Guardian: Στοιχηματικές φέρονται να μοιράζονταν προσωπικά δεδομένα χρηστών με το Facebook
Πως γίνονταν η μεταφορά δεδομένων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
![(AP Photo/Michael Dwyer, File)](http://cdn.ethnos.gr/imgHandler/875/264812e7-18ec-4d5d-9e76-354731fe43d2.jpg)
Στοιχηματικές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο παρακολουθούσαν κρυφά τη δραστηριότητα των επισκεπτών τους και μοιράζονταν τα δεδομένα τους με τη Meta, μητρική εταιρεία του Facebook, χωρίς τη συγκατάθεσή τους προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία τους για να δημιουργήσουν προφίλ παικτών. Ωστόσο το συγκεκριμένο περιστατικό έχει προκαλέσει σκληρές αντιφράσεις τόσο από πολιτικούς όσο και απο ειδικούς με τον πρόεδρο της διακομματικής επιτροπής του βρετανικού κοινοβουλίου για την αναμόρφωση του τζόγου, Ίαν Ντάνκαν Σμιθ να ζητά άμεση παρέμβαση για το συγκεκριμένο θέμα.
Ο Ίαν Ντάνκαν Σμιθ ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Η χρήση εργαλείων όπως το Meta Pixel χωρίς ρητή συναίνεση είναι κατάφωρη παραβίαση του νόμου και πρέπει να σταματήσει άμεσα. Οι πρακτικές προώθησης των στοιχηματικών εταιρειών έχουν ξεφύγει από κάθε έλεγχο».
Σύμφωνα με έρευνα της Observer που δημοσιεύσει και ο Guardian, τουλάχιστον 52 από τις 150 στοιχηματικές ιστοσελίδες που εξετάστηκαν χρησιμοποίησαν το εργαλείο παρακολούθησης Meta Pixel για να μεταφέρουν δεδομένα χρηστών χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Ανάμεσα στις εταιρείες που εντοπίστηκαν να παραβιάζουν τους κανονισμούς περιλαμβάνονται οι Hollywoodbets, Sporting Index, Bwin, Lottoland, 10Bet και Bet442.
Πως γίνονταν η μεταφορά δεδομένων
Η μεταφορά δεδομένων πραγματοποιούνταν αυτόματα με το που φορτωνόταν η ιστοσελίδα, πριν ο χρήστης καν επιλέξει αν δέχεται ή όχι cookies. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά χρησιμοποιούνταν από τη Meta για να ταξινομήσει τους χρήστες ως «παίκτες τυχερών παιχνιδιών» και να τους στοχεύσει με διαφημίσεις διαδικτυακού τζόγου.
Από την πλευρά της η Meta αποφάσισε να αφήσει ασχολίαστο το «μπάχαλο» που προκλήθηκε και υπενθύμισε απλά ότι οι όροι χρήσης της απαιτούν τη συγκατάθεση των χρηστών για τη συλλογή δεδομένων. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι η Meta «εκπαιδεύει τους διαφημιζόμενους» για τη σωστή χρήση των εργαλείων της.
Από την πλευρά τους, αρκετές στοιχηματικές εταιρείες άλλαξαν αθόρυβα τις ρυθμίσεις των ιστοσελίδων τους, αφαιρώντας ή τροποποιώντας το Meta Pixel μόλις αποκαλύφθηκε η υπόθεση. Ωστόσο, οι ισχυρισμοί τους περί «τεχνικών σφαλμάτων» και «ακούσιων παραβιάσεων» δεν πείθουν τις ρυθμιστικές αρχές.
Οι επιπτώσεις για τους χρήστες
Η συγκεκριμένη «παράβαση» έχει μεγάλες επιπτώσεις στους χρήστες καθώς εγείρει σοβαρά ηθικά και νομικά ζητήματα, διότι υπάρχει η περίπτωση να στοχεύει και ευάλωτα άτομα, ενισχύοντας τις πιθανότητες προβληματικού τζόγου.
Ποιες αλλαγές στα ψηφιακά συστήματα του ΕΟΠΥΥ προκαλούν αναστάτωση στους γιατρούς – Τα αγκάθια για τους ασθενείς
Ολονύχτιος «χορός» με τα Ρίχτερ στη Σαντορίνη – Ανάστατοι οι κάτοικοι με τις συνεχείς σεισμικές δονήσεις
Στρατηγική τριών σημείων από την κυβέρνηση απέναντι στην αντιπολίτευση - Σε ποιο κοινό στρέφονται οι «γαλάζιοι»
Πού να σπουδάσεις για να γίνεις youtuber ή social media manager - Τα τμήματα στα δημόσια πανεπιστήμια που ανοίγουν νέους ορίζοντες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr