Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είναι είναι οχήματα με κινητήρα και δεν χρειάζεται να ασφαλίζονται
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο δεν μπορεί να θεωρηθεί όχημα με κινητήρα και δεν έχει την υποχρέωση για ασφαλιστική κάλυψη που έχουν οι μοτοσικλέτες, τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, αποφάνθηκε η ευρωπαϊκή δικαιοσύνη, στην οποία έγινε προσφυγή στο πλαίσιο διένεξης για τα δικαιώματα αποζημίωσης έπειτα από ένα θανατηφόρο δυστύχημα.
«Ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο δεν έχει την υποχρέωση ασφάλισης που έχουν τα αυτοκινούμενα οχήματα επειδή δεν κινείται αποκλειστικά με τη δύναμη μιας μηχανής», αιτιολόγησε την απόφασή του το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα, τα οποία απαιτούν και μυική δύναμη για να προχωρήσουν, τα οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με μηχανική δύναμη μπορούν να προκαλέσουν βαρύτερες σωματικές ή υλικές βλάβες επειδή «μπορούν να κινούνται αισθητά πιο γρήγορα», υπογράμμισε το Δικαστήριο.
Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με έδρα το Λουξεμβούργο, ερωτήθηκε από το βελγικό Ακυρωτικό Δικαστήριο στο πλαίσιο διένεξης έπειτα από σοβαρό δυστύχημα που σημειώθηκε κοντά στην Μπριζ, στο ολλανδόφωνο βόρειο τμήμα του Βελγίου.
Ένας ποδηλάτης που κυκλοφορούσε με ηλεκτρικό ποδήλατο χτυπήθηκε από αυτοκίνητο και τραυματίσθηκε βαριά. Κατέληξε μερικούς μήνες αργότερα.
«Κατά τη δικαστική διαδικασία που ακολούθησε για να διαπιστωθεί ενδεχόμενο δικαίωμα σε αποζημίωση, προέκυψε διένεξη αναφορικά με το νομικό χαρακτηρισμό του ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση: πρέπει ή όχι να θεωρείται 'όχημα';», συνόψισε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το ίδιο απάντησε αρνητικά στην ερώτηση αυτή.
Βασίσθηκε σε μια ευρωπαϊκή οδηγία του 2009 σχετικά με «την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που απορρέει από την κυκλοφορία αυτοκινούμενων οχημάτων». Πρόκειται για ένα κείμενο που αφορά τα οχήματα «τα οποία κινούνται αποκλειστικά μέσω μηχανικής δύναμης».
Στο υπό εξέταση θανατηφόρο δυστύχημα «ο νομικός χαρακτηρισμός του εν λόγω ποδηλάτου έχει κρίσιμη σημασία για να προσδιορισθεί αν το θύμα οδηγούσε ένα 'αυτοκινούμενο όχημα' ή αν μπορεί να αιτηθεί αυτόματη αποζημίωση ως 'ήπιος χρήστης του δρόμου' σύμφωνα με το βελγικό δίκαιο», ανέφερε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η υπόθεση πρόκειται τώρα να επανεξετασθεί από τη βελγική δικαιοσύνη.
Μέση Ανατολή: Τα νέα δεδομένα στην περιοχή και οι φάσεις της συμφωνίας για εκεχειρία - Το Ισραήλ απελευθερώνει 737 Παλαιστίνιους κρατούμενους για 33 ομήρους
Χωρίς διόδια για άλλα 3 χρόνια Άγιος Στέφανος και Βαρυμπόμπη: Νέες αποζημιώσεις 12,7 εκατ. ευρώ καλείται να πληρώσει το Δημόσιο
Χαμηλότερες από το 2019 οι πραγματικές αμοιβές των εργαζομένων - Ο πληθωρισμός «εξαέρωσε» τις αυξήσεις
Τέλος το TikTok στις ΗΠΑ: Ανακοίνωσε ότι θα πάψει να είναι διαθέσιμο στη χώρα μετά την Κυριακή
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr