Σημαντική η ελληνική παρουσία στο 77ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Στις Κάννες βρίσκονται οι ελληνικοί κινηματογραφικοί οργανισμοί, με σκοπό να υποστηρίξουν την εγχώρια κινηματογραφική κοινότητα και να βοηθήσουν τους Έλληνες παραγωγούς, δημιουργούς και διανομείς, να δικτυωθούν στις διεθνείς αγορές, να βρουν χρηματοδότες και συνεργάτες, και να ισχυροποιήσουν ακόμα περισσότερο το ελληνικό σινεμά.
Το Εθνικό Κέντρο Οπτικoακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (τα οποία βρίσκονται ήδη σε διαδικασία συγχώνευσης), το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, ένωσαν τις δυνάμεις τους και σχεδίασαν μια σειρά από σημαντικές ενέργειες, αναδεικνύοντας το δημιουργικό δυναμικό της ελληνικής κινηματογραφίας.
Ταινίες με έντονο ελληνικό ενδιαφέρον
Στη φετινή, 77η διοργάνωση του Φεστιβάλ Καννών, το ελληνικό σινεμά είχε μια σημαντική παρουσία. Κατ' αρχάς η μεγάλου μήκους ταινία του Κωστή Χαραμουντάνη, «Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού» προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο παράλληλο πρόγραμμα, Acid, ενώ υπήρξε κι ένα μεγάλο ενδιαφέρον για την προώθησή της στη διεθνή διανομή. Παράλληλα, δύο μικρού μήκους ταινίες, το «Αυτό που ζητάμε από ένα άγαλμα είναι να μην κινείται», της Δάφνης Χαιρετάκη, προβλήθηκε στην Εβδομάδα Κριτικής, και το «Το χάος που άφησε πίσω της» του Νίκου Κουλιούκου (βραβευμένο ήδη στο προηγούμενο Φεστιβάλ Δράμας), προβλήθηκε στο τμήμα, La Cinef (μέχρι πρότινος γνωστό ως La Cinefondation), το οποίο παρουσιάζει τις καλύτερες σπουδαστικές μικρού μήκους ταινίες του κόσμου.
Δύο ακόμα ταινίες είχαν έντονο ελληνικό ενδιαφέρον, το «Kinds of Kindness» του Γιώργου Λάνθιμου (Επίσημο Διαγωνιστικό) και το «September Says» της Αριάν Λαμπέντ (Διαγωνιστικό- Ένα Κάποιο Βλέμμα). Επίσης, η παραγωγός Μαρία Κοντογιάννη επιλέχθηκε από το πρόγραμμα «Producers on the Move» για να παρουσιάσει τη δουλειά της και τέλος η ταινία του Μαχντί Φλάιφελ, «To A Land Unknown», μια συμπαραγωγή της Μαρίας Δρανδάκη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και της ΕΡΤ, η οποία γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, επιλέχθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών.
Όλοι οι Έλληνες δημιουργοί είχαν ως κέντρο τους, το ελληνικό περίπτερο, έναν φιλόξενο χώρο της Αγοράς του Φεστιβάλ των Καννών, στον οποίο πραγματοποιήθηκαν δεκάδες συναντήσεις, συζητήσεις και σημαντικά ραντεβού με κορυφαίους παράγοντες της Διεθνής Κινηματογραφίας.
Ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ, Λεωνίδας Χριστόπουλος, δήλωσε στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: «Στο φετινό 77ο Φεστιβάλ των Καννών, η ελληνική αντιπροσωπεία, στην οποία συμμετείχε, όπως κάθε χρόνο, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, παρουσίασε την εικόνα του μέλλοντος για την ελληνική κινηματογραφική και οπτικοακουστική βιομηχανία και για την ελληνική κινηματογραφική τέχνη. Αναδείξαμε και εξηγήσαμε τη μεταρρύθμιση του πρόσφατου νόμου του ΥΠΠΟ για την Δημιουργική Ελλάδα, για το νέο, ενιαίο φορέα, για τις αλλαγές και τον εξορθολογισμό του cash rebate και για όλες τις επιμέρους δράσεις για την ενδυνάμωση της κινηματογραφικής δημιουργίας στη χώρα μας. Η υποδοχή ήταν θετική και πιστεύουμε πως η Ελλάδα μπαίνει πιο δυναμικά στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα».
Την ίδια στιγμή που οι λαμπεροί πρωταγωνιστές και οι κορυφαίοι σκηνοθέτες από ολόκληρο τον κόσμο τραβούν τα βλέμματα στο κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ των Καννών, πίσω από τα φώτα και τις κάμερες πραγματοποιούνται οι διεργασίες για τις ταινίες που θα συζητάμε στο μέλλον. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εργάστηκε εντατικά επί μήνες, ώστε να φέρει στις Κάννες παραγωγούς από την Ελλάδα για να δικτυωθούν, να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και να κάνουν σημαντικές συνεργασίες με διεθνείς φορείς και επαγγελματίες.
Το Φεστιβάλ ταξίδεψε στις Κάννες, με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, στο πλαίσιο του ενταγμένου έργου «SUB 6.3 - Εξωστρέφεια Αγοράς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης» και συμμετείχε σε μία σειρά δράσεων.
Βοήθησε τέσσερις Έλληνες παραγωγούς να παρουσιάσουν το έργο τους στο Cannes Docs του Marche du Film, της μεγαλύτερης κινηματογραφικής αγοράς του κόσμου. Συγκεκριμένα, οι Ρέα Αποστολίδη - Anemon Productions, Κωνσταντίνος Βασίλαρος - StudioBauhaus, Δάφνη Καλαφάτη - Filmiki productions και Λεωνίδας Λιάμπεης - Longrun productions, πραγματοποίησαν παρουσιάσεις και συναντήσεις με στόχο την εύρεση συμπαραγωγών, διεθνών πωλήσεων και πρεμιέρας σε φεστιβάλ του εξωτερικού.
Λίγες ώρες μετά τη συμμετοχή τους στις Κάννες, δήλωσαν την ικανοποίησή τους από το πρόγραμμα και την προβολή των εταιρειών και δραστηριοτήτων τους και σημείωσαν ότι ωφελήθηκαν σημαντικά από τις συναντήσεις που πραγματοποίησαν. Φυσικά δεν ήταν μόνοι τους σε αυτή την προσπάθεια. Το Φεστιβάλ συνεργάστηκε με την Katarina Tomkova, παραγωγό και σύμβουλο ανάπτυξης ταινιών από τη Σλοβακία, με μεγάλη εμπειρία σε παρόμοια προγράμματα, η οποία βοήθησε τους τέσσερις Έλληνες παραγωγούς να δικτυωθούν και να προετοιμαστούν για τις συναντήσεις τους.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στάθηκε δίπλα σε όλη την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα που ήρθε στις Κάννες. Εξάλλου, βασική προτεραιότητα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης είναι η υποστήριξη της ελληνικής κινηματογραφικής κοινότητας. Γι' αυτό το λόγο, η Αγορά και των δύο φεστιβάλ μας, συνεργάζεται στενά με όλες τις διεθνείς φεστιβαλικές Αγορές, και παρέχει σε παραγωγούς και δημιουργούς από την Ελλάδα όλα τα κατάλληλα εργαλεία για την προώθηση των έργων τους και τη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν. Το Φεστιβάλ μας δεν περιορίζεται μόνο στην παρουσίαση ταινιών δύο φορές τον χρόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά συμμετέχει ενεργά στην ολοκλήρωση αυτών των ταινιών, βοηθάει τους δημιουργούς να βρουν χρηματοδότες και συνεργάτες απ' όλο τον κόσμο και τους ακολουθεί στα μεγάλα διεθνή φεστιβάλ».
Η Αγορά του Φεστιβάλ συμμετείχε στην πρώτη ετήσια συνάντηση των ευρωπαϊκών αγορών, η οποία ήρθε ως φυσική συνέχεια της πρωτοβουλίας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για μία σειρά από Think Tank για το μέλλον των κινηματογραφικών αγορών και στο Co-production Night, τη μεγάλη γιορτή για τις ευρωπαϊκές συμπαραγωγές με τη συμμετοχή των μεγαλύτερων αγορών παγκοσμίως.
Στο ελληνικό περίπτερο πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη δεξίωση για το ελληνικό σινεμά στην οποία παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, οι: Γιώργος Μαυροψαρίδης, δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ μοντέρ, Βίκυ Χατζηβασιλείου, αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Mara Gourd-Mercado, επικεφαλής της αγοράς του CPH:DOX, Katrine Kiilgaard, διευθύνουσα σύμβουλος του CPH:DOX, Pascal Diot, επικεφαλής της αγοράς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, Adriek van Nieuwenhuyzen, επικεφαλής της αγοράς του IDFA και Caroline von Kuhn, εκτελεστική διευθύντρια - Oxbelly. Στη δεξίωση βρέθηκαν, επίσης, εκπρόσωποι από μεγάλα φεστιβάλ του εξωτερικού, όπως των Καννών, του Βερολίνου, της Βενετίας, του Λοκάρνο, του Γκέτεμποργκ και του Ταλίν, εκπρόσωποι από την IEFTA, μεγάλο χορηγό της Αγοράς του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, και φυσικά παραγωγοί, σκηνοθέτες, διανομείς και δημοσιογράφοι από την Ελλάδα που ήταν παρόντες στις Κάννες και είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν, να δικτυωθούν και να γιορτάσουν την επιτυχία του ελληνικού σινεμά.
* Της Νάντιας Μπακοπούλου, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Συγκλονιστικά στοιχεία της ΕΛΑΣ για την ενδοοικογενειακή βία - Περισσότερες από 15.000 γυναίκες θύματα σε 10 μήνες
Ψήφισαν και οι τέσσερις υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ: «Restart» και «αντεπίθεση» από Δευτέρα - Οι τοποθετήσεις τους για την επόμενη ημέρα
Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
Ο Μασκ θέλει να δει τον... Φειδία πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr