Δύο εκθέσεις στο Παρίσι για τον φωτογράφο Gaston Paris - Ο επισκέπτης βυθίζεται στη θορυβώδη δεκαετία του 1920
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Ο φωτογράφος Gaston Paris γεννήθηκε το 1903 αλλά ήταν στην αφάνεια έως προσφάτως. Τώρα, τιμάται το έργο του με δύο εκθέσεις στο Παρίσι, η μία στο Centre Pompidou – ο 256 σελίδων κατάλογος είναι συνέκδοση με το Atelier EXB - και η άλλη στην γκαλερί Roger -Viollet. Το έργο του ανακάλυψε τη δεκαετία του 1990 ο ιστορικός φωτογραφικής τέχνης Michel Frizot, όταν βρήκε σε ένα κουτί κάποιες εκτυπώσεις από τη δεκαετία του 1930, ανυπόγραφες, τις οποίες και αγόρασε· κυρίως μανεκέν σε βιτρίνες παρισινών καταστημάτων. Οι πρωτότυπες εκτυπώσεις αυτών των φωτογραφιών καλωσορίζουν τον επισκέπτη στην έκθεση στο Beaubourg, την οποία επιμελήθηκε και ο ίδιος ο Frizot.
«Δημοσίευσε πάνω από 2.400 φωτογραφίες στον Τύπο των δεκαετιών του 1930 και 1940 και ήταν υπάλληλος του περιοδικού VU, όπου δημοσιεύτηκαν περισσότερες από 1.300 φωτογραφίες του» εξηγεί ο Frizot. Σταδιακά, ο ιστορικός τέχνης ανακάλυψε ότι το φωτογραφικό πρακτορείο Roger-Viollet είχε στην κατοχή του αρνητικά του Gaston Paris, τα οποία είχαν αγοράσει το 1964 τη χρονιά που πέθανε. Το 1983, δέχθηκε δωρεά από τη χήρα του Gaston Paris και σήμερα, η συλλογή αυτών των περίπου 15.000 αρνητικών βρίσκεται στη Βιβλιοθήκη της Πόλης του Παρισιού (BHVP). Παράλληλα, το πρακτορείο εξακολουθεί να διανέμει φωτογραφίες του.
«Ο Gaston Paris είναι ο μόνος φωτογράφος που υπήρξε υπάλληλος του VU επί τρία χρόνια» επισημαίνει ο Frizot και θυμίζει ότι το περιοδικό, που ιδρύθηκε το 1928, ήταν ο προπάτορας του illustrated press. Το LIFE, που ιδρύθηκε το 1938 και το Match, που έγινε Paris Match το 1949, εν πολλοίς εμπνεύστηκαν από το VU «που ήταν το πρώτο περιοδικό που εστίασε στη φωτογραφία. Αυτή η έκδοση ήταν καινοτόμα όσον αφορά τη σελιδοποίηση» υπογραμμίζει.
Το δεύτερο μέρος της έκθεσης στο Centre Pompidou δείχνει τον τρόπο με τον οποίο διάφορα περιοδικά και εφημερίδες, όπως VU, Regards, La Semaine κ. αλ., χρησιμοποίησαν τις φωτογραφίες του Gaston Paris. Ο επισκέπτης βυθίζεται στη Θορυβώδη Δεκαετία του 1920 και στα χρόνια του πολέμου που ακολούθησαν και παρακολουθεί τις εναλλαγές θεμάτων που επέλεγε ο Gaston Paris: το τσίρκο (και το show και τα παρασκήνια), το μιούζικ χολ στα Folies Bergeres και στο Casino de Paris, τη φτώχεια και την ανασφάλεια στα προάστια του Παρισιού.
Ο Gaston Paris φωτογράφισε επίσης αρχιτεκτονήματα – Νοτρ-Νταμ, Πύργο του Άιφελ και πολλά άλλα –, τσιμινιέρες εργοστασίων, παρασκήνια σε γυρίσματα ταινιών, έκανε πορτρέτα προσωπικοτήτων όπως η Kiki de Montparnasse αλλά και ανώνυμων ή φωτογράφιζε για άρθρα για διασημότητες σαν την Εντίθ Πιαφ και τον Μορίς Σεβαλιέ μεταξύ πολλών άλλων. Η έκθεση 80 σύγχρονων εκτυπώσεων στην γκαλερί Roger-Viollet μεταφέρει τον επισκέπτη στο σύμπαν ενός φωτογράφου που αξίζει θέση στην ιστορία της φωτογραφίας.
Η έκθεση «Gaston Paris “La photographie en spectacle”» στο Centre Pompidou ολοκληρώνεται στις 18 Απριλίου ενώ στις 23 Απριλίου ολοκληρώνεται η έκθεση «Gaston Paris “L'?il fantastique”» ( https://www.youtube.com/watch?v=u_f6gCk1-W8 ) στην γκαλερί Roger-Viollet.
Το Θεαγένειο εκπέμπει «SOS»: Τον... έναν χρόνο φτάνει η λίστα αναμονής για χειρουργεία - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Στον Εισαγγελέα η Ειρήνη Μουρτζούκου - Κρύβεται από τις κάμερες
Το δύσκολο σταυροδρόμι της κυβέρνησης, η σύλληψη Ρωμανού και η αλλαγή ατζέντας
Η Σοφία Βεργκάρα υποδεικνύει πως χορεύουν οι λατινοαμερικάνες για την περίοδο των Ευχαριστιών
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr