Τα σπίτια που έζησε η θρυλική σταρ Marilyn Monroe
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Στη μυθιστορηματική βιογραφική ταινία Blonde, η Άνα ντε Άρμας (Ana de Armas) προσπαθεί να αποτυπώσει τη Μέριλιν Μονρόε (Marilyn Monroe) και όλη της την πολυπλοκότητα. Γραμμένη και σκηνοθετημένη από τον Andrew Dominik και βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Joyce Carol Oates του 1999, η ταινία -με αλληλοδιαπλεκόμενες ασπρόμαυρες και έγχρωμες σκηνές, εναλλασσόμενη αναλογία διαστάσεων και έμβρυα CGI- είναι μια ιμπρεσιονιστική ερμηνεία της ζωής της εμβληματικής ηθοποιού. Περιγράφει τη χαοτική παιδική ηλικία της νεαρής Norma Jeane Mortenson με την ψυχικά άρρωστη μητέρα της Gladys (Julianne Nicholson), τη δια βίου λαχτάρα της για τον απόντα πατέρα της και τα αδηφάγα κάστινγκ που βίωσε το pinup girl, ενώ θίγει τις πολλαπλές (φημολογούμενες) εκτρώσεις της, τους γάμους της με τον παίκτη των Yankee, Joe DiMaggio (Bobby Cannavale) και τον βραβευμένο με Πούλιτζερ θεατρικό συγγραφέα Arthur Miller (Adrian Brody), και τον θάνατό της το 1962 από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών σε ηλικία μόλις 36 ετών.
Ενσωματώνοντας αποσπάσματα από μερικές από τις ταινίες της Μονρόε, όπως το The Seven Year Itch, Gentlemen Prefer Blondes, και Some Like It Hot, η ταινία του Netflix -η οποία πιθανότατα χαρακτηρίστηκε ως NC-17 (κατάλληλη για άνω των 17) για μια σεξουαλική σκηνή μεταξύ της σταρ και του προέδρου Κένεντι (Caspar Phillipson)- γυρίστηκε σε μερικές από τις πραγματικές διευθύνσεις όπου έζησε η Μονρόε και αποκαλούσε σπίτι της.
Το ταπεινό διαμέρισμα στο Λος Άντζελες που μοιραζόταν με την μητέρα της Gladys, για παράδειγμα, είναι σχεδόν στην ίδια κατάσταση με τότε που έζησε εκεί η Μονρόε. Στην τελευταία της κατοικία, ένα σπίτι ισπανικού αποικιακού στιλ στο Brentwood της California, η παραγωγή αποκατέστησε την κρεβατοκάμαρα της Μονρόε στην αρχική της κατάσταση. Φέρεται να έζησε σε περισσότερα από 40 μέρη κατά τη διάρκεια της ζωής της και στο δημοσίευμα του Architectural Digest παρατίθενται μερικά από τα πιο αξιοσημείωτα ακίνητα - πολυτελή ρετιρέ, αρχοντικά στο Χόλιγουντ και κτήματα στο Κονέκτικατ - όπου η ηθοποιός έζησε κάποιες από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της ταραχώδους ζωής της.
Έπαυλη μεσογειακού στιλ στους λόφους του Hollywood
Μετά από διαμονές σε μια κατοικία μόνο για γυναίκες, σε διάφορα διαμερίσματα και ξενοδοχεία του LA και στο σπίτι του ατζέντη της στο Beverly Hills (ο οποίος άφησε τη σύζυγό του για χάρη της), το 1952, η Monroe νοίκιασε ένα σπίτι στο οποίο έζησε τελικά με τον DiMaggio κατά τη διάρκεια του σύντομου γάμου τους. Χτισμένη το 1938, η διώροφη περιφραγμένη με τείχη και πύλη βίλα ισπανικού στιλ, έκτασης 3.335 τετραγωνικών μέτρων, διαθέτει τέσσερα υπνοδωμάτια, 5 μπάνια και ένα σαλόνι με οροφή από ξύλινα δοκάρια και μπαλκονόπορτες που ανοίγουν σε μια βεράντα από τερακότα με θέα στο φαράγγι. Το σπίτι στο Hollywood Hills έχει θέα στο Runyon Canyon.
Γαλλικό ρετιρέ σε στιλ Νορμανδίας στο Δυτικό Χόλιγουντ
Πριν η Monroe και ο DiMaggio χωρίσουν μετά από λιγότερο από ένα χρόνο, ο αστέρας του μπέιζμπολ συνόδευσε τη σύζυγό του στη Νέα Υόρκη, όπου έμειναν σε σουίτα του ξενοδοχείου St. Regis, ενώ εκείνη γύριζε το The Seven Year Itch. (Όπως απεικονίζεται στο Blonde, ο DiMaggio διαφώνησε έντονα με τη διάσημη σκηνή που σηκώνεται η φούστα της Μονρόε στο μετρό). Μετά τον χωρισμό του ζευγαριού, εκείνη μετακόμισε σε ένα ρετιρέ σε γαλλικό στιλ Νορμανδίας στο Δυτικό Χόλιγουντ, σε ένα κτίριο του 1930, σχεδιασμένο από τους αρχιτέκτονες Leland Bryant και Samuel Coine. Το ρετιρέ Voltaire Apartments (όπως ήταν γνωστό το 1954) έχει ακόμα τα μεγάλα παράθυρα και θέα στην πόλη. Το κτίριο που μετονομάστηκε σε Granville Towers, έχει φιλοξενήσει πολλά γνωστά ονόματα, όπως ο David Bowie και η Nora Ephron.
Ξενώνας στο Κονέκτικατ
Αργότερα την ίδια χρονιά, όταν η Monroe μετακόμισε στη Νέα Υόρκη σε μια προσπάθεια να ξαναβρεί τον εαυτό της -παρακολουθώντας μαθήματα υποκριτικής με τον Lee Strasberg στο Actors Studio- έζησε σε ένα ξενοδοχείο κοντά στο στούντιο του φίλου της, φωτογράφου Milton H. Greene (μερικές από τις εικόνες του οποίου αναδημιουργούνται στο Blonde). Έμενε κατά διαστήματα με τον Greene -ο οποίος έγινε αντιπρόεδρος της νέας της εταιρείας παραγωγής ταινιών- και την οικογένειά του σε μια σουίτα επισκεπτών στο αγροτόσπιτο του στο Connecticut, από το 1954 μέχρι το καλοκαίρι του 1956, όταν παντρεύτηκε τον Miller, με τον οποίο είχε αρχίσει να βλέπει μετά την επανασύνδεσή τους στην πρεμιέρα του έργου του View From A Bridge το 1955.
Γαλλική εξοχική κατοικία στη λίμνη
Η Monroe μπορεί να μην έζησε σε αυτό το σπίτι, αλλά έπαιξε σημαντικό ρόλο στη ζωή της. Μετά από μια πολιτική τελετή στο δικαστικό μέγαρο της κομητείας Westchester στο White Plains το 1956, η Monroe και ο Miller έκαναν μια δεύτερη εβραϊκή τελετή και μια μικρή δεξίωση στο γκαζόν του σπιτιού της ατζέντη του Miller, Kay Brown, στο Westchester της Νέας Υόρκης. Η κατοικία τεσσάρων υπνοδωματίων και έξι λουτρών, έκτασης 4.291 τετραγωνικών μέτρων, που χτίστηκε το 1948, διαθέτει ακόμα μια ιδιωτική σουίτα επισκεπτών στον πρώτο όροφο, σαλόνι με γυάλινο τοίχο, τζάκια ευρωπαϊκού τύπου, τοξωτές πόρτες, παρκέ δάπεδα, μολυβένια παράθυρα και στοιχεία από σφυρήλατο σίδερο, συμπεριλαμβανομένου ενός μπαλκονιού στον δεύτερο όροφο.
Προπολεμικό διαμέρισμα στο Μανχάταν
Αν και πολλά κτίρια της Νέας Υόρκης αποφεύγουν τον δέκατο τρίτο όροφο, εκεί βρισκόταν το ευάερο προπολεμικό διαμέρισμα στην East 57th Street όπου έζησαν η Μονρόε και ο Μίλερ καθώς ο Μίλερ έγραφε το σενάριο για την τελευταία ταινία της συζύγου του το 1961, The Misfits. Το διαμέρισμα των 2.190 τετραγωνικών μέτρων με τρία υπνοδωμάτια και τέσσερα μπάνια έχει ψηλά ταβάνια, τζάκι με ξύλα και εντυπωσιακή θέα στην πόλη, στη γέφυρα Queensboro και στον ποταμό East River. Αυτή την περίοδο είναι προς πώληση.
Αποικιακό κτήμα στο Connecticut
Το ζευγάρι πέρασε επίσης αρκετό χρόνο στο αγροτικό σπίτι του Μίλερ από την εποχή του Επαναστατικού Πολέμου του 1769, το οποίο βρίσκεται σε 350 στρέμματα στο Roxbury του Connecticut. Το ζευγάρι σκέφτηκε να γκρεμίσει το σπίτι τεσσάρων υπνοδωματίων που αγόρασε ο Μίλερ το 1949 μετά τη συγγραφή του Death of a Salesman και να το αντικαταστήσει με ένα νέο σχέδιο που είχε παραγγείλει η Monroe στον Frank Lloyd Wright. Αλλά το σχέδιο του διάσημου αρχιτέκτονα δεν άρεσε στον Μίλερ και δεν ήθελε να το ανακαινίσει. Ο Μίλερ έζησε εκεί μέχρι το θάνατό του το 2005 -απαιτώντας να τον μεταφέρουν εκεί από το διαμέρισμα της αδελφής του στη Νέα Υόρκη, ενώ βρισκόταν σε άσυλο. Μετά το θάνατό του, ο Μίλερ δώρισε 55 στρέμματα στο Roxbury Land Trust, και το 2015, η κόρη του Rebecca (με την τρίτη σύζυγό του Inge Morath) δώρισε επιπλέον 100 στρέμματα.
Μεσογειακού στυλ σπίτι στο Λος Άντζελες
Όταν ο γάμος της ολοένα και πιο εύθραυστης Monroe με τον Miller έληξε μετά από πέντε χρόνια, αγόρασε το πρώτο της σπίτι, το οποίο περιέγραψε ως «ένα χαριτωμένο μικρό σπίτι σε μεξικάνικο στιλ με οκτώ δωμάτια». Το περιφραγμένο, σε σχήμα L, ισπανικό αποικιακό σπίτι του 1929 με κόκκινη κεραμοσκεπή είχε λευκούς τοίχους, δύο υπνοδωμάτια (τώρα έχει τέσσερα), τοίχους από πλίνθους και οροφές με ξύλινα δοκάρια. Το υπνοδωμάτιο της Monroe είχε τζάκι με πλακάκια -όπως και το σαλόνι- με μπαλκονόπορτες που οδηγούσαν σε μια αυλή. Έζησε στο σπίτι, το οποίο αποκαλούσε φρούριο της, για μόλις έξι μήνες πριν από τον τραγικό θάνατό της.
Με πληροφορίες από architecturaldigest.com
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr