Ηρωας Κανενός: Η κωμωδία του τολμηρού Αλέν Γκιροντί στα θερινά σινεμά - Μία από τις 10 καλύτερες ταινίες για το 2022
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
H Weirdwave, από τις 14 Σεπτεμβρίου, παρουσιάζει στους κινηματογράφους τη νέα ταινία του τολμηρού Αλέν Γκιροντί «Ήρωας κανενός», μία κωμωδία με θέμα τον αντισυμβατικό έρωτα μεταξύ ενός νέου άντρα και μιας παντρεμένης πόρνης.
Η ταινία του σημαντικού γάλλου σκηνοθέτη άνοιξε το Πανόραμα του 72ου Φεστιβάλ Βερολίνου και συγκαταλέγεται στις 10 καλύτερες ταινίες του 2022 σύμφωνα με το έγκριτο Cahiers du Cinema.
Η πόλη του Kλερμόν Φεράν, την παραμονή των Χριστουγέννων, δέχεται μια τρομοκρατική επίθεση. Σε αυτό το κλίμα, ο Mεντερίκ, ένας νεαρός στα τριάντα του, ερωτεύεται παράφορα την Iζαντόρα, μια παντρεμένη πόρνη, αρκετά χρόνια μεγαλύτερή του. Ο Σελίμ, ένας νεαρός άστεγος Άραβας, βρίσκει καταφύγιο στο κτίριο του Μεντερίκ. Η συλλογική παράνοια, στον απόηχο της επίθεσης, θα αποδυναμώσει σύντομα τη σχέση του ιδιαίτερου αυτού ζευγαριού, και ο ήρωας θα αντιληφθεί πως η ζωή του, αίφνης, έχει μετατραπεί σε χάος…
«Γιατί να το κάνω τσάμπα μαζί σου;», ρωτά τον ήρωα η εργάτρια του σεξ, στο τρέιλερ της ταινίας, για να πάρει την απάντηση: «Επειδή είμαι κατά της πορνείας. Και μου αρέσετε πολύ… Δεν κάνετε έρωτα εκτός δουλειάς;».
Ο τολμηρός γάλλος δημιουργός Αλέν Γκιροντί (Ο Άγνωστος της Λίμνης), επιβεβαιώνει και εδώ το ιδιαίτερο στυλ που του έχει χαρίσει χιλιάδες φανατικούς θεατές σε όλον τον κόσμο, οι οποίοι περιμένουν με ανυπομονησία κάθε νέα ταινία του.
Απρόσμενος, αντισυμβατικός και ενίοτε ακραίος, ο Γκιροντί εκπλήσσει για ακόμα μία φορά, επιστρέφοντας στο είδος της κωμωδίας, σε μία ταινία που, όπως λέει, εμπνεύστηκε από τον παραλογισμό της σύγχρονης καθημερινότητας και από τα καυτά θέματα του σημερινού κόσμου, φέρνοντάς τα όμως στα μέτρα του μικρόκοσμου ενός διαμερίσματος. Δανείζεται μάλιστα στοιχεία από τις κωμωδίες του vaudeville, αλλά και από τον Αλμοδόβαρ.
«Με ενδιέφερε να μπλέξω στο φιλμ την ερωτική επιθυμία με την παράνοια. Στην Γαλλία έχουμε βιώσει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια το κλίμα της διάχυτης νευρικότητας και της καχυποψίας που πυροδοτούν οι τρομοκρατικές επιθέσεις: Μπατακλάν, Στρασβούργο, Νίκαια. Αυτές οι επιθέσεις είναι σήμερα ένας μιντιακός πόλεμος».
Αξιοποιώντας κινηματογραφικά το νεαρό άστεγο της ταινίας, ο Γκιροντί "έπαιξε" με τα κλισέ ξενοφοβίας που συνοδεύουν νεαρούς Άραβες όπως αυτόν, λόγω του φόβου που εμπνέει στη Δύση το Ισλάμ, αλλά ταυτόχρονα τα υπονόμευσε, δημιουργώντας μια «παιχνιδιάρικη και ταυτόχρονα άβολη ταινία».
Όσο για την Ιζαντόρα, «είναι το θηλυκό ισοδύναμο του Σελίμ. Μια μεγάλης ηλικίας εργάτρια του σεξ. Είναι και οι δύο παρίες στη σύγχρονη Γαλλία, αλλά κομμάτι της».
Επέλεξε ως χώρο δράσης το Κλερμόν Φεράν, «γιατί η πόλη αυτή είναι η καρδιά της Γαλλίας, και είναι μια πόλη όπου το μοντέρνο συνυπάρχει με το παλιομοδίτικο. Ήθελα να κάνω μια σύγχρονη ταινία και αυτό είναι πιο εύκολο σε μια τέτοια πόλη, σε αντίθεση με τις προηγούμενες ταινίες μου που είναι γυρισμένες στην ύπαιθρο».
Τακτικός στις Κάννες, ο σκηνοθέτης, με την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του Ο άγνωστος στη λίμνη απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας του τμήματος «Ένα κάποιο βλέμμα» στο 66ο Φεστιβάλ Καννών. Με τον «Ήρωα Κανενός» κέρδισε και το κοινό του Βερολίνου.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr