Το 12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με 110 ταινίες και πολλές πανελλαδικές πρεμιέρες
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 15 λεπτά ┋
Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, ο αγαπημένος θεσμός της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, επιστρέφει τηρώντας το ισχύον υγειονομικό πρωτόκολλο, σε υβριδική μορφή. Στο πλαίσιο του φετινού, εξαιρετικά πλούσιου προγράμματος, το οποίο θα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε από τις 26 Μαΐου έως και τις 15 Ιουνίου και στις τρεις αίθουσες της Ταινιοθήκης (Θερινός κινηματογράφος Λαΐς , Αίθουσα Α’, Αίθουσα Β’), θα προβληθούν 110 ταινίες.
Παράλληλα, επιλεγμένα προγράμματα του θα παρουσιαστούν (και) online. Το 12ο ΦΠΚΑ φιλοδοξεί να αναδείξει ό, τι πιο φρέσκο και ρηξικέλευθο συμβαίνει στον παγκόσμιο κινηματογράφο -χθες και σήμερα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συζητήσεις, μάστερκλας και q&a’s μετά από επιλεγμένες προβολές με τους προσκεκλημένους σκηνοθέτες που θα προλογίσουν τις ταινίες τους.
Όπως σημειώνει στην εισαγωγή του καταλόγου η πρόεδρος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Μαρία Κομνηνού «η περίοδος της προετοιμασίας του Φεστιβάλ μέσα από τη συνεχιζόμενη πανδημία, την κλιματική κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία επανέφερε τον προβληματισμό για τον ρόλο της τέχνης σε χαλεπούς καιρούς, φέρνοντας και πάλι στο προσκήνιο την αίσθηση του τραγικού στην Ευρώπη. Όλα αυτά μας έκαναν να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας σε δημιουργούς που συγκροτούν το έργο τους αντλώντας από υπάλληλες και περιφρονημένες γνώσεις, δηλαδή από τοπικές γνώσεις που αναπτύχθηκαν από τους υποτελείς του κόσμου μας. Παράλληλα ο ίδιος ο κινηματογράφος παραμένει ένας ορίζοντας επαγγελιών και εναλλακτικών οραμάτων που καλλιεργείται από θεσμούς όπως οι Ταινιοθήκες και τα ειδικά Φεστιβάλ τα οποία στοχεύουν σε ένα επαναπροσδιορισμό της κινηματογραφοφιλίας».
Τελετές Έναρξης - Λήξης
Η έναρξη του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 26 Μαΐου στην Ταινιοθήκη (8 μ.μ) , με την ταινία «Οι Ροδακινιές του Αλκαράς» της Κάρλα Σιμόν που απέσπασε την Χρυσή Άρκτο στο φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου (διανομή: Cinobo). Θα διατεθεί περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων. Η οικογένεια Σολέ περνούσε κάθε καλοκαίρι μαζεύοντας τα ροδάκινα από τον οπωρώνα της στο Αλκαράς, ένα μικρό χωριό στην Ισπανία. Αλλά η φετινή σοδειά θα είναι μάλλον η τελευταία τους, καθώς αντιμετωπίζουν έξωση.
Τα νέα σχέδια για τη γη περιλαμβάνουν την εκρίζωση των ροδακινιών και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ, κάτι που προκαλεί ρήγμα στη άλλοτε σφιχτοδεμένη μεγάλη οικογένεια. Για πρώτη φορά αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον και κινδυνεύουν να χάσουν πολλά περισσότερα από το σπίτι τους. Η ταινία επαινέθηκε και για τις εξέχουσες ερμηνείες τόσο από παιδιά όσο και από ηθοποιούς στην όγδοη δεκαετία της ζωής τους. Η βραβευμένη σεναριογράφος και σκηνοθέτις Κάρλα Σιμόν (1986), μεγάλωσε στο Αλκαράς, ένα μικρό χωριό στην Καταλονία και η ταινία της είναι αυτοβιογραφική.
Η αυλαία θα πέσει την Τετάρτη 15 Ιουνίου στην Ταινιοθήκη με το αποκατεστημένο αριστούργημα «Το Φάντασμα του Παραδείσου» του Μπράϊαν Ντε Πάλμα (ενότητα «Αποκατεστημένες και υπέροχες»). Πρόκειται για τη νέα εκδοχή του σκηνοθέτη, που περιλαμβάνει όσα είχαν κοπεί πριν την πρώτη διανομή της το 1974.
Η ταινία, μία από τις πρώτες ροκ όπερες, βασισμένη στο μυθιστόρημα Το φάντασμα της όπερας, αφηγείται την ιστορία ενός νέου λαμπρού συνθέτη, ο οποίος, όταν ένας διαβολικός παραγωγός κλέβει τη μουσική του, μεταμορφώνεται σε μασκοφόρο φάντασμα και στοιχειώνει το θέατρο του εχθρού του. Ο Ντε Πάλμα ζήτησε από τον Πολ Γουίλιαμς να συνθέσει τη μουσική κι εκείνος βρήκε την ευκαιρία να ξεδιπλώσει το ταλέντο του σε όλα τα είδη της δημοφιλούς μουσικής, από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1970.
Τις τελετές έναρξης και λήξης θα σκηνοθετήσει ο βραβευμένος σκηνοθέτης ταινιών μικρού μήκους Θανάσης Νεοφώτιστος.
Διεθνές διαγωνιστικό
Περιλαμβάνει 9 πολυβραβευμένες ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ αλλά και υβριδικές, σκηνοθετών απ’ όλον τον κόσμο (Γαλλία, Φιλιππίνες, Παραγουάη, Βραζιλία - Πορτογαλία, ΗΠΑ, Βολιβία-Γαλλία-Κατάρ, ΗΠΑ-Σιγκαπούρη, Ινδία και Αυστρία) οι οποίοι πειραματίζονται με νέες μορφές αφήγησης.
Το 12ο ΦΠΚΑ θα παρουσιάσει σε πρώτη πανελλαδική προβολή τη νέα ταινία «Η Ιστορία του Χα του Λαβ Ντίαζ», ο οποίος θα παρευρεθεί στο Φεστιβάλ. Ο σπουδαίος δημιουργός από τις Φιλιππίνες, εμβληματική μορφή του παγκόσμιου κινηματογράφου και γνωστός για το ισχυρό προσωπικό του ύφος μέσα από το οποίο αναλύει την ιστορία του εμφύλιου σπαραγμού στις Φιλιππίνες, έχει αποσπάσει βραβεία στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου.
Θα προβληθούν ακόμα 8 ταινίες: «Η μακρά πορεία» του Κίρο Ρούσο (Βολιβία), «Πέδρο» του Νατές Χεντζέ (Ινδία), «Εάμι» της Παζ Ενσίνα (Παραγουάη), «Ξερή γη που φλέγεται» των Ζοάνα Πιμέντα και Aντίρλεϊ Κιερός (Βραζιλία), «Μπεάτριξ» των Μιλένα Τσερνόβσκι και Λίλιθ Κράξνερ (Αυστρία), «Πυρηνική οικογένεια» των Έριν και Τράβις Γουίλκερσον (ΗΠΑ), «Ο καθεδρικός» του Ρίκι Ντ’Αμπρόουζ (ΗΠΑ) και «Τα λέμε την Παρασκευή», Ροβινσώνα, της Μίτρα Φαραχανί (Γαλλία, Ελβετία).
Όλες οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού είναι πανελλαδικές πρεμιέρες, ενώ οι πολλοί από τους δημιουργούς θα παρευρεθούν για να προλογίσουν τις ταινίες τους: παρόντες, εκτός από τον Λαβ Ντίαζ, θα είναι οι Μίτρα Φαραχανί, Κίρο Ρούσο, Ζοάνα Πιμέντα και Λίλιθ Κράξνερ.
Την κριτική επιτροπή του διεθνούς διαγωνιστικού απαρτίζουν οι: Σεσίλια Mπαρριονουέβο (καλλιτεχνική διευθύντρια του Mar del Plata, ενός από τα σημαντικότερα φεστιβάλ της Λατινικής Αμερικής), Πέτρος Σεβαστίκογλου (σκηνοθέτης) και Δημήτρης Θεοδωρόπουλος (διευθυντής φωτογραφίας και καθηγητής στο τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ και στο ΕΑΠ).
Ο νικητής θα κερδίσει 10.000 ευρώ σε post production services για την επόμενη ταινία του από την Authorwave. Το βραβείο θα απονεμηθεί την Τετάρτη 15 Ιουνίου στην Ταινιοθήκη κατά τη διάρκεια της τελετής λήξης.
Αποκατεστημένες και υπέροχες
Η αγαπημένη ενότητα του ΦΠΚΑ μας προτείνει ν' ανακαλύψουμε εκ νέου στη μεγάλη οθόνη κλασικές, σπάνιες, αλλά και ξεχασμένες ή χαμένες ταινίες -μεταξύ των οποίων δύο πρώιμα βωβά φιλμ σε σκηνοθεσία δύο γυναικών: της Ζερμέν Ντιλάκ και της Μουσιδόρα, που αποδεικνύουν ότι η γυναικεία κινηματογραφική δημιουργία ήταν παρούσα στη Γαλλία της δεκαετίας του 1920.
Οι ταινίες αυτές θα προβληθούν με ζωντανή εκτέλεση πρωτότυπης μουσικής από τον Μηνά Ι. Αλεξιάδη. Την φετινή αφίσα του, το Φεστιβάλ την εμπνεύστηκε από τον Θαλασσοπόρο (1924) του Μπάστερ Κίτον -κορυφαία κλασική κωμωδία της δεκαετίας του 1920.
Φέτος, το πρόγραμμα περιλαμβάνει 9 αποκατεστημένες ταινίες. Την Πέμπτη 9 Ιουνίου (11 πμ) θα πραγματοποιηθεί συζήτηση στο Auditorium «Τheo Angelopoulos» του Γαλλικού Ινστιτούτου της Ελλάδος, με θέμα τη χρήση νέων τεχνολογιών με σκοπό τη συντήρηση, την αποκατάσταση και την ψηφιοποίηση σπάνιων ταινιών της ιστορίας του κινηματογράφου. Ομιλητές: Μαρία Κομνηνού, Ηλέκτρα Βενάκη, Celine Ruivo Ehsan Khoshbakth και Elena Tammacarro.
Αφιερώματα
To 12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας έχει εξασφαλίσει μια σειρά από εξαιρετικά ενδιαφέροντα αφιερώματα:
Με τον φακό των γυναικών
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζει ένα μεγάλο αφιέρωμα σε σημαντικές διευθύντριες φωτογραφίας του ελληνικού και του διεθνούς κινηματογράφου. Το φεστιβάλ θα υποδεχθεί την Μπαμπέτ Μανγκόλτ, συνεργάτιδα της Σαντάλ Ακερμάν, την Ανιές Γκοντάρ, συνεργάτιδα της Κλερ Ντενί, τη Ντάρια Ντ’Αντόνιο, συνεργάτιδα του Πάολο Σορεντίνο, και τις ελληνίδες διευθύντριες φωτογραφίας: Ολυμπία Μυτιληναίου, στενή συνεργάτιδα του Πάνου Χ. Κούτρα (το Dodo τους αυτές τις μέρες προβάλλεται στις Κάννες), Κατερίνα Μαραγκουδάκη, την πρώτη γυναίκα διευθύντρια φωτογραφίας που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αλλά και τη νεότερη και ταλαντούχα Χριστίνα Μουμούρη.
Την Παρασκευή 3 Ιουνίου (5 μ.μ.) θα συμμετάσχουν όλες σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, ενώ την Κυριακή 5 Ιουνίου (6 μ.μ.) η Ολυμπία Μυτιληναίου θα δώσει μάστερκλας στην Ταινιοθήκη. Και οι δύο εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στην Ταινιοθήκη.
Τζορτζ Στίβενς
Ο Τζορτζ Στίβενς (1904-1975) άφησε το ανεξίτηλο αποτύπωμά του στην χρυσή εποχή του Χόλυγουντ. Υπήρξε 5 φορές υποψήφιος για Όσκαρ Σκηνοθεσίας το οποίο κέρδισε για τις ταινίες Μια θέση στον ήλιο (A Place In The Sun) το 1951 και Ο Γίγας (Giant) το 1956. Από τη δεκαετία του ’40 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’70 υπέγραψε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Χόλυγουντ με τους μεγαλύτερους σταρ της εποχής : Κάρι Γκραντ, Τζέιμς Ντιν, Κάθριν Χέπμπορν, Ελίζαμπεθ Τέιλορ. O Τζορτζ Στίβενς κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου βρέθηκε στο μέτωπο και με την κάμερα του κατάφερε να τραβήξει το μοναδικό έγχρωμο φιλμ του πολέμου (από την πλευρά των Συμμάχων). Ο Στίβενς έγινε ο πρώτος που μας έδωσε μια έγχρωμη άποψη της ιστορικής απόβασης των συμμαχικών δυνάμεων στην Νορμανδία και, μεταξύ άλλων, συγκλονιστικές εικόνες από την απελευθέρωση των κρατουμένων του στρατοπέδου συγκέντρωσης Νταχάου, τον Απρίλιο του 1945.
Γιόνας Μέκας: 100 χρόνια από τη γέννησή του
Ο Γιόνας Μέκας (1922-2019) από τη Λιθουανία, θεωρείται ο νονός του αμερικανικού αβάν-γκαρντ κινηματογράφου. Υπηρέτησε τον ανεξάρτητο πειραματικό κινηματογράφο από όλα τα πόστα (υπήρξε σκηνοθέτης, φωτογράφος, μοντέρ, ηθοποιός αλλά και ποιητής και συγγραφέας), ενώ ήταν ο διευθυντής του Anthology Film Archives, ενός από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά αρχεία του κόσμου. Συνεργάτης του Άντι Γουόρχολ, του Τζον Λένον αλλά και του Σαλβαδόρ Νταλί, ο Γιόνας Μέκας, που έφυγε από κοντά μας το 2019, αδιαφορούσε για την συμβατική πλοκή και τους συμβατικούς χαρακτήρες και πειραματιζόταν διαρκώς με τα νέα μέσα και τις σύγχρονες τεχνολογίες. Το αφιέρωμα πραγματοποιείται με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννησή του, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Λιθουανίας στην Ελλάδα.
Mπαμπέτ Μανγκόλτ
Η Mπαμπέτ Μανγκόλτ είναι γαλλίδα φωτογράφος, καλλιτέχνις και σκηνοθέτις, που ζει και εργάζεται στις ΗΠΑ από το 1970. Φίλη του Γιόνας Μέκας, ξεκίνησε ως διευθύντρια φωτογραφίας σε πειραματικά φιλμ, με πιο γνωστά αυτά της Σαντάλ Ακερμάν (Ζαν Ντιλμάν) και της Ιβόν Ράινερ (Ζωές των περφόρμερς). Σκηνοθέτησε επίσης σημαντικά πειραματικά ντοκιμαντέρ για την πρωτοποριακή καλλιτεχνική σκηνή του σύγχρονου χορού, της περφόρμανς και του θεάτρου της Νέας Υόρκης, για την ίδια την πράξη του κοιτάγματος στην κινηματογραφική δημιουργία και για το αμερικανικό τοπίο.Το 12ο ΦΠΚΑ έχει προσκαλέσει τη σημαντική κινηματογραφίστρια στην Αθήνα για να παρουσιάσει στο κοινό μια επιλογή από το πολυδιάστατο καλλιτεχνικό της έργο και να δώσει μάστερκλας (Σάββατο 6 Ιουνίου, 6 μ.μ., Ταινιοθήκη. Συντονίζει: Εύα Στεφανή)
Σατγιαζίτ Ρέι: 100 χρόνια από τη γέννησή του
Το 12ο ΦΠΚΑ τιμά έναν από τους σπουδαιότερους κινηματογραφικούς δημιουργούς της Ινδίας, τον Σατγιαζίτ Ρέι, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του. Η επιρροή του ιταλικού νεορεαλισμού είναι εμφανής στις πρώτες του ταινίες, στην επονομαζόμενη «Τριλογία του Απού» που προβάλλεται εδώ. Ο Ρέι έδειξε ότι ο ινδικός κινηματογράφος δεν είναι μόνο το Μπόλιγουντ. Και στις τρεις ταινίες η μουσική είναι του Ραβί Σανκάρ. Ο Ρέι κινείται ανάμεσα στην παράδοση και στον εκσυγχρονισμό της Ινδίας, ενώ θίγει ζητήματα όπως η θέση της γυναίκας, η αποικιοκρατία και οι άκαμπτες δομές της ινδικής κοινωνίας.
100 χρόνια από τον θάνατο του Θόδωρου Αγγελόπουλου
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος τιμά τον σπουδαίο έλληνα δημιουργό Θόδωρο Αγγελόπουλο (1935-2012), με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 10 χρόνων από τον αιφνίδιο θάνατο του στα γυρίσματα της ταινίας του Η άλλη θάλασσα. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει μερικά από τα αριστουργήματα του ποιητή των εικόνων στη μεγάλη οθόνη -ακριβώς όπως αρμόζει στο μεγάλο έργο του με το οποίο, όπως σημειώνει η Μαρία Κομνηνού, «θέλησε να δικαιώσει τους ηττημένους στον ελληνικό εμφύλιο και να φέρει στο προσκήνιο τους μετανάστες όχι μόνο από τα Βαλκάνια αλλά και από τις άλλες δοκιμαζόμενες περιοχές του κόσμου».
Στο πλαίσιο του αφιερώματος, την Πέμπτη 2 Ιουνίου (5 μ.μ.) στην Τεχνόπολη, θα πραγματοποιηθεί στρογγυλό τραπέζι με εκλεκτούς προσκεκλημένους έλληνες και ξένους σκηνοθέτες και μελετητές της κινηματογραφικής κληρονομιάς του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Αεριοφυλάκιο 1 - Αμφιθέατρο "Μιλτιάδης Έβερτ», με την ευγενική παραχώρηση του χώρου από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων. Συμμετέχουν οι καθηγητές Άντριου Χόρτον, Σιλβί Ρολέ, Μαρία Κομνηνού, Ειρήνη Στάθη καθώς και οι σκηνοθέτες Πέρο Αλμπερό και Μαργαρίτα Μαντά.
Ο Ροβήρος Μανθούλης και η εποχή του
Aπό τους πρωτοπόρους της ανανέωσης του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου κι από τους πρωτεργάτες του ντοκιμαντέρ στην Ελλάδα, ο σκηνοθέτης, συγγραφέας και ποιητής Ροβήρος Μανθούλης, έφυγε πριν λίγες μέρες από κοντά μας. Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, σε συνεργασία με το Ροβήρο Μανθούλη έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία ψηφιακής αποκατάστασης της ιστορικής ταινίας του Πρόσωπο με Πρόσωπο την οποία θα προβάλλει στο πλαίσιο του 12ου ΦΠΚΑ μαζί με το πρώτο επεισόδιο από τις "Ακυβέρνητες Πολιτείες" σε συνεργασία με την ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡT, ERTFLIX που θα δείξει το σύνολο της σειράς.
Ο εθνογραφικός κινηματογράφος των Ρέις και Κορντέϊρο
Ο Αντόνιο Ρέις και η Μαργκαρίντα Κορντέιρο, ζευγάρι στον κινηματογράφο και τη ζωή, είναι δύο πρωτοπόρες φιγούρες του ριζοσπαστικού κινηματογράφου στην Πορτογαλία που εμφανίστηκαν στον απόηχο της εξέγερσης του 1974 ενάντια στο καθεστώς του Σαλαζάρ και επηρέασαν σκηνοθέτες της νέας γενιάς κινηματογραφιστών που εμφανίστηκαν τη δεκαετία του 1980 και δεκαετία του 1990, όπως ο Πέδρο Κόστα. Το 12ο ΦΠΚΑ μας συστήνει το έργο τους.
Μετά την καταστροφή: Ο κινηματογράφος την εποχή του 6ου αφανισμού
Ένα αφιέρωμα στις «άλλες» ταινίες καταστροφής: Μια φυσική καταστροφή που καταβυθίζει ένα μεξικάνικο χωριό, η αιματηρή αποτυχία της δημοκρατικής επανάστασης της Συρίας, το επικείμενο ναυάγιο ενός κρουαζιερόπλοιου. Αλλά και πολεμικές καταστροφές όπως στο ντοκιμαντέρ Τεχνητή νοημοσύνη, σε πόλεμο (2020) του Φλοράν Μαρσί (προσκεκλημένου του 10ου ΦΠΚΑ), γυρισμένο στα χαλάσματα της Ράκα (Συρία) και της Μοσούλης (Ιράκ), καθώς οι σποραδικοί πυροβολισμοί συνεχίζονταν και τα πτώματα παρέμεναν άταφα. Είναι η ανθρωπότητα ικανή μόνο για καταστροφή; Τι συμβαίνει μετά τις καταστροφές, και μπορεί άραγε να υπάρξει ένα μετά;
Μετά την επανάσταση: Εικόνες του έθνους - κράτους
Με αφετηρία τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και τα προβλήματα της συγκρότησης των εθνών-κρατών που σημάδεψαν την ιστορία των τριών τελευταίων αιώνων, οι ταινίες του αφιερώματος, ψηφιακά αποκατεστημένες στην πλειονότητά τους, φωτίζουν τις διαφορετικές πορείες ίδρυσης κρατών στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια, την Ιταλία, τη Λατινική Αμερική και την Αφρική. Ο κινηματογράφος αναπαριστά με τη δική του γλώσσα αυτή την περιπέτεια. Θα δούμε από το Μπάυρον, μπαλάντα για έναν δαίμονα του Νίκου Κούνδουρου μέχρι τον Καιρό των Ελλήνων του Λάκη Παπαστάθη και τον Μεγαλέξαντρο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, αλλά και ταινίες των Λουκίνο Βισκόντι, Ελία Καζάν, Κοτσί, Αλέα (για την Κουβανική Επανάσταση) και άλλων -ανάμεσά τους η Σάρα Μαλντορόρ, η πρώτη μαύρη γυναίκα που έκανε αντι-αποικιοκρατικό κινηματογράφο στην Αφρική.
Ειδική προβολή
Ως φόρο τιμής στην Ουκρανία, το φεστιβάλ παρουσιάζει σε πρώτη πανελλαδική προβολή το ντοκιμαντέρ Babi Yar. Context (Mπάμπι Γιαρ, 2021) του πολυβραβευμένου Ουκρανού σκηνοθέτη Σεργκέι Λοζνίτσα (Πρόσωπο της Ομίχλης, Η δύναμη της αλήθειας, Μια Γλυκιά Γυναίκα, κλπ.), που τιμήθηκε στις Κάννες με το βραβείο Golden Eye. Με αριστοτεχνική χρήση αρχειακού υλικού, η ταινία αφηγείται τη σφαγή χιλιάδων Εβραίων στο Μπάμπι Γιαρ στην Ουκρανία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Την προβολή (Δευτέρα 30 Μαΐου στις 8 μ.μ.) θα ακολουθήσει συζήτηση με τον Αναστάσιο-Ιωάννη Μεταξά και τον Βασίλη Λουλέ.
mAPs: Migrating Artists Project - Short dance film collection
Φέτος για πρώτη φορά το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας φιλοξενεί ταινίες χορού, δημιουργημένες στα όρια μεταξύ screendance και μυθοπλασίας. Οι ταινίες προκύπτουν από τη σύμπραξη πέντε Ευρωπαϊκών χωρών με τίτλο «mAPs - migrating Artists Project» με την υποστήριξη του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη» και έχουν ως θεματικό άξονα τους ευρύτερους όρους «δύναμη / εξουσία».
Μια ξεχωριστή συλλογή «κοινωνικά ευαισθητοποιημένων ταινιών χορού» που θίγουν ζητήματα των σύγχρονων κοινωνιών, εμπλέκοντας κοινότητες σε κάθε βήμα της διαδικασίας.
Η βία των γυναικών μια επιδημία που δεν τελειώνει: Πάνω από 16.000 έπεσαν θύματα το 2024 - Θύτες οι σύζυγοι
Υπουργείο Δικαιοσύνης: Μπαίνει φρένο στις πρόωρες αποφυλακίσεις - Τα θύματα θα μπορούν να καταθέτουν ενστάσεις
Νέα κρίση προ των πυλών στη Γαλλία: Η Λεπέν απειλεί να ρίξει τη κυβέρνηση για τον προϋπολογισμό
Βέφα Αλεξιάδου: Η «εθνική μαγείρισσα» που έβαλε την Ελλάδα στο παγκόσμιο τραπέζι, ένα φωτεινό παράδειγμα ζωής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr