Η βλάβη αποκαταστάθηκε, αλλά το χάος στα αεροδρόμια παραμένει: Σημαντικές καθυστερήσεις - Οι μαρτυρίες επιβατών που έμειναν αβοήθητοι
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Μέχρι το απόγευμα της Δευτέρας (28/8) είχαν ακυρωθεί 232 πτήσεις που αναχωρούσαν από αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου και 271 πτήσεις που προσγειώνονταν, σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών αναλύσεων Cirium, λόγω της μεγάλης τεχνικής βλάβης που προκάλεσε κατάρρευση στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 8% όλων των αναμενόμενων αναχωρήσεων και 9% των αναμενόμενων αφίξεων.
Το αεροδρόμιο Χίθροου ανακοίνωσε ότι οι υπηρεσίες του θα «παραμείνουν σημαντικά προβληματικές» την Τρίτη, αφού οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλη τεχνική βλάβη.
Σε ανακοίνωσή του σχετικά με τα «τεχνικά προβλήματα» που επηρέασαν τις Εθνικές Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS), το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Βρετανίας κάλεσε τους επιβάτες να επικοινωνήσουν με την αεροπορική τους εταιρεία πριν ταξιδέψουν στο αεροδρόμιο.
«Το πρόβλημα έχει επιλυθεί, ωστόσο τα δρομολόγια παραμένουν αισθητά διαταραγμένα», ανέφερε συγκεκριμένα και πρόσθεσε: «Εάν ταξιδεύετε στις 29 Αυγούστου, βεβαιωθείτε ότι έχετε επικοινωνήσει με την αεροπορική σας εταιρεία πριν μεταβείτε στο αεροδρόμιο».
Το Γκάτγουικ του Λονδίνου έχει γνωστοποιήσει ότι σχεδιάζει να λειτουργήσει κανονικά την Τρίτη. Ωστόσο, οι επιβάτες έχουν ενημερωθεί να ελέγχουν την κατάσταση της πτήσης τους με την αεροπορική τους εταιρεία πριν πάνε στο αεροδρόμιο.
Το London Stansted δήλωσε επίσης ότι σχεδιάζει να εκτελέσει κανονικό πρόγραμμα πτήσεων την Τρίτη, αλλά πρόσθεσε πως «ο τερματικός μας σταθμός μπορεί να έχει μεγαλύτερη κίνηση από την αναμενόμενη». Και μεγάλες βρετανικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Tui και η BA, προειδοποίησαν για «σημαντικές καθυστερήσεις» τους επιβάτες εν μέσω αλλαγών στα δρομολόγια.
Εκατοντάδες επιβάτες εγκλωβισμένοι
Εκατοντάδες επιβάτες της Ryanair έμειναν «εγκλωβισμένοι» σε ισπανικό νησί μετά από τεχνική βλάβη που επηρέασε τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, όπως γράφει το Sky News. Ήταν μεταξύ των χιλιάδων επιβατών που εγκλωβίστηκαν στο εξωτερικό όταν οι πτήσεις τους ακυρώθηκαν.
Ο Marco McCool δήλωσε ότι περίπου 300 επιβάτες της Ryanair που επέστρεφαν από τα Γκραν Κανάρια στο Εδιμβούργο είχαν εγκλωβιστεί στο αεροδρόμιο σε «απολύτως σοκαριστικές» συνθήκες, χωρίς φαγητό, χωρίς διαμονή και χωρίς αρκετό νερό.
Είπε ότι οι ταξιδιώτες ενημερώθηκαν αρχικά για την καθυστέρηση της πτήσης τους πριν φτάσουν στην πύλη, για να μάθουν μετά ότι η πτήση ακυρώθηκε επειδή το προσωπικό του αεροσκάφους είχε συμπληρώσει το συνιστώμενο ωράριο εργασίας. Στη συνέχεια, οι εγκαταλελειμμένοι ταξιδιώτες ενημερώθηκαν ότι η επόμενη απευθείας πτήση θα καθυστερούσε τουλάχιστον άλλη μια εβδομάδα και ότι υπήρχε «μηδενική πιθανότητα» για πτήση έκτακτης ανάγκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εγκλωβισμένοι επιβάτες έπρεπε να μείνουν στο αεροδρόμιο ενώ περίμεναν περισσότερες πληροφορίες επειδή δεν μπορούσαν να κλείσουν κατάλυμα. Περιέγραψε παιδιά που κοιμόντουσαν στο πάτωμα και χρησιμοποιούσαν τις βαλίτσες τους ως μαξιλάρια, ενώ κατσαρίδες σέρνονταν εκεί κοντά.
Ο κ. McCool δήλωσε ότι στους επιβάτες δόθηκε αρχικά ένα καφάσι με μπουκάλια νερού -αλλά όχι αρκετά για όλους- και δεν τους δόθηκε φαγητό ή κουπόνια.
«Μας άφησαν κυριολεκτικά να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας»
Ο κ. McCool δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία είχε πει στους επιβάτες ότι θα μπορούσαν να κλείσουν κατάλυμα και στη συνέχεια να ζητήσουν τα χρήματα πίσω, αλλά όλα τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα Airbnb ήταν ήδη κλεισμένα. Στους επιβάτες είπαν ότι μπορούσαν να κάνουν κράτηση σε άλλες αεροπορικές εταιρείες, αλλά τόνισε ότι «οι πτήσεις έχουν εκτοξευθεί στα ύψη» και κάθε διαδρομή προς το Ηνωμένο Βασίλειο συνεπάγεται πολλές συνδέσεις, με ορισμένες να διαρκούν έως και 48 ώρες.
«Δεν πιστεύω ότι δεν μπορούν να κάνουν άλλη πτήση», δήλωσε ο κ. McCool. «Είμαστε εγκλωβισμένοι χωρίς επιλογές. Είμαστε φοιτητές, οπότε δεν έχουμε τα χρήματα για να κλείσουμε άλλη πτήση. Μας άφησαν κυριολεκτικά να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας».
Ερωτηθείς αν η Ryanair προσέφερε αποζημίωση, είπε: «Η Ryanair δεν έχει προσφέρει αποζημίωση. Δεν έχουμε ιδέα, μας λένε συνεχώς διαφορετικά πράγματα. Τη μια στιγμή (λένε) θα πάρουμε αποζημίωση για τα πάντα, αν κρατήσουμε κάθε μία από τις αποδείξεις μας, αλλά μας είπαν επίσης ότι θα πάρουμε αποζημίωση μόνο για μια νύχτα διαμονής και για φαγητό μιας ημέρας. Ειλικρινά δεν βγάζει νόημα».
Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών της Ryanair;
Το Sky News επικοινώνησε με τη Ryanair για σχόλιο.
Η πολιτική αποζημίωσης της αεροπορικής εταιρείας αναφέρει ότι έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την αποζημίωση όταν μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλεται «σε έκτακτες περιστάσεις που δεν θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα από τη Ryanair». Μεταξύ των παραδειγμάτων που αναφέρει είναι η «αποτυχία ή καθυστέρηση των εγκαταστάσεων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας».
Η πολιτική αναφέρει ότι οι επιβάτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώνονται ή καθυστερούν περισσότερο από δύο ώρες δικαιούνται γεύματα και κουπόνια αναψυκτικών και δύο τηλεφωνήματα ή μηνύματα. Εάν η νέα ώρα αναχώρησης είναι τουλάχιστον μία ημέρα μετά την αρχική, τότε δικαιούνται διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν η διαμονή μιας ή περισσότερων διανυκτερεύσεων καθίσταται αναγκαία, καθώς και μεταφορά μεταξύ του αεροδρομίου και του τόπου διαμονής.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr