Lana: Σε ισχύ η απαγόρευση απόπλου για το δεξαμενόπλοιο με σημαία Ιράν - Αποδεσμεύονται οι 60.000 τόνοι πετρελαίου
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Μπέρδεμα επικρατεί αναφορικά με την αποδέσμευση του δεξαμενόπλοιου με σημαία Ιράν που είχε δεσμευτεί στην Κάρυστο από της ελληνικές Αρχές αλλά και του φορτίου του. Σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο Mehr, ο Οργανισμός Λιμένων και Ναυτιλίας (PMO) του Ιράν ανακοίνωσε ότι το Lana πλέον δεν είναι δεσμευμένο και το πετρελαϊκό φορτίο του θα επιστραφεί.
Ωστόσο, όμως οι συνήγοροι εταιρείας ρυμουλκών διαψεύδουν την αποδέσμευση του ίδιου του πλοίου, υπογραμμίζοντας ότι εξακολουθεί να παραμένει στα ανοιχτά των ακτών της Καρύστου καθώς η προσωρινή απαγόρευση απόπλου και απαγόρευση μεταβολής της περιουσιακής και νομικής του κατάστασης, μετά από ασφαλιστικά μέτρα και κατόπιν σχετικής διαταγής του Πρωτοδικείου Χαλκίδας είναι ακόμα σε ισχύ. Υπογραμμίζουν όμως ότι το φορτίο του πλοίου αποδεσμεύεται.
Συγκεκριμένα το πρακτορείο ειδήσεων του Ιράν ανέφερε: «Μετά την ταχεία και έγκυρη δράση του Ιράν, η ελληνική κυβέρνηση εξέδωσε τελικά τη σχετική εντολή και πλέον γινόμαστε μάρτυρες της άρσης κατάσχεσης του πλοίου και της επιστροφής του φορτίου στον ιδιοκτήτη του». Σε κάθε περίπτωση επίσημα οι ελληνικές Αρχές δεν έχουν επιβεβαιώσει ή διαψεύσει την είδηση.
Νωρίτερα σήμερα οι συνήγοροι της εταιρείας ρυμουλκών κατέθεσαν μία δεύτερη αίτηση συντηρητικής κατάσχεσης του πλοίου στο Πρωτοδικείο Χαλκίδας καθώς όπως ανέφερε ένας εκ των συνηγόρων η απαίτηση που έχουν οι πελάτες τους έναντι της πλοιοκτήτριας εταιρείας - που είναι από τη ρυμούλκηση του πλοίου και για ό,τι είχε συμφωνηθεί - αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Πρόσθεσαν ότι επιθυμία είναι το πλοίο Pegas ή Lana να δεσμευθεί και για το επιπλέον ποσό.
Το φορτίο του πλοίου αφορά σε αρχική ποσότητα περίπου 60.000 τόνων μετρικών τόνων crude oil για το οποίο δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό πώς και πού θα μεταφορτωθεί η συγκεκριμένη ποσότητα.
Σύμφωνα με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Χαλκίδας, το δικαστήριο έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις του πληρεξούσιου δικηγόρου της εταιρείας "Saman Costar Samirom Servises Construction Executive Company" και διατάσσει την απόδοση του φορτίου πετρελαίου από το μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο, που βρίσκεται στα ανοιχτά του Πειραιά, στο «Pegas ή Lana».
Το Δελτίο Τύπου της δικηγορικής εταιρείας
Με αφορμή δημοσιεύματα επικαλούμενα το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Mehr News Agency (MNA), σχετικά με την «άρση κατάσχεσης του πλοίου» LANA πρώην PEGAS, επιβάλλεται ως εκ του ρόλου μας και σε συνέχεια του από 26/05/2022 δελτίου τύπου, να επισημάνουμε προς αποφυγή περαιτέρω σύγχυσης, τα ακόλουθα:
α) Το δεξαμενόπλοιο πετρελαίου (OIL TANKER) με την ονομασία LANA (ΛΑΝΑ), πρώην ΠΕΓΚΑΣ (PEGAS), σημαίας νυν ΙΡΑΝ, πρώην Ρωσίας, νηολογίου QESHM (ΚΕΣΜ), πρώην TAGANROG (No 10130821-2020-TAGANROG), με αριθμό νηολογίου 1423/09-05-2022, IMO Νο 9256860, Διακριτικό (Call Sign) EPXR6, εξακολουθεί να παραμένει στον κόλπο της Καρύστου, ως δεσμευόμενο εκ της από 18.05.2022 προσωρινής διαταγής της κας Προέδρου Πρωτοδικών Χαλκίδας, με την οποία έχει ήδη απαγορευθεί ο απόπλους του πλοίου και η απαγόρευση μεταβολής της νομικής και πραγματικής κατάστασης αυτού.
β) Η ως άνω απαγόρευση αφορά το πλοίο LANA πρώην PEGAS και όχι το φορτίο αυτού.
γ) Με νεότερη αίτησή μας που κατατέθηκε σήμερα 14.06.2022 ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκίδας (τμήμα ασφαλιστικών μέτρων), ζητήσαμε περαιτέρω την συντηρητική κατάσχεση του πλοίου, για ποσό 529.200,00ευρώ, πλέον του ποσού των 1.474.200,00ευρώ που ζητήθηκε με την πρώτη αίτησή μας επί της οποίας εκδόθηκε η προσωρινή διαταγή, καθώς η απαίτηση των εντολέων μας αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου και πρέπει να εξασφαλισθεί στο σύνολό της, αφού αυτή ανέρχεται πλέον συνολικά στο ποσό των 2.003.400,00ευρώ.
δ) Η άρση της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου προϋποθέτει την κρίση από τα αρμόδια όργανα ότι αυτή επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος και δη για τους λόγους που προβλέπονται στις διατάξεις του ν. 2881/2001 (ναυάγιο ή επικίνδυνο και επιβλαβές), ενώ προβλέπεται ρητά ότι σε κάθε περίπτωση απαιτείται ό,τι επιδίδεται στον κύριο του πλοίου να επιδοθεί και στους δανειστές αυτού. Εν προκειμένω δε καμία τέτοια επίδοση δεν έχει γίνει στην εντολέα μας ή σε εμάς, προκειμένου να ασκήσουμε τα νόμιμα δικαιώματά μας.
ε) Έχοντας απόλυτη γνώση της κρισιμότητας της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί λόγω της κατάσχεσης του εν λόγω πλοίου και της περαιτέρω δέσμευσής του με την εκδοθείσα προσωρινή διαταγή και της επιχειρούμενης ή «τετελεσμένης» όπως προβάλλεται αποδέσμευσης αυτού, οφείλουμε να τονίσουμε ότι πρωταρχικός μας σκοπός ήταν και παραμένει η προάσπιση των δικαιωμάτων του εντολέα μας, όπως ορίζει η Ελληνική Δικαιοσύνη και οι νομικοί κανόνες και διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία μας. Υπ’ αυτό το πρίσμα δε μπορεί να γίνεται λόγος για αποφασισθείσα ήδη αποδέσμευση του πλοίου (και όχι μόνο του φορτίου), η οποία καθυστερεί λόγω εκκρεμοτήτων που ρυθμίζονται με πιστωτές. Για τον λόγο αυτό, αναμένουμε τις περαιτέρω κινήσεις των αρμοδίων Αρχών – στη διάθεση των οποίων βρισκόμαστε- προκειμένου να καθορίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας.
Το χρονικό της κατάσχεσης
Το πλοίο, κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές τον Απρίλιο στα ανοιχτά της Καρύστου, έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και με βάση διμερή συμφωνία δικαστικής συνδρομής με τη χώρα μας και με το επιχείρημα ότι το πλοίο ανήκε στη ρωσική Promsvyazban.
Το περιστατικό οδήγησε σε μια οργισμένη αντίδραση από το Ιράν, με τους «Φρουρούς της Επανάστασης» να προσγειώνονται από αέρος σε δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Κόλπο (Delta Poseidon και Prudent Warrior) και να τα κατάσχουν. Η Τεχεράνη είχε ήδη προειδοποιήσει ότι θα λάβει «τιμωρητικά μέτρα» κατά της Αθήνας.
Στη συνέχεια, το Συμβούλιο Εφετών έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις της ιρανικής πλευράς και κατά συνέπεια ακύρωσε τις διατάξεις της ανακρίτριας περί κατάσχεσης και μετάγγισης του φορτίου! Οπερ σημαίνει ότι το φορτίο του πετρελαίου που στο μεταξύ είχε μεταφερθεί στο μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy», θα πρέπει να επιστραφεί στο «Lana».
Μετά και τις επαφές Ελλήνων αξιωματούχων με εκπροσώπους της ιρανικής πρεσβείας θεωρείται πιθανό η δικαστική απόφαση να οδηγήσει σε αποκλιμάκωση της έντασης μεταξύ Αθήνας και Τεχεράνης και άρα στην αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ που παραμένουν ουσιαστικά υπό καθεστώς ομηρίας, μετά το ρεσάλτο των «Φρουρών της Επανάστασης».
Αντιπαράθεση Ακάρ με Έλληνες βουλευτές στην Κωνσταντινούπολη για ΡΚΚ και υπερπτήσεις στο Αιγαίο
Κοινωνικός τουρισμός: Ανοίγει η πλατφόρμα - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Novartis: Παραπομπή στο Ειδικό Δικαστήριο για Παπαγγελόπουλο, Τουλουπάκη και δύο ακόμα εισαγγελείς
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr