«Φωτιές» στις σχέσεις ΗΠΑ- Κίνας: Στο επίκεντρο η ναυτιλία
Θα είναι το 2021 έτος διαχείρισης ζημιών ή ανάκαμψης; Αυτό το ερώτημα απασχολεί τους οικονομικούς αναλυτές της ναυτιλίας.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Μπορεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι ναυλαγορές να διακατέχονται από αίσθημα αισιοδοξίας όμως εντείνεται ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και αυτό δημιουργεί νέα προβλήματα.
Ο Ντόναλντ Τραμπ ετοιμάζεται να εκδώσει προεδρικό διάταγμα που θα απαγορεύει αμερικανικές σε κινεζικές εταιρείες που ανήκουν ή ελέγχονται από τον κινεζικό στρατό, με μια λίστα 89 κινεζικών αεροδιαστημικών και άλλων εταιρειών με φαινομενικούς στρατιωτικούς δεσμούς. Το Πεκίνο αντέδρασε έντονα και είναι πλέον φανερό ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών έχουν χειροτερέψει
Το δεύτερο κύμα του κορωνοϊού σαρώνει τον πλανήτη με αποτέλεσμα το ένα μετά το άλλο τα κράτη να προχωρούν σε lockdown. Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων έχει πληγεί σοβαρά από το καλοκαίρι και μετά και δεν δείχνουν σοβαρά σημάδια ανάκαμψης. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι για να ανέβει η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να αρθούν τα lockdown.
Δεξαμενόπλοια
Παρ’ όλα αυτά από πολύ χαμηλά που βρίσκεται ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων προσπαθεί να πάρει ανέβει. Σύμφωνα με την Allied Shipping Research, ο BDTI– δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε την εβδομάδα 16-22 Νοεμβρίου ανέβηκε κατά 3,1% από τις 425 μονάδες στις 438.
Ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο», ανέβηκε κατά 9,2% από τις 337 στις 368.
Στα δεξαμενόπλοια, ο μέσος όρος του δείκτη ναυλαγοράς είναι χαμηλότερος για τα «άσπρα» καύσιμα BCTI από εκείνον του 2019. Είναι στις 611 μονάδες έναντι 613 το 2019.
Στο BDTI το 2020 ο μέσος όρος είναι 755 μονάδες έναντι 867 το 2019 σημάδι ανησυχητικό.
Ξηρό φορτίο
Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου δείχνει κάπως καλύτερη αν και έχει να αντιμετωπίσει τόσο την πανδημία όσο και την υπερπροσφορά χωρητικότητας. Η κακή ναυλαγορά ειδικά τους πέντε πρώτους μήνες του 2020 έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος όρος από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την 22 Νοεμβρίου 2020 να έχει ανέβει κατά 3% στις 1.042 μονάδες έναντι 1.344 που ήταν ο μέσος όρος για όλο το 2019.
Η κατηγορία φορτηγών πλοίων που είχε καταφέρει να κρατήσει το κεφάλι της έξω από το νερό αν και οριακά ήταν εκείνη των Capesizes χωρητικότητας 180.000 τόνων. Ακολουθούν τα Panamaxes, τα Supramax και τα Handysize.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr