το «φαινομενικά» τίποτα. Για αυτό το πρώτο που θα συμβούλευα κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με αυτό το αντικείμενο, είναι να ενεργοποιήσει τη φαντασία του.
- Ποια είναι τα σχέδιά σου έως την ενηλικίωση;
Αρχικά να κυκλοφορήσει μια σειρά προϊόντων με το label «Fuckery», που είναι το hashtag της πιο δημοφιλούς σελίδας μου στο Instragram (σ.σ: 497.000 followers). Έχω κάνει ήδη συμφωνία με μια πολυεθνική εταιρεία ένδυσης για την παραγωγή ρούχων με αυτό το brand, ώστε να αποκτήσει η σελίδα μια πιο επαγγελματική βάση. Στο μυαλό μου υπάρχει βέβαια και το back up plan, θέλω να σπουδάσω διοίκηση επιχειρήσεων, γιατί δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το μελλοντικό καθεστώς στα social media. Αν πάντως παραμείνει ως έχει, στόχος μου είναι να έχω ένα τεράστιο instagram network και να συντηρούμαι μέσα από αυτό, έχοντας την ευχέρεια να βρίσκομαι οπουδήποτε.
Στα άμεσα σχέδιά μου είναι και μια περιοδεία στις ΗΠΑ, για να γνωρίσω από κοντά τους πελάτες μου. Προφανώς, δεν έχω δει live κανέναν από αυτούς έως τώρα και θεωρώ ότι η προσωπική επαφή πρέπει να είναι ένα από τα επόμενα βήματα. Όχι μόνο για επαγγελματικούς λόγους, αλλά και για καθαρά κοινωνικούς.
Παρά τις διεξοδικές αναλύσεις του Μάκη, η απορία μου έμεινε. Πως γίνεται... διάολε να είναι κάποιος 15 και παράλληλα το Νο. 8 στους αναδεικνυόμενους της βιομηχανίας του Instagram παγκοσμίως!
Αλλά για να απαντηθεί ας επιστρέψουμε στα βασικά: υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων. Το ένα είναι αυτοί που πιάνουν τη ζωή από το σβέρκο...
* Για οποιουδήποτε είδους επικοινωνία, το επίσημο προφίλ του Μάκη Σαββίδη στο Instagram είναι το @makissv.
* Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία το Big Mouth στο Χαλάνδρι.
* Φωτογραφίες: Άθα Σκοταρά.
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr