Γιατρομανωλάκης σε καλλιτέχνες: «Μισθολογικού χαρακτήρα η συνάντηση» - «Σε αυτό απαντά η ΚΥΑ»
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 18 λεπτά ┋
Ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης απάντησε στην επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος και 17 ακόμα καλλιτεχνικών σωματείων μετά από σχεδόν 24 ώρες και όσο η γενική συνέλευση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, προκειμένου να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα του κλάδου, βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ο υφυπουργός πολιτισμού στην απάντησή του κάνει λόγο για ικανοποίηση, μέσω της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), της προφορικής συμφωνίας που έκαναν οι καλλιτέχνες με τον πρωθυπουργό και μέλη της κυβέρνησης την περασμένη εβδομάδα, για τη δίκαιη αμοιβή τους στο δημόσιο. Ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης αναφέρεται και στη διαβεβαίωση που έλαβαν τα σωματεία και οι φορείς των καλλιτεχνών ότι, το Προεδρικό Διάταγμα 85 δεν επηρεάζει τους τελευταίους επαγγελματικά ή μισθολογικά.
Από την πλευρά τους, με τη χθεσινή τους επιστολή, η οποία κοινοποιήθηκε και στον Κυριάκο Μητσοτάκη, τα μέλη της ΠΟΘΑ αναφέρουν ότι, «δυστυχώς η Κυβέρνηση με την ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση), που ανακοίνωσε μέσω του ΥΠΠΟΑ αργά το βράδυ της προηγούμενης Παρασκευής, δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματά μας και δείχνει για ακόμη μία φορά ότι δε θέλει να δώσει λύση στα υφιστάμενα προβλήματα».
Η απάντηση Γιατρομανωλάκη
«Αξιότιμοι,
Σε απάντηση της επιστολής σας με ημερομηνία 20 Φεβρουαρίου 2023, θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής:
Α. Ως προς το περιεχόμενο της προτεινόμενης ΚΥΑ
- Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η συζήτηση, με πρωτοβουλία του Προέδρου της ΠΟΘΑ, εστίασε επί μακρόν στο μισθολογικό ζήτημα, και στον διάλογο που ακολούθησε συμφωνήθηκε και από τις δύο πλευρές η κυβέρνηση να υποβάλει πρόταση επ' αυτού.
- Το γεγονός επιβεβαιώνεται και από το ότι η ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Μέγαρο Μαξίμου αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Ως το τέλος της εβδομάδας θα κατατεθεί από την κυβέρνηση συγκεκριμένη πρόταση προκειμένου να θεραπευτεί το ζήτημα που προέκυψε το 2017 και αφορά τη διαφοροποίηση μισθολογικά και ως προς τη βαθμολογική εξέλιξη αποφοίτων δραματικών σχολών και σχολών χορού ανεξαρτήτως του έτους αποφοίτησής τους (προ ή μετά του 2003), για την παροχή καλλιτεχνικού-εκπαιδευτικού και συναφούς έργου στο Δημόσιο.»
- Η ανακοίνωση αυτή δεν διαψεύσθηκε ως ανακριβής από κανέναν συμμετέχοντα στη σύσκεψη.
- Ο ΓΓ του ΣΕΗ, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό One στις 16 Φεβρουαρίου 2023, αναφερόμενος στη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου δήλωσε: «Σε κάθε περίπτωση μετά το χθεσινό bras de fer είχαμε κάποια σημεία σύγκλισης, (όπως είπατε κι εσείς) που αφορά το πρώτο και το πιο άμεσο την μισθολογική εξίσωση.» Επιπλέον, ο Διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος δήλωσε στα ΜΜΕ εξερχόμενος από τη συνάντηση ότι «δόθηκε μια πολύ καλή λύση σε σχέση με τα μισθολογικά».
- Με αλλά λόγια το αίτημα στη συνάντηση ήταν μισθολογικού χαρακτήρα και η προτεινόμενη ΚΥΑ απαντά ακριβώς σε αυτό, προτείνοντας μισθολογική εξίσωση.
Β. Ως προς τη μισθολογική κλίμακα και τις αμοιβές
- Η ανακοίνωση του ΣΕΗ στις 20 Φεβρουαρίου 2023 αναφέρει ότι με την ΚΥΑ, «όλοι συλλήβδην οι διπλωματούχοι τριετούς φοίτησης ανώτερων και αναγνωρισμένων από τον νόμο και το Σύνταγμα σχολών, οι απόφοιτοι διετούς φοίτησης ΙΕΚ / ΔΙΕΚ, οι απόφοιτοι Κολεγίων ή ακόμα και εμπειρικοί καλλιτέχνες - χωρίς καν πτυχίο ή δίπλωμα σχετικό με τα καλλιτεχνικά - αν προσληφθούν για έργο (ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ.) θα αμείβονται με τον ίδιο μισθό.» Και στη δική σας επιστολή αναφέρετε ότι η ΚΥΑ αφορά «οποιονδήποτε προσληφθεί».
- Ο τρόπος που συντάχθηκε η ΚΥΑ αντλεί εν πολλοίς την έμπνευσή της από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του ΣΕΗ με το Εθνικό Θέατρο.
- Η ΣΣΕ του ΣΕΗ δεν κάνει καμία αναφορά σε ακαδημαϊκά προσόντα, ούτε διαφοροποιεί τους ηθοποιούς μισθολογικά βάσει τίτλου σπουδών, τους αντιμετωπίζει δηλαδή «συλλήβδην». Προφανώς υπάρχει λόγος για αυτό: Αφενός τα μέλη του ΣΕΗ πολλές φορές δεν διαθέτουν καν τίτλο σπουδών: Μέλος του ΣΕΗ εγγράφεσαι «με πτυχίο 3ετους φοίτησης υποκριτικής (Ελλάδας ή Εξωτερικού, ανεξάρτητα από το εάν είναι θεωρημένο από το ΥΠΠΟ ή όχι) και 50 ημέρες εργασίας ή χωρίς πτυχίο ή με πτυχίο 2ετους φοίτησης ή πτυχίο ΑΕΙ θεατρικών σπουδών με κατεύθυνση υποκριτικής και 100 ημέρες εργασίας». Αφετέρου, η διαβούλευση με σκηνοθέτες και καλλιτεχνικούς διευθυντές φορέων κατέστησε σαφές ότι δεν επιθυμούν να υπάρξει οποιοσδήποτε ακαδημαϊκός ή άλλος περιορισμός στην πρόσληψη καλλιτεχνών έτσι ώστε να έχουν τη δημιουργική ελευθερία να προσλάβουν τα άτομα που θεωρούν κατάλληλα.
Ανακεφαλαιώνοντας:
- Η ΚΥΑ απαντά στο μισθολογικό αίτημα που ρητά τέθηκε στη συνάντηση στις 15 Φεβρουαρίου 2023.
- Οι καλλιτέχνες έχουν ήδη εξαιρεθεί από το ΠΔ85/2022 με το άρθρο 71 του Ν. 5016/2023, ενώ εξαιρούνταν ούτως ή άλλως από τη διαδικασία ΑΣΕΠ (αρ. 2 παρ. 2 περ. η Ν. 4765/2021).
- Δεν θα προκηρυχθούν θέσεις ΔΕ Ηθοποιών. Οι καλλιτέχνες εξαιρούνται του ΑΣΕΠ.
- Η ΚΥΑ έρχεται να συγκεκριμενοποιήσει για ποια επαγγέλματα στο Δημόσιο ισχύει αυτή η εξαίρεση και διευκρινίζει το υφιστάμενο πεδίο επαγγελμάτων ώστε να καταλαμβάνει και τα καλλιτεχνοεκπαιδευτικά.
- Η ΚΥΑ μεριμνά για τη δίκαιη αμοιβή των καλλιτεχνών στο Δημόσιο.
- Η ΚΥΑ ακολουθεί εν πολλοίς το μισθολογικό μοντέλο της ΣΣΕ του ΣΕΗ με το Εθνικό Θέατρο.
- Η ΚΥΑ διαχειρίζεται για πρώτη φορά τη μισθολογική ανισότητα μεταξύ αποφοίτων προ και μετά 2003 δίνοντας λύση σε ένα θέμα εικοσαετίας.
- Η ΚΥΑ δεν αφορά ακαδημαϊκά ζητήματα γιατί ούτε το ΠΔ αφορά ακαδημαϊκά ζητήματα.
- Οτιδήποτε αναφερόταν στο ΠΔ δεν είχε οποιαδήποτε ακαδημαϊκή ανάκλαση στους τίτλους σπουδών των δραματικών σχολών ή των σχολών χορού. Αλλά σε κάθε περίπτωση πλέον υπάρχει ρητή εξαίρεση των καλλιτεχνών από το ΠΔ δια νόμου, άρα το ΠΔ δεν επηρεάζει τους καλλιτέχνες ούτε επαγγελματικά, ούτε μισθολογικά και εξακολουθεί να μην τους επηρεάζει ακαδημαϊκά.
- Πολύ απλά: Καλλιτέχνες που προσλαμβάνονται στο Δημόσιο για καλλιτεχνικό και καλλιτεχνικοεκπαιδευτικό έργο για επαγγέλματα που προβλέπονται στην ΚΥΑ εξαιρούνται του ΑΣΕΠ (και του ΠΔ) ως προς τον τρόπο πρόσληψης και θα αμείβονται βάσει της ΚΥΑ, ανεξαρτήτως έτους αποφοίτησης (με όλες τις εξαιρέσεις που έχουν ζητηθεί και ισχύουν).
- Τα ακαδημαϊκά ζητήματα έχουν δρομολογηθεί τόσο στο πλαίσιο των Ομάδων Εργασίας όσο και με επιπλέον πρωτοβουλίες που θα αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας με τη συνδρομή του Υπουργείου Πολιτισμού για να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των αποφοίτων σχολών παραστατικών τεχνών να μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους εφόσον το επιθυμούν, πάντοτε στο πλαίσιο που ορίζει το Σύνταγμα και οι νόμοι.
- Τα παραπάνω βήματα θεραπεύουν στρεβλώσεις που προϋπήρχαν του ΠΔ για δεκαετίες.
- Προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε και με άλλες θετικές πρωτοβουλίες στο άμεσο διάστημα».
«Το αίτημά μας δεν ικανοποιείται στο ελάχιστο»
Με τη χθεσινή τους επιστολή προς τον Νικόλα Γιατρωμανωλάκη οι καλλιτέχνες κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι «δε θέλει να δώσει λύση στα υφιστάμενα προβλήματα». Τα σωματεία και οι φορείς των καλλιτεχνών, σημειώνουν για την ΚΥΑ που πρότεινε η κυβέρνηση αργά το βράδυ της Παρασκευής (17/02) ότι αυτή δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματά τους.
Στην επιστολή, την οποία υπογράφουν 18 φορείς και σωματεία, αναφέρεται ότι, στην εν λόγω ρύθμιση, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την αναγνώριση των σπουδών και των πτυχίων των καλλιτεχνών, καθώς και ότι, η ΚΥΑ, αφορά μόνο το μισθολογικό τους.
Μεταξύ άλλων, οι καλλιτέχνες δηλώνουν «ξεκάθαρα ότι συνεχίζουμε δυναμικά τον δίκαιο αγώνα που έχουμε ξεκινήσει από τις 17 Δεκεμβρίου» και ζητούν κύρωση του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 – αίτημα για το οποίο έχουν προσφύγει και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, «για αντισυνταγματικότητα και αντίθεση στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Η επιστολή κοινοποιήθηκε και στον Κυριάκο Μητσοτάκη.
«Σε εσάς που μας ακούτε» - Η επιστολή των καλλιτεχνικών σωματείων
Αργά το βράδυ της Παρασκευής 17 Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού το προσχέδιο ΚΥΑ. Δυστυχώς, η Κυβέρνηση με το προσχέδιο αυτό, το οποίο δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα μας, δείχνει για ακόμη μία φορά ότι δεν θέλει να δώσει λύση στα υφιστάμενα προβλήματα” αναφέρουν στο κείμενο Διευκρινίζουμε ότι ο Πρωθυπουργός στη συνάντησή μας την προηγούμενη Τετάρτη 15/2, δεσμεύτηκε για νομοθετική ρύθμιση και όχι ΚΥΑ. Η ΚΥΑ είναι νομικά ασθενέστερη και υποδεέστερη από Νόμο ή Προεδρικό Διάταγμα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, το Π.Δ. 85/22 δεν τροποποιείται και έτσι παραμένουμε στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.). Αυτό που ανακοινώθηκε είναι η μισθολογική και μόνο προσέγγιση με αυτή της κατηγορίας Τ.Ε..
Έτσι όμως δημιουργείται το παράδοξο οι καλλιτέχνες, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τα συναφή επαγγέλματα να προσλαμβάνονται ως Δ.Ε. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από όσα επιχειρεί να λύσει η πρωτοβουλία αυτή του ΥΠΠΟΑ.
Η ΚΥΑ αυτή δεν μας κατατάσσει σε νέα Επαγγελματική Κατηγορία (ούτε άλλωστε θα μπορούσε, αφού δεν είναι νομοθετική ρύθμιση), καθώς παραμένουμε στην κατηγορία Δ.Ε. (μέσω του Π.Δ. 85/2022) έτσι όπως έχουν περιγραφεί εκεί τα προσόντα επιλογής. Επιπλέον, με την ΚΥΑ επιχειρείται να βαφτιστεί η εργασία ως «καλλιτεχνικό έργο», για οποιονδήποτε προσληφθεί για το έργο αυτό. Δεν κατανοούμε τον λόγο να αναγραφεί με τέτοιον τρόπο το «καλλιτεχνικό έργο (Κ.Ε.)» όταν δεν αποτελεί θεσμοθετημένη επαγγελματική κατηγορία. Το μόνο που προκαλείται με αυτή την αναφορά είναι η εσκεμμένη σύγχυση της κοινής γνώμης.
Έτσι λοιπόν δεν έχουμε αναγνώριση των σπουδών μας και του πτυχίου μας. Η ΚΥΑ αυτή δεν ικανοποιεί ούτε στο ελάχιστο το αίτημα του αγώνα μας που είναι η επιτέλους αναγνώριση των καλλιτεχνικών σπουδών μας, μέσω της διαβάθμισής μας, στην κατηγορία Τ.Ε..
Κατόπιν όσων προκύπτουν από τα παραπάνω, συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δίκαιη επαγγελματική διαβάθμιση των πτυχίων μας και την αξιοπρεπή εκπαίδευση και εργασία. Δεν ζητάμε σε καμία περίπτωση αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Ζητάμε εντός των προβλέψεων του άρθρου 16 αναγνώριση μέσω διαβάθμισης και υπαγωγής όλων των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών και των εργαζομένων στην Τέχνη και στον Πολιτισμό, στην κατηγορία Τ.Ε. (πλην αυτών που ήδη ανήκουν στην κατηγορία Π.Ε.), κάτι το οποίο γίνεται και έχει ήδη γίνει σε πολλές άλλες περιπτώσεις.
Φυσικά τα αιτήματά μας για ίδρυση δημόσιας τριτοβάθμιας ανώτατης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και ενιαίας δημόσιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες καθώς επίσης και για ενίσχυση του σπουδαστικού σώματος με παροχές δωρεάν σίτισης, στέγασης και συγγραμμάτων παραμένουν ενεργά μαζί με όλο το πεδίο των διεκδικήσεών μας.
Οι κινητοποιήσεις μας εδώ και δύο μήνες, η παραίτηση σύσσωμου του καθηγητικού προσωπικού τριών δραματικών σχολών, οι καταλήψεις και οι απεργίες αφορούν σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από 179 ευρώ, αφορούν στην αξιοπρέπειά μας, στην κατοχύρωση των σπουδών μας και στην ιδιότητά μας ως επαγγελματίες. Η εξαγγελία και μόνο για ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών το 2025 δεν απαντάει στα τρέχοντα ζητούμενα και δεν μπορεί να εκληφθεί παρά ως μια ακόμα προεκλογική εξαγγελία.
Την αίτηση ακύρωσης καταθέτουν και συμπράττουν: Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, η Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδος, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης, η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης – Οπτικοακουστικού Τομέα, η Ένωση Επαγγελματικών Συντελεστών Παραστατικών Τεχνών Κάτω Από Τη Σκηνή, η Ένωση Ανεξάρτητων Κινηματογραφιστών και Εργαζομένων στον Οπτικοακουστικό Χώρο Βόρειας Ελλάδας, το Σωματείο Εργαζομένων Μουσικών Δήμου Αθηναίων, ο Σύλλογος Μουσικών Βορείου Ελλάδος, ο Σύλλογος Εργαζόμενων στο ΚΘΒΕ Πάσης Φύσεως Προσωπικού, το Σωματείο Ιδιοκτητών Σχολών Χορού Ελλάδος, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων Ωδείων Και Μουσικών Σχολών, το Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου, η Ένωση Λυρικών Πρωταγωνιστών Ελλάδος, το Σωματείο Εργαζομένων στο Θέαμα την Ψυχαγωγία και τον Πολιτισμό, το Σωματείο Καθηγητών Χορού, το Σωματείο Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού.
Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου κλείσαμε ακριβώς δυο μήνες από την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος και ολοκληρώσαμε τη δικαστική μας προσφυγή για αντισυνταγματικότητα και αντίθεση στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την κατάθεση αίτησης ακύρωσης του Προεδρικού Διατάγματος. 85/2022 (ΦΕΚ 232/τ. α΄/17-12-2022) στο Συμβούλιο της Επικράτειας.
«Σε εσάς που μας ακούτε», δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι συνεχίζουμε δυναμικά τον δίκαιο αγώνα που έχουμε ξεκινήσει από τις 17 Δεκεμβρίου. Έχουμε τονίσει από την πρώτη στιγμή πως την ταφόπλακα που εναποθέτει η Κυβέρνηση απέναντι στις διεκδικήσεις μας, θα τη σηκώσουμε σύσσωμοι ο κλάδος και το σπουδαστικό σώμα μαζί με τη συμπαράσταση της κοινωνίας που κατανοεί τα αιτήματά μας και στέκεται δίπλα μας.
ΣΕΗ: «Ούτε στο ελάχιστο δεν ικανοποιούνται τα αιτήματά μας
Νωρίτερα την Κυριακή (19/02), την απάντησή του έδωσε το ΣΕΗ, μετά την εξονυχιστική ανάγνωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης της κυβέρνησης που εκδόθηκε για το μισθολογικό καθεστώς των καλλιτεχνών που απασχολούνται στο Δημόσιο, λέγοντας πως θα συνεχίσει τον αγώνα του καθώς «η ΚΥΑ δεν ικανοποιεί ούτε στο ελάχιστο τα αιτήματά τους» και προαναγγέλλοντας συνέχιση των κινητοποιήσεών τους αρχή γενομένης από την Τρίτη όπου έχει καλεστεί και Γενική Συνέλευση.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΕΗ, αν και η προτεινόμενη ΚΥΑ βελτιώνει τις αποδοχές των καλλιτεχνών, εντούτοις δεν τους κατατάσσει σε επαγγελματική κατηγορία, αφού δεν προσδιορίζει προσόντα διορισμού. Αυτό σημαίνει πως δεν έχουν την αναγνώριση των σπουδών τους και δεν υπάρχει διαχωρισμός των ανώτερων σχολών από όλες τις υπόλοιπες σχολές άλλου τύπου, ενώ παράλληλα η ΚΥΑ δεν τροποποιεί το ΠΔ 85/2022, που αποτελεί και το κύριο αίτημα των καλλιτεχνών
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΕΗ
Χρειάστηκαν δύο μήνες αγώνα των καλλιτεχνών και σπουδαστών (απεργίες, πορείες, παρεμβάσεις, καταλήψεις), παραιτήσεις διδακτικού προσωπικού και ξεσηκωμός και φοιτητών συναφών τμημάτων ΑΕΙ (που τελούν επίσης υπό κατάληψη), προκειμένου η κυβέρνηση να αλλάξει τη γραμμή της και από «παρεξήγηση - δεν κατάλαβαν -δεν άλλαξε τίποτα» ή τα «20 fake news» να δεσμευτεί μέσω του Πρωθυπουργού πως μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα κατέθεταν "νομοθετική ρύθμιση".
Κι ενώ την Παρασκευή περιμέναμε με αγωνία αυτή τη ρύθμιση, τελικά, αργά το βράδυ, λάβαμε ένα προσχέδιο… Κοινής Υπουργικής Απόφασης! Η "νομοθετική ρύθμιση" έγινε τελικά ΚΥΑ που δεν περνά από κοινοβουλευτικό έλεγχο (ισχύει με την υπογραφή και δημοσίευσή της σε ΦΕΚ) και, φυσικά, - για όσους γνωρίζουν νομικά – είναι υποδεέστερη από έναν νόμο ή το Προεδρικό Διάταγμα και ως τέτοια είναι εξαιρετικά ευάλωτη σε προσφυγές ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (όπως άλλωστε ήταν και η ΚΥΑ του 2017 που εκδικάζεται μετά την προσφυγή των θεατρολόγων).
Η προτεινόμενη ΚΥΑ, λοιπόν, βελτιώνει - πράγματι - τις αποδοχές των καλλιτεχνών με καθιέρωση ειδικής μισθολογικής κατηγορίας ισότιμης με ΤΕ (τεχνολογικής εκπαίδευσης). Με μια πολύ σημαντική παγίδα όμως επιβεβαιώντας την πίστη μας πως «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες»:
1. Η ΚΥΑ αυτή δεν μας κατατάσσει σε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, αφού δεν προσδιορίζει προσόντα διορισμού. Με την «ντρίπλα» που προτείνουν, να ονομαστούν οι θέσεις ως "καλλιτεχνικού έργου", το μόνο που προσφέρουν είναι μια ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ μισθολογική αναβάθμιση, η οποία εξασφαλίζεται, όμως, για οποιονδήποτε προσληφθεί για το "έργο" αυτό (πχ. ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ. ). Δηλαδή, όλοι ΣΥΛΛΗΒΔΗΝ οι διπλωματούχοι τριετούς φοίτησης ΑΝΩΤΕΡΩΝ και αναγνωρισμένων από τον νόμο και το Σύνταγμα σχολών, οι απόφοιτοι διετούς φοίτησης ΙΕΚ / ΔΙΕΚ, οι απόφοιτοι Κολεγίων ή ακόμα και εμπειρικοί καλλιτέχνες - χωρίς καν πτυχίο ή δίπλωμα σχετικό με τα καλλιτεχνικά - αν προσληφθούν για ΕΡΓΟ (ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ.) θα αμείβονται με τον ΙΔΙΟ μισθό.
2. Έτσι, λοιπόν, δεν έχουμε αναγνώριση των σπουδών μας και προφανώς δεν έχουμε ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ των ΑΝΩΤΕΡΩΝ σχολών από όλες τις υπόλοιπες σχολές άλλου τύπου.
3. Παράλληλα, η ΚΥΑ δεν τροποποιεί το ΠΔ 85/2022, όπως ζητάμε τόσο καιρό. Έτσι, το ΔΕ που δίνει το ΠΔ 85/2022 στις οργανικές (αορίστου χρόνου) θέσεις καλλιτεχνών στο Δημόσιο θα συνεχίσουν να είναι ΔΕ.
4. Αυτό, φυσικά, δημιουργεί κι άλλα προβλήματα. Πώς θα προκηρύσσονται οι θέσεις; Θα προκηρύσσονται ως ΔΕ και θα αμείβονται ισότιμα με ΤΕ; Κι είμαστε βέβαιοι πως αυτό δεν θα δημιουργεί λόγο για συνεχείς ενστάσεις και συνεχείς αποκλεισμούς;
Για να το πούμε απλά.
Η ΚΥΑ αυτή δεν ικανοποιεί ούτε στο ελάχιστο το αίτημα του αγώνα μας που είναι η ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αναγνώριση των καλλιτεχνικών σπουδών μας μέσω της ένταξής μας στην κατηγορία ΤΕ του ενιαίου μισθολογίου.
Δεν είμαστε 2 ολόκληρους μήνες στον δρόμο για 179 ευρώ (όση είναι η μισθολογική διαφορά από την κατηγορία ΔΕ στην ΤΕ). Αν η Κυβέρνηση πιστεύει πως με αναλογική εφαρμογή της επιδοματικής πολιτικής των energy/food/fuel/tourism passes θα λύσει το πρόβλημα, είναι βαθιά γελασμένη και εξοργιστικά ανάλγητη.
Δεν παλεύουμε για επιδόματα. Παλεύουμε για ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. Για την αναγνώριση των σπουδών μας. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ.
Όσο η δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων των καλλιτεχνικών σχολών στο εξαγγελθέν Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών και η λύση στο ζήτημα της ακαδημαϊκής μας διαβάθμισης προσδιορίζεται για το 2025,
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ τώρα από την Κυβέρνηση να απαντήσει επιτέλους στο ΤΙ ΕΙΝΑΙ τα πτυχία μας μέσω της αναγνώρισης της επαγγελματικής αξίας τους.
Τρόποι υπάρχουν πολλοί. Το ζήτημα είναι αν υπάρχει πολιτική βούληση.
Για όλα αυτά και για το πώς θα συνεχίσουμε από εδώ και πέρα θα συζητήσουμε συλλογικά και θα αποφασίσουμε ΜΑΖΙ στην Έκτακτη Γενική μας Συνέλευση αυτήν την Τρίτη, 21/2/2023 στις 17:30 στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ.
Παρακαλούμε ανατρέξτε στην προηγούμενή μας ανακοίνωση για οδηγίες για αυτήν την συνέλευση.
#ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ
#ΜΑΖΙ_ΔΥΝΑΤΟΙ.
- Ηχηρά μηνύματα Μπάιντεν σε Πούτιν: Η Ρωσία δεν θα νικήσει ποτέ στην Ουκρανία - «Οι αυτοκράτορες πρέπει να αντιμετωπίζονται»
- Νέα απάντηση Σοφίας Νικολάου για τις απευθείας αναθέσεις: «Πρώιμο έγγραφο το υποτιθέμενο πόρισμα του ΣΔΟΕ» - «Διώκονται οι 2 ελεγκτές»
- «Άρχισαν τα όργανα» στην Τουρκία: Μαζικές μηνύσεις σε Ερντογάν και υπουργούς για «κακοδιαχείριση» σεισμών και θανάτους
- Έβρος: Νέα στοιχεία για τον θάνατo της 28χρονης - Τα σημάδια στο χέρι της, το μηχανάκι και η μπλούζα που δεν σκίστηκε
- Τραγωδία δίχως τέλος για τη Χατάισπορ - Νεκρός βρέθηκε στα συντρίμμια του σεισμού στην Τουρκία και ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας
- ΗΠΑ: Επενδυτές «ξεπουλάνε» αμερικανικά ομόλογα υπό τον φόβο χρεοκοπίας
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr