Απεργία στα λεωφορεία την Πέμπτη - Ποιες γραμμές θα καλύπτονται από τα ΚΤΕΛ
Την απεργία προκήρυξε η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών, η οποία κάνει λόγο για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Μετ' εμποδίων αναμένεται να γίνουν οι μετακινήσεις με τα οδικά μέσα στην Αθήνα την ερχόμενη Πέμπτη 15 Οκτωβρίου ύστερα από την κήρυξη 24ωρης απεργίας για τους εργαζομένους στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας αλλά και τους εργαζομένους στα ΚΤΕΛ από την Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών (ΟΣΜΕ) εκφράζοντας την αντίδρασή τους στην είσοδο των ΚΤΕΛ στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής θα παραχωρηθούν στα ΚΤΕΛ 60 λεωφορειακές γραμμές ή περίπου το 20% του συγκοινωνιακού έργου για τα προσεχή δύο χρόνια. Η ακριβής λίστα με τις γραμμές μάλιστα δημοσιεύτηκε ήδη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Με την εν λόγω απόφαση το υπουργείο Μεταφορών αναθέτει στον Ο.Α.Σ.Α. να υπογράψει τη σύμβαση εκτέλεσής του, καθοριζόμενου από τα δρομολόγια αυτά, συγκοινωνιακού έργου με τα ΚΤΕΛ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ, τα οποία με τη σειρά τους έχουν δικαίωμα υπεκμίσθωσης μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ Α.Ε., Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ Α.Ε. και ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΘΗΒΩΝ Α.Ε.
Οπως επισημαίνεται στην απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής «στη σύμβαση θα καθορίζονται οι όροι, η εποπτεία, ο έλεγχος, το κόμιστρο και οι κυρώσεις, σχετικά με την εκτέλεση του ανωτέρω συγκοινωνιακού έργου. Η εν λόγω σύμβαση θα έχει διάρκεια δύο ετών».
Από την πλευρά της Η ΟΣΜΕ κάνει λόγο για «ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας», σημειώνοντας σε ανακοίνωσή της ότι «ενώ τουλάχιστον 500 λεωφορεία ιδιοκτησίας της ΟΣΥ που έχουν αγοραστεί με χρήματα του ελληνικού λαού, παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια και μπορούν να επισκευαστούν με αμελητέο κόστος, η κυβέρνηση με τη σύμπραξη της διοίκησης της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ, σκέφτηκε ως <λύση> για να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια να αναθέσει χωρίς κανόνες, χωρίς διαφάνεια και χωρίς έλεγχο, το έργο της αστικής συγκοινωνίας του λεκανοπεδίου στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ».
Προσθέτει ότι νωρίτερα είχε προχωρήσει στην κατάργηση των περιορισμών ως προς την απασχόληση του προσωπικού κίνησης των ΚΤΕΛ μέσω της κατάργησης του σχετικού κανονισμού παρά το γεγονός ότι «οι περιορισμοί αποσκοπούσαν κυρίως στην προστασία της οδικής ασφάλειας (ωράριο οδηγών, αναπαύσεις, διαλείμματα, κλπ».
Τα αιτήματα της ΟΣΜΕ είναι:
Η άμεση απόσυρση των ιδιωτών ΚΤΕΛ από τη δημόσια αστική συγκοινωνία της Αθήνας.
Η επαναφορά στο σύστημα συγκοινωνιών της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ όλων των δρομολογίων που έχουν ανατεθεί στα ΚΤΕΛ.
Η επαναφορά σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού των ΚΤΕΛ.
Πώς αλλάζουν τα δεδομένα στον πόλεμο της Ουκρανίας μετά τη δολοφονία Κιρίλοφ: Το οργανωμένο «χτύπημα» του Κιέβου για να προλάβει το μέτωπο Τραμπ-Πούτιν
Meta: «Καμπάνα» 251 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για χακάρισμα λογαριασμών του Facebook
Best FIFA Awards: Κορυφαίος ποδοσφαιριστής για το 2024 ο Βινίσιους – Η καλύτερη 11αδα
Κώστας Χαρδαβέλλας: Ενας γίγαντας της δημοσιογραφίας που χόρεψε το ζεϊμπέκικο του νικητή
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr