Κινητοποιήσεις διαρκείας από τους ηλεκτρονικούς στα αεροδρόμια από τις 3 Σεπτεμβρίου
Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για την προβλεπόμενη κατάργηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ως αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Κινητοποιήσεις διαρκείας εξήγγειλαν οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Εναέριας Κυκλοφορίας αρχής γενομένης από την Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την Υπηρεσία και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ και ΑΠΑ), το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση τις προηγούμενες ημέρες.
Στην ανακοίνωσή της η Ενωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΝΗΜΑΕΚ) επισημαίνει ότι «στο ήδη βεβαρημένο κλίμα που έχει δημιουργηθεί στην Υπηρεσία από τα προβλήματα στην καταβολή δεδουλευμένων του προσωπικού, ήρθε να προστεθεί η δημοσιοποίηση σχεδίου νόμου σχετικά με ΑΠΑ και ΥΠΑ, το οποίο επιτείνει την ανασφάλεια σχετικά με τη λειτουργία και το μέλλον της Υπηρεσίας».
Για το λόγο αυτό η Ενωση έχει ήδη προκηρύξει:
- 24ωρη απεργία την Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου, και ώρα 00:01 έως και 23:59, τοπική και εν συνεχεία,
- 24ώρες επαναλαμβανόμενες απεργίες αρχής γενομένης από Σάββατο, 5 Σεπτεμβρίου, και ώρα 00:01 τοπική.
Κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων, το προσωπικό της βάρδιας των οργανικών μονάδων θα οριστεί ως προσωπικό ασφαλείας. Αρχικά δεν αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στις πτήσεις, ο αριθμός των οποίων είναι ούτως ή άλλως μειωμένος φέτος συγκριτικά με άλλες χρονιές. Ωστόσο, εάν υλοποιηθεί το σύνολο του απεργιακού προγράμματος που έχει εξαγγελθεί ενδεχομένως να δημιουργηθούν ζητήματα βλαβών στα ήδη παλαιά συστήματα, τα οποία δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να επιδιορθωθούν.
Οπως επισημαίνει στο ethnos.gr, ο πρόεδρος της Ενωσης, Θεόδωρος Καλογερόπουλος, το νομοσχέδιο τέθηκε σε διαβούλευση χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος: «Αιφνιδιαστήκαμε από την σπουδή του υπουργείου για δραστικές αλλαγές στην ΥΠΑ, χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ενημέρωση. Είχαμε λάβει τη δέσμευση ότι θα ενημερωνόμαστε για το περιεχόμενό του».
Να σημειωθεί ότι με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο καταργείται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ως αυτοτελής δημόσια υπηρεσία ενώ στη θέση της προβλέπεται η σύσταση Ν.Π.Δ.Δ., το οποίο θα υπεισέλθει ως καθολικός διάδοχος στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ελληνικού Δημοσίου στον βαθμό που αφορούν την εν λόγω καταργηθείσα αυτοτελή δημόσια υπηρεσία. Σκοπός του συσταθησόμενου Ν.Π.Δ.Δ., το οποίο έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και εκτελεί αυτοτελή προϋπολογισμό, είναι η οργάνωση και ανάπτυξη των υπηρεσιών αεροναυτιλίας 5 και η διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και υδατοδρομίων. Με ειδικές διατάξεις ρυθμίζονται θέματα που σχετίζονται με την ως άνω διαδοχή, όπως η συνέχιση εκκρεμών δικών και δικαστικών υποθέσεων και η περιέλευση κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων στο συσταθησόμενο Ν.Π.Δ.Δ.
Επισημαίνεται ότι βάσει των οριζόμενων στο σχέδιο νόμου, η ΑΠΑ η οποία θα στελεχωθεί με 172 άτομα, θα ασκεί καθήκοντα ρυθμιστικής αρχής της οικονομικής δραστηριότητας στον χώρο των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αεροδρομίων. Τα έσοδά της θα προέρχονται, μεταξύ άλλων, από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής των αεροδρομίων, το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων και άλλους πόρους.
Η πρόβλεψη αυτή έχει ήδη δημιουργήσει ανησυχία μεταξύ των εργαζομένων στα 23 αεροδρόμια, τα οποία παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου ύστερα από την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων, με αρκετούς να υποστηρίζουν ότι εφόσον λείψουν αυτά τα 30 - 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, τα εν λόγω αεροδρόμια δε θα μπορούν να συντηρηθούν και να λειτουργήσουν.
Εκτός του νομοσχεδίου οι ηλεκτρονικοί διαμαρτύρονται για τη μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών, νυχτερινών και αμοιβών αργιών κατά το διάστημα της περασμένης άνοιξης οπότε και ο αριθμός των πτήσεων ήταν ελάχιστος. Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν, το δικό τους έργο, το οποίο σχετίζεται με τη συντήρηση και τη λειτουργία των αεροναυτιλιακών συστημάτων δεν αλλάζει είτε σε ένα αεροδρόμιο γίνεται μία ή εκατό πτήσεις, δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στις θέσεις τους.
Το ζήτημα της μείωσης των δεδουλευμένων υπερωριών αφορά περίπου 1.300 εργαζομένους στα αεροδρόμια, ηλεκτρονικούς, τηλεπικοινωνιακούς και τεχνικό προσωπικό.
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr