Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Έρχεται σύντομα και η επαγωγική φόρτιση σε δημόσιους χώρους
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αυξάνουν κάθε μήνα τα ποσοστά των πωλήσεών τους σε κάθε γωνιά της Ευρώπης, η φόρτιση των μπαταριών τους, κυρίως στους δημόσιους χώρους, αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα. Στην Ελλάδα και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες οι υποδομές βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και πολλές φορές αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Φυσικά μια παράμετρος που εξετάζεται σοβαρά από πολλές εταιρείες ενέργειας, εκτός από την αύξηση των σημείων φόρτισης, είναι η φόρτιση ενός αυτοκινήτου χωρίς καλώδια. Δηλαδή με επαγωγική φόρτιση. Αυτή η τεχνολογία δεν θα αναπτυχθεί στο μακρινό μέλλον, αλλά θεωρητικά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από σήμερα. Ήδη δύο εταιρείες βιομηχανικής τεχνολογίας, η Siemens και η Mahle, έχουν περάσει στην επόμενη φάση των επαγωγικών φορτίσεων. Η πεποίθηση όλων των εμπλεκομένων είναι ότι η ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων αναδύεται ως μια σημαντική αγορά για το μέλλον. Βασικό πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι ότι θα κάνουν τη ζωή των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιο εύκολη, με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται πλέον να ασχολούνται με καλώδια. Μάλιστα, η απόδοση μεταφοράς της ασύρματης, επαγωγικής φόρτισης είναι συγκρίσιμη με τα plug-in συστήματα.
Ήδη η Siemens επένδυσε τον προηγούμενο Ιούνιο το ποσό των 25 εκατομμυρίων δολαρίων στην εξειδικευμένη εταιρεία ασύρματης φόρτισης WiTricity.
Πρόσφατα, το εργαστήριο Innovation Hub Knoxville του γκρουπ VW στις ΗΠΑ σε συνεργασία με άλλους ειδικούς στα ηλεκτρονικά και το Πανεπιστήμιο του Τενεσί, ανακοίνωσε πως έχει κάνει θεαματικά βήματα ανάπτυξης στην επαγωγική φόρτιση.
Μάλιστα έχουν γίνει και δοκιμές σε μια Porsche Taycan, η οποία έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό. Το ευχάριστο είναι πως η αποτελεσματικότητα της πιλοτικής ασύρματης φόρτισης έχει φτάσει στο 98% και η ισχύς μπορεί να κυμανθεί από 6,6 kW έως 120 kW. Επόμενος στόχος είναι η περεταίρω αύξηση της ισχύος της επαγωγικής φόρτισης, έτσι ώστε να μπορεί το σύστημα να φορτίζει έως τα 300 kW, γεμίζοντας την μπαταρία μέσα σε ελάχιστα λεπτά.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, θα απαιτηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030, για να επιτευχθεί η μείωση του διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% στους ρύπους των αυτοκινήτων, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Τροχαίο στα Χανιά: Αίτηση για άρση του τηλεφωνικού απορρήτου του 45χρονου - «Θα ερευνηθεί εάν, πότε και τι εντολή δόθηκε»
Εύθραυστη η εκεχειρία στη Γάζα: «Δεν προχωράμε χωρίς τη λίστα των ομήρων» διαμηνύει ο Νετανιάχου
«Ήταν σαν να κάναμε ελεύθερη πτώση» - Σοκαριστικές μαρτυρίες από το ατύχημα στο χιονοδρομικό στην Ισπανία
Τραγωδία στη Νιγηρία: Τουλάχιστον 60 νεκροί από ανατροπή βυτιοφόρου με βενζίνη
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr