«Γνόφος αγνωσίας»: Η έκθεση του Κωνσταντίνου Καλογερόπουλου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Στην πρώτη του ατομική έκθεση, με τίτλο «Γνόφος αγνωσίας», ο Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος καταθέτει μια στιβαρή εικαστική πρόταση που τον καθιστά δυναμικό συνεχιστή της μυστικιστικής ζωγραφικής παράδοσης. Όπως ο Sam Francis ή ο Mark Tobey, έτσι και αυτός αναζητά αφαιρετικές φόρμες πίσω από το πέπλο της συνείδησης. Ο τίτλος της έκθεσης αναφέρεται σε ένα μυστικιστικό κείμενο του 14ου αιώνα γραμμένο από έναν ανώνυμο Άγγλο μοναχό. Η επιλογή του τίτλου από τον ίδιο τον καλλιτέχνη αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι η ζωγραφική του σχετίζεται με την πνευματικότητα, την περισυλλογή και την προσευχή. Η λέξη γνόφος δεν παραπέμπει εδώ μόνο στο σκοτεινό σύννεφο μέσα στο οποίο κρύβεται ο Θεός·είναι και το μαύρο χρώμα, ένας άλλος τρόπος για να προσδιορίσει ο ζωγράφος τον χώρο και το ύφος της ζωγραφικής του.
Η ζωγραφική του Καλογερόπουλου ζυμώνεται με τον χώρο του μεγάλου εργαστηρίου που διατηρεί από το 2010 σε ένα πευκόφυτο κτήμα στην Άνοιξη. Κοιτώντας τα μεγάλης κλίμακας σχέδιά του αναγνωρίζεις εξάγωνα σχήματα και φόρμες που παραπέμπουν σε πλέγμα ή συρματόπλεγμα, σε γέφυρες, περάσματα και φωτεινά μονοπάτια. Ο καλλιτέχνης πειραματίζεται με διάφορες τεχνικές και υλικά, όπως γραφίτης, λάδι, κάρβουνο, αυθεντικό μαλλί και ξύλο. Η σειρά με τα μικρά έργα που αποθηκεύει και εκθέτει μέσα σε ξύλινα κουτιά διαθέτει μια πυκνότητα, αλλά και μία κατασκευαστική λογική, που τη συναντάμε και στα μαύρα έργα όπου απεικονίζονται κτίσματα, καλύβες και στέρνες. Κοινό γνώρισμα αυτών των έργων είναι ότι πίσω από την τεχνική επεξεργασία τους κρύβεται πάντα μια ιστορία, ή μάλλον ιστορίες που διαπλέκονται μεταξύ τους. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι με ένα χρώμα παράγονται πολλά διαφορετικά χρώματα, επτά αποχρώσεις του μαύρου.
Ο Καλογερόπουλος πλαισιώνει τη στοχαστική ζωγραφική του με το δεκάλεπτο βίντεο «Στέρνα» (2017). Στο βίντεο βλέπουμε τον καλλιτέχνη να θάβει σε μια στέρνα ένα μεγάλο λευκό χαρτί το οποίο έφτιαξε μόνος του από ένα κολλάζ χαρτιών. Η πράξη του είναι τελετουργική, μια ιδιωτική περφόρμανς που δηλώνει εμφατικά τον βιωματικό χαρακτήρα της δουλειάς του. Η πηγή της ζωγραφικής του Καλογερόπουλου είναι η ανάμνηση ενός παράδοξα οικείου δάσους στην άκρη της πόλης.
Ο Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος γεννήθηκε το 1974 στην Άνοιξη Αττικής. Σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στη Σχολή Βακαλό (1992-1996) και ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (2011-2016). Έχει εργαστεί επί σειρά ετών ως designer και art-director για πολυεθνικές, διαφημιστικές, και άλλες εταιρίες, έχοντας αναλάβει έργα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στο εικαστικό του έργο χρησιμοποιεί διάφορα μέσα, όπως ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις και βίντεο. Κατοικεί στα όρια της πόλης και το εργαστήριό του βρίσκεται στο σημείο εκκίνησής του. Επίσης, διδάσκει το μάθημα των εικαστικών σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο «Γνόφος αγνωσίας», που παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο “Μελίνα” του Δήμου Αθηναίων, είναι η πρώτη του ατομική έκθεση.
Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος
«Γνόφος αγνωσίας»
Κείμενο έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος
Εγκαίνια: Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023, 19:00-22:00
Διάρκεια: Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου – Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023
Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων
Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης, Θησείο
Στάση Μετρό: Κεραμεικός, τηλ. 210 3452150
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 11:00-19:00, Σάββατο-Κυριακή 10:00-15:00, Δευτέρα κλειστά
Φωτογραφίες έργων (Studio Vaharidis) και το κείμενο της έκθεσης μπορείτε να κατεβάσετε εδώ:
https://drive.google.com/drive/folders/1pvjSSAkAeXgcCZaUGdcbtLrxMIBug23t
Για περισσότερες πληροφορίες: 6973533919 / [email protected]
https://www.instagram.com/kalogeropoulos_konstantinos/
- Δεν βγήκε «λευκός καπνός» για τα F-16 που θέλει η Τουρκία: Το παρασκήνιο της συνάντησης Μπλίνκεν - Τσαβούσογλου και το τελεσίγραφο
- Μοσχάτο: Τι απαντά η χήρα του 50χρονου στις κατηγορίες για τα χρήματα - «Δεν έχει φύγει στην Αλβανία»
- Πάτρα: Πώς έφτασαν οι Αρχές στην εξάρθρωση της συμμορίας - Ο γιος του μέλους της 17Νοέμβρη και τα εκρηκτικά
- Τέλος επιτηδεύματος: Ποιοι απαλλάσσονται - Σενάρια για ψαλίδι και αργότερα κατάργηση
- Είναι το παιδί σας εθισμένο στα video games; Δείτε πως θα το καταλάβετε
Βία κατά των γυναικών: Τι είναι το Risk Tool που θα κρίνει την επικινδυνότητα των κακοποιητών - Χιλιάδες καταγγελίες μέσα στο 2024
Νέα καταγγελία για το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο: Στρατιώτης πέθανε έπειτα από επέμβαση – Αμέλεια καταγγέλλει η οικογένειά του
Παρανάλωμα του πυρός η μεγαλύτερη παραγκούπολη της Μανίλα - Συνταρακτικό βίντεο
Μίλτος Πασχαλίδης: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε λογοκρισία, αυτό είναι ένα πηγάδι που δεν έχει πάτο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr