Ticketmaster: Πώς οι φανς των Oasis επέβαλαν διαφάνεια στα εισιτήρια
Η Ticketmaster εξαναγκάστηκε από τη βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο διαφημίζει τα εισιτήρια συναυλιών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋

Η Ticketmaster εξαναγκάστηκε από τη βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο διαφημίζει τα εισιτήρια συναυλιών -συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης των παραπλανητικών στοιχείων για τις θέσεις που αγοράζουν οι θεατές- έπειτα από τη θύελλα αντιδράσεων για τον χειρισμό της περιοδείας επανένωσης των Oasis.
Ύστερα από έρευνα διάρκειας ενός έτους, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) ανακοίνωσε ότι η Ticketmaster συμφώνησε να προχωρήσει σε αλλαγές στις πρακτικές πώλησης, σε μια κίνηση που χαιρέτισε η υπουργός Πολιτισμού της Βρετανίας, Λίζα Νάντι.
Μεταξύ των πρακτικών που θα καταργηθούν είναι η αύξηση τιμών ενώ οι πελάτες περίμεναν σε ψηφιακή ουρά για εισιτήρια, αλλά και η προσφορά «platinum» εισιτηρίων σε τιμές πάνω από το διπλάσιο των κανονικών, παρότι δεν παρείχαν καμία πρόσθετη παροχή.
Οι fans των Oasis τα κατάφεραν
Η CMA ξεκίνησε την έρευνα μετά από καταγγελίες θαυμαστών του συγκροτήματος από το Μάντσεστερ σχετικά με τον τρόπο τιμολόγησης των εισιτηρίων για την πολυαναμενόμενη επιστροφή του στη σκηνή.
Οι συναυλίες επανένωσης, που οργανώθηκαν μετά τη συμφιλίωση των αδελφών Gallagher, αρχικά ανακοινώθηκαν με τιμή 148,50 λίρες. Όταν όμως οι θαυμαστές έφταναν στην αρχή της ηλεκτρονικής ουράς -έπειτα από ώρες αναμονής και 16 χρόνια χωρίς συναυλίες των Oasis- σε αρκετές περιπτώσεις είχαν μόλις λίγα λεπτά για να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν σε αγορά σε πολύ υψηλότερη τιμή, που ξεπερνούσε τις £350.
Η οργή φούντωσε με τις καταγγελίες ότι η Ticketmaster, ο βασικός πράκτορας πωλήσεων εισιτηρίων για την περιοδεία, έκανε χρήση «δυναμικής τιμολόγησης» -μιας τεχνικής όπου η τιμή ενός προϊόντος προσαρμόζεται ανάλογα με τη ζήτηση.
Η CMA ανέφερε την Πέμπτη ότι, αντίθετα με ό,τι πιστευόταν, «δεν βρέθηκαν αποδείξεις» πως η Ticketmaster χρησιμοποίησε αλγοριθμική δυναμική τιμολόγηση σε πραγματικό χρόνο για τα εισιτήρια των Oasis. Διαπιστώθηκε ωστόσο η χρήση «κλιμακωτής» τιμολόγησης, όπου τα ίδια ή παρόμοια εισιτήρια πωλούνταν σε σημαντικά διαφορετικές τιμές.
Η αρχή δήλωσε ότι απέσπασε «επίσημες δεσμεύσεις» από την Ticketmaster για να διασφαλίσει ότι οι θαυμαστές θα ενημερώνονται καλύτερα για τις διαφορετικές κατηγορίες τιμών.
Σκληρή προειδοποίηση στην εταιρεία - Οι αλλαγές
Η εταιρεία θα υποχρεούται να ενημερώνει το κοινό 24 ώρες νωρίτερα αν θα χρησιμοποιηθεί κλιμακωτό σύστημα τιμολόγησης, σε ποια εισιτήρια εφαρμόζεται και πώς λειτουργεί. Όταν ξεκινά η πώληση και οι θεατές μπαίνουν στην ουρά, η Ticketmaster θα πρέπει να δίνει το εύρος τιμών και να το επικαιροποιεί καθώς εξαντλούνται οι θέσεις.
Παράλληλα, δεν θα επιτρέπεται η χρήση «παραπλανητικών» χαρακτηρισμών που δίνουν την εντύπωση ότι ένα εισιτήριο είναι καλύτερο από κάποιο άλλο, ενώ δεν είναι. Η CMA θα απαιτεί τακτικές εκθέσεις προόδου για τα επόμενα δύο χρόνια, με κίνδυνο «νομικής δράσης» σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
«Οι θαυμαστές που ξοδεύουν τα χρήματα που με κόπο κερδίζουν για να δουν καλλιτέχνες που αγαπούν αξίζουν να έχουν καθαρές, ακριβείς πληροφορίες εξαρχής», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της CMA, Σάρα Κάρντελ. «Αν η Ticketmaster δεν υλοποιήσει τις αλλαγές, δεν θα διστάσουμε να προχωρήσουμε σε περαιτέρω ενέργειες».
Η οργάνωση προστασίας καταναλωτών Which? εξέφρασε απογοήτευση που η CMA δεν απαίτησε επιστροφές χρημάτων για τους θεατές που ένιωσαν εξαπατημένοι, και την κάλεσε να αξιοποιήσει τις αυξημένες εξουσίες που απέκτησε φέτος ώστε να επιβάλει μια «ουσιαστική αποτροπή» απέναντι σε κακές πρακτικές, όπως γράφει η Guardian.
Τι λέει η Ticketmaster
Εκπρόσωπος της Ticketmaster δήλωσε: «Χαιρετίζουμε την επιβεβαίωση της CMA ότι δεν υπήρξε δυναμική τιμολόγηση, ούτε αθέμιτες πρακτικές, και ότι δεν παραβιάσαμε τη νομοθεσία περί προστασίας καταναλωτών».
Στην πραγματικότητα, η CMA σημείωσε ότι «δεν κατέληξε σε ευρήματα» σχετικά με το αν η Ticketmaster παραβίασε τον νόμο. Η Guardian ζήτησε περαιτέρω σχόλιο από την Ticketmaster.
«Για να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την εμπειρία του πελάτη, δεσμευτήκαμε εθελοντικά να παρέχουμε πιο ξεκάθαρη ενημέρωση για τις τιμές εισιτηρίων στις ουρές», ανέφερε η εταιρεία, καλώντας παράλληλα την CMA «να επιβάλει τα ίδια πρότυπα σε ολόκληρο τον κλάδο».
Η ρητορική της CMA σχετικά με τον ρόλο της Ticketmaster στις πωλήσεις εισιτηρίων της περιοδείας -που επιστρέφει στο Wembley το Σάββατο- έχει κλιμακωθεί τους τελευταίους μήνες από τότε που ξεκίνησαν οι πωλήσεις.
Οργανώσεις καταναλωτών ήταν οι πρώτες που προειδοποίησαν ότι η Ticketmaster ενδέχεται να παραβίασε τη νομοθεσία, καθώς δεν ανέφερε με σαφήνεια ότι η αρχική ανακοινωθείσα τιμή μπορούσε να αλλάξει μέχρι τη στιγμή της αγοράς.
Τον Μάρτιο η CMA δήλωσε ότι συμμεριζόταν αυτές τις ανησυχίες, προειδοποιώντας ότι η Ticketmaster ενδέχεται να είχε «παραβιάσει» τη νομοθεσία χαρακτηρίζοντας ορισμένες θέσεις ως «platinum» και πουλώντας τες σε τιμή σχεδόν 2,5 φορές υψηλότερη από τα αντίστοιχα κανονικά εισιτήρια. Την Πέμπτη επιβεβαίωσε αυτό το εύρημα.
Η αρχή υπογράμμισε ότι ο εκδοτικός πράκτορας, ο οποίος διέθεσε 900.000 εισιτήρια για τις 41 συναυλίες της περιοδείας, το έκανε χωρίς να διευκρινίσει ότι οι θέσεις αυτές δεν παρείχαν πρόσθετα οφέλη και βρίσκονταν συχνά στον ίδιο χώρο με τα κανονικά εισιτήρια.
Μάλιστα, λίγες μέρες πριν την έναρξη της περιοδείας, τον Ιούλιο, η CMA απείλησε με νομικές ενέργειες την Ticketmaster επειδή δεν είχε κάνει αρκετά για να απαντήσει στις ανησυχίες περί διαφάνειας.
Οι κατηγορίες για συνεργασία με μεταπωλητές
Η ενέργεια της CMA έρχεται σε μια περίοδο που η Ticketmaster και η μητρική της, LiveNation, αντιμετωπίζουν παράλληλη υπόθεση στις ΗΠΑ, με κατηγορίες ότι συνεργάστηκαν σε παράνομες πρακτικές μεταπώλησης εισιτηρίων, κοστίζοντας εκατομμύρια δολάρια στους καταναλωτές.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και επτά αμερικανικές Πολιτείες κατηγορούν την εταιρεία ψυχαγωγίας ότι συνεργάστηκε με μεταπωλητές, οι οποίοι αγόραζαν εισιτήρια συναυλιών και τα διέθεταν στη συνέχεια με «υπερβολικό» περιθώριο κέρδους, παραβιάζοντας τη νομοθεσία περί προστασίας καταναλωτών.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει τη μεταπώληση εισιτηρίων πάνω από ένα καθορισμένο ποσοστό της αρχικής αξίας, μέτρο που θα περιόριζε δραστικά ή και θα κατέστρεφε το επιχειρηματικό μοντέλο ιστοσελίδων όπως οι Viagogo και StubHub.
Η Νάντι, υπουργός Πολιτισμού, δήλωσε ότι χαιρετίζει τις αλλαγές: «Οι θαυμαστές ζητούσαν την επανένωση του συγκροτήματος εδώ και χρόνια και δεν είναι σωστό που πολλοί έμειναν δυσαρεστημένοι με τον τρόπο που έγιναν οι πωλήσεις».
Κραυγή απόγνωσης Έλληνα κτηνοτρόφου στο OPEN: «Ποια φέτα; Σε λίγο δε θα έχουμε γάλα ούτε για γιαούρτι»
Δύσκολες ώρες για τον πατέρα της Μέγκαν Μαρκλ - Ακρωτηριάστηκε το πόδι του και νοσηλεύεται στην εντατική
Κλήρωση Μουντιάλ 2026: Οι 12 όμιλοι για το μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού του καλοκαιριού
«Η Τουρκία εγκαταλείπει τα S-400 και ξεκινάει να προμηθεύεται F-35», λέει ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



