Σπάνιο χριστιανικό μωσαϊκό από την Ανατολία προσέφερε ο Ερντογάν στον Πάπα Λέοντα ΙΔ’
Οι ανθρώπινες μορφές και οι συμβολισμοί🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Ένα αρχαίο αντίγραφο της τοιχογραφίας του Καλού Ποιμένα Ιησού δέχθηκε ως δώρο από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ο Πάπας Λέων ΙΔ’ στο πλαίσιο της πρώτης επίσημης επίσκεψής του στην Τουρκία και στο εξωτερικό. Η αποκάλυψη αυτή δεν αποτελεί μόνο μία συμβολική χειρονομία φιλίας αλλά και μία επιστημονική ανακάλυψη, προσφέροντας στον κόσμο της τέχνης και της θρησκείας μία μοναδική εικόνα για την πρώιμη χριστιανική τέχνη στην Ανατολία.
Ο Ερντογάν δώρισε στον πάπα μία ρέπλικα που απεικονίζει τον Ιησού ως τον Καλό Ποιμένα. Το πλακίδιο είναι αντίγραφο μιας τοιχογραφίας που αποκαλύφθηκε στην Νίκαια, σε έναν αρχαιολογικό χώρο που χρονολογείται από την πρώιμη βυζαντινή περίοδο.
Ιστορική αναφορά στη Σύνοδο της Νίκαιας
Η ανακάλυψη αποκτά μεγαλύτερη σημασία λόγω της ιστορικής συνάφειας με την 1.700ή επέτειο της Α’ Οικονομικής Συνόδου της Νίκαιας, που αποτελεί και τον κύριο λόγο της επίσκεψης του Πάπα στην Τουρκία.
Μοναδικότητα της τοιχογραφίας εκτός Ιταλίας
Πρόκειται για μία σπάνια και ιστορικής αξίας ανακάλυψη στη Νεκρόπολη Hisardere της Νίκαιας, καθώς είναι το μόνο έργο του είδους του από την πρώιμη χριστιανική εποχή εκτός Ιταλίας.

Η τοιχογραφία και η αισθητική της αξία
Η προσοχή επικεντρώνεται στην καλλιτεχνική ποιότητα και τη διατήρηση του έργου.
Η τοιχογραφία, που χρονολογείται στον τρίτο αιώνα μ.Χ., ανακαλύφθηκε στον βόρειο τοίχο ενός πλούσια διακοσμημένου ταφικού θαλάμου φέτος.
Μια ομάδα από το Βατικανό που επισκέφθηκε τη Νίκαια νωρίτερα αυτόν τον μήνα για να προετοιμαστεί για την επίσκεψη του Πάπα εντυπωσιάστηκε βαθιά από την τοιχογραφία.
Η τοιχογραφία αντικατοπτρίζει την εξέλιξη της χριστιανικής τέχνης από τις παγανιστικές ρίζες.
Οι σκηνές του Καλού Ποιμένα χρησιμοποιούνταν ευρέως στη ρωμαϊκή ταφική τέχνη, προτού γίνουν κεντρικά μοτίβα στην πρώιμη χριστιανική εικονογραφία. Αρχαιολόγοι από το Μουσείο της Νίκαιας και το τουρκικό Υπουργείο Πολιτισμού βρήκαν επίσης στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η νεκρόπολη ήταν σε χρήση μεταξύ του δεύτερου και του πέμπτου αιώνα μ.Χ.
Ανθρώπινες μορφές και συμβολισμοί
Η νέα ανακάλυψη αποκαλύπτει την παράλληλη διατήρηση παγανιστικών παραδόσεων μέσα στη χριστιανική τέχνη.
Ο δυτικός τοίχος του τάφου απεικονίζει ένα παντρεμένο ζευγάρι, που πιστεύεται ότι ήταν οι ένοικοί του, οι οποίοι απεικονίζονται ως αριστοκράτες μέσω της ενδυμασίας και των στολιδιών τους. Η σκηνή του συμποσίου που απεικονίζεται εδώ στον τάφο, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε τάφο χριστιανικής εποχής, αντανακλά τις συνεχιζόμενες παγανιστικές ταφικές παραδόσεις που συμβολίζουν τη μετά θάνατον ζωή ως ένα αιώνιο συμπόσιο.
Κραυγή απόγνωσης Έλληνα κτηνοτρόφου στο OPEN: «Ποια φέτα; Σε λίγο δε θα έχουμε γάλα ούτε για γιαούρτι»
Δύσκολες ώρες για τον πατέρα της Μέγκαν Μαρκλ - Ακρωτηριάστηκε το πόδι του και νοσηλεύεται στην εντατική
Κλήρωση Μουντιάλ 2026: Οι 12 όμιλοι για το μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού του καλοκαιριού
«Η Τουρκία εγκαταλείπει τα S-400 και ξεκινάει να προμηθεύεται F-35», λέει ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



