Νίκαια - Σύνταγμα σε 14 λεπτά: «Ανάσα» οι νέοι σταθμοί Μετρό
Στους νέους σταθμούς, που θα λειτουργήσουν για το κοινό στις 7 Ιουλίου, δεν θα τοποθετηθούν πύλες ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε αυτή τη φάση αλλά ακυρωτικά μηχανήματα, όπως τα αντίστοιχα που υπάρχουν στα λεωφορεία🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Σαρωτικές αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής φέρνουν τα εγκαίνια των πρώτων τριών νέων σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά την Δευτέρα 6 Ιουλίου.
Πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, οι οποίοι θα λειτουργήσουν από την προσεχή Τρίτη, 7 Ιουλίου για το κοινό, και αναμένεται να προσθέσουν περίπου 60.000 άτομα ημερησίως στην επιβατική κίνηση του μετρό, καθώς θα εξυπηρετούν τρεις πυκνοκατοικημένες περιοχές, οι οποίες σήμερα αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και έχουν χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Την ίδια ημέρα, θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο τη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., και συνολικά έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο»).
Στους πρώτους τρεις σταθμούς της επέκτασης τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν από το πρωί της ερχόμενης Τρίτης, ενώ το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε λειτουργία το 2022.
Mε τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά υπολογίζεται να προστεθούν περί τους 60.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ η διαδρομή Νίκαια – Σύνταγμα θα διανύεται σε 14 λεπτά και η διαδρομή Νίκαια – Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.
Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Πρακτικά δηλαδή έως τον τερματικό σταθμό της Νίκαιας θα φτάνει ο ένας στους δύο συρμούς. Το πρώτο δρομολόγιο, από τον σταθμό «Νίκαια», θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ.
Ο σταθμός «ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ» βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας, ο σταθμός «ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ» στην πλατεία Ελευθερίας και ο σταθμός «ΝΙΚΑΙΑ» στην πλατεία «Ελ.Βενιζέλος», δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
Με την ολοκλήρωση του έργου και τη λειτουργία και των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
Οι τρεις σταθμοί που θα εγκαινιαστούν την Δευτέρα είναι οι πρώτοι που δίνονται σε εμπορική λειτουργία από το 2013 οπότε και είχε ανοίξει ο σταθμός «Αγία Μαρίνα». Με την έναρξη λειτουργίας τους το μήκος της γραμμής 3 θα αυξηθεί κατά 4 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει πλέον 24 σταθμούς έως το Αεροδρόμιο.
Με την ολοκλήρωση του έργου, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί). που ήδη έχει κατασκευαστεί, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Στους νεους σταθμούς δε θα τοποθετηθούν πύλες ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε αυτή τη φάση αλλά ακυρωτικά μηχανήματα, όπως τα αντίστοιχα που υπάρχουν στα λεωφορεία.
Επιπλέον, όπως είχε ήδη γράψει το ethnos.gr, για πρώτη φορά εισέρχονται ιδιώτες σε τμήμα της λειτουργίας του μετρό, καθώς ορίστηκε ανάδοχος, ο οποίος θα αναλάβει τη στελέχωση των εκδοτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς εξαιτίας της έλλειψης εργαζομένων. Η ΣΤΑΣΥ ανέθεσε το συγκεκριμένο έργο για διάστημα τριών μηνών στην εταιρεία ISS FACILITY SERVICES AE έναντι 19.800 ευρώ συν ΦΠΑ.
Στην πρόσκληση, η οποία είχε αναρτηθεί μάλιστα αναφερόταν ότι εφόσον παραστεί ανάγκη, οι υπάλληλοι του αναδόχου θα μπορούν να μετακινηθούν και σε εκδοτήρια άλλων σταθμών για το διάστημα αυτό.
Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών στο δίκτυο της ΟΣΥ
Η έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών θα σηματοδοτήσει σειρά κυκλοφοριακών αλλαγών στις περιοχές, τις οποίες θα εξυπηρετούν καθώς η πλειονότητα των λεωφορειακών γραμμών θα μετατραπεί σε τροφοδοτικές του μετρό. Αρκετές αφετηρίες θα μεταφερθούν, θα καταργηθούν στάσεις, ενώ άλλες θα μετονομαστούν και σε συγκεκριμένα σημεία θα ιδρυθούν καινούριες. Παράλληλα οι οικείοι δήμοι έχουν ήδη ενημερωθεί ώστε να προχωρήσουν την απαγόρευση στάθμευσης σε σημεία, στα οποία θα πρέπει να κάνουν αναστροφή τα λεωφορεία καθώς επίσης και να προχωρήσουν σε κίτρινες διαγραμμίσεις όπου χρειάζεται.
Μία από τις πιο δημοφιλείς γραμμές που θα αλλάξουν είναι η 820 Κερατσίνι - Μετρό Αιγάλεω, η οποία θα ονομάζεται πλέον Κερατσίνι - Στ. Νίκαια-Δραπετσώνα- Κερατσίνι και θα είναι κυκλική.
Συνολικά, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που αφορούν την ΟΣΥ είναι 12 και αφορούν αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό.
Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών.
Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.
Πιο αναλυτικά, για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:
- Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς – Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον Δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».
Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη.
Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη – Πειραιάς Β’, αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια - Πειραιάς, 827 Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – Άσπρα Χώματα και 846 Νεάπολη – Πειραιάς Α’.
-Διατήρηση της σύνδεσης του Δήμου Πειραιά με τους Δήμους Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι.Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά - νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.
-Τροποποίηση ομάδας γραμμών που συνδέουν σήμερα τους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας- Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους Δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.
Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια – Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α’), 820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – Άσπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς – Άσπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο), 837 (Άνω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α’), Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, εκτός των εκδοτηρίων εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr